Herzruf trakehnerhengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:06

Dat ben ik niet met je eens Pipo, een lastig paard zonder kwaliteit is voor een gedreven amateur ook niet de moeite waard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:07

Levy schreef:
Dat ben ik niet met je eens Pipo, een lastig paard zonder kwaliteit is voor een gedreven amateur ook niet de moeite waard...

Dat zei ik toch ook Haha! Ik zei: Die belanden ergens anders, waar mag iedereen zelf invullen Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:10

Pipo"]
Ben ik niet met je eens. Paarden die kwaliteit hebben en wat lastiger zijn, steekt men tijd in. Paarden zonder kwaliteit die “lastig” zijn stopt niemand tijd in, dan is voor een prof de moeite niet waard, en de amateur kan er niet mee overweg, dus die dieren belandden ergens anders.
[/quote]

En het zijn precies de Traks die vroegtijdig bij de profs vertrekken, voordat ze er meer tijd in gaan stoppen dan ze nodig hadden om er achter te komen dat het paarden zonder het laatste aan kwaliteit en karakter zijn.

[quote="Pipo schreef:
Maar daarmee word vaak gezegd: De betere paarden zijn lastiger, dat denk ik absoluut niet.

Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet persé zo te zijn. Zou fijn zijn als fokkers eens paarden gingen fokken met én het juiste fijne karakter én de juiste kwaliteit.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:16

Pipo schreef:
Ben ik niet met je eens. Paarden die kwaliteit hebben en wat lastiger zijn, steekt men tijd in. Paarden zonder kwaliteit die “lastig” zijn stopt niemand tijd in, dan is voor een prof de moeite niet waard, en de amateur kan er niet mee overweg, dus die dieren belandden ergens anders.

Maar daarmee word vaak gezegd: De betere paarden zijn lastiger, dat denk ik absoluut niet.

Volgens mij zei je dus wat anders Haha!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:19

Aimée, genoeg topruiters met traks die je gaan vertellen dat een trak net het onderste uit de kan haalt voor je.
Voor mij is je zienswijze te begrijpen omdat je in je leven al meer KWPN'ers zag dan wat anders. Volg wat er internationaal gebeurt en niet alleen wat de Nederlanders daar doen.

Ik vind dat Herzruf nakomelingen het mooi voor elkaar krijgen als je ziet hoe weinig hij heeft gedekt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:23

Zannekin schreef:
Aimée, genoeg topruiters met traks die je gaan vertellen dat een trak net het onderste uit de kan haalt voor je.

Ik zal vast precies de verkeerden hebben gesproken. (waarvan precies die twee die voor nederland een individuele olympische medaille haalden, maar goed)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:25

Aimee schreef:
Ik zal vast precies de verkeerden hebben gesproken. (waarvan precies die twee die voor nederland een individuele olympische medaille haalden, maar goed)

Er zijn vast uitzonderingen die de regel bevestigen Knipoog

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:26

Ik denk nu niet echt dat je die gesproken hebt daarover BTW.
Maar er loopt wel wat meer aan de top.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:27

Zannekin schreef:
Voor mij is je zienswijze te begrijpen omdat je in je leven al meer KWPN'ers zag dan wat anders. Volg wat er internationaal gebeurt en niet alleen wat de Nederlanders daar doen.

Dan begrijp je mijn zienswijze dus niet.
Waar baseer je die veronderstellingen op Zannekin? Duidelijk niet op de feiten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:29

Zannekin schreef:
Ik denk nu niet echt dat je die gesproken hebt daarover BTW.

Kijk, en daar ga jij dus de mist in.

Daar hou ik het maar bij Levy, dat de uitzonderingen de regel bevestigen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:31

Aimée, hoeveel paarden zonder KWPN papier reed je al in je leven?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:36

Zannekin schreef:
Aimée, hoeveel paarden zonder KWPN papier reed je al in je leven?

Alles inbegrepen? Ook de handelspaarden in Duitsland die ik slechts zeer korte tijd onder het zadel had? Dan kom ik op een stuk of 400.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:49

Zie je wel, ik dacht al het vermoeden te hebben dat Anky zich haar hier aangemeld had *LOL* .
Iedereen beweert hier natuurlijk wat hij wil. En tussen die 400 nog geen stal tegengekomen met wiens paarden je hogerop kon komen?
Gestuet Vorwerk heeft tegenwoordig een plaats vrij voor een prof.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 09-12-04 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:03

Pipo schreef:

Ik ben het slechts ten dele met je eens. Paarden die zich onderscheiden hebben vaak net dat tikje extra karakter nodig. Anders onderscheiden nze zich gewoon niet. Zo geldt het net voor de topruiter, die heeft ook dat tikje karakter nodig. Vaak botsen die karakters. Dat kan ook niet anders. Maar dat is een communicatiegeschil dat een topruiter vaak kan oplossen. Hier op volgend kan ik je dus volledig begrijpen als je zegt dat het motto "de beste zijn de lastige" NIET juist is.

Citaat:
En het zijn precies de Traks die vroegtijdig bij de profs vertrekken, voordat ze er meer tijd in gaan stoppen dan ze nodig hadden om er achter te komen dat het paarden zonder het laatste aan kwaliteit en karakter zijn.

Ik vind dit wel een klein beetje kort door de bocht. Ik begrijp dat je geen Trak liefhebber bent (wat natuurlijk je volste recht is). Maar om nu te zeggen dat het paarden zonder hét laatste aan kwaliteit en karakter. Ik denk dat de Trak dit in het verleden reeds heeft bewezen. Het zijn zeer duurzame paarden vind ik uit een zeer duurzame fokkerij. Geselecteerd uit de beste. Een natuurlijke selectie... die gebeurde tijdens de toch van 1400 km in de WOII, toen koning Willem van Pruissen met zijn opgerichte Trak-stoeterij moest vluchten onder zeeeer barre omstandigheden. Uiteindelijk zijn daar maar 10 % van het gehele paardenbestand van overgebleven. Vanuit deze sterke basis is men gaan verder fokken. Het is net dat duurzame, dat sterke waar ik wel van houd in de het pedigree van een paard.

Citaat:

Afbeelding

Renaissance Fleur

Afbeelding

Abdullah met Conrad Homfeld

Afbeelding

Peron met Michelle Gibson

Afbeelding

Partout (bleef trouwens wel gelange tijd bij Anky staan )

Afbeelding

Biotop

Afbeelding

Heuriger

Afbeelding

Gribaldi

Afbeelding

Er zijn toch wel wat topruiters die wel hun tijd in die Trak's steken. Iig geen uitzonderingen denk ik Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:04

Zannekin schreef:
Zie je wel, ik dacht al het vermoeden te hebben dat Anky zich haar hier aangemeld had *LOL* .
Iedereen beweert hier natuurlijk wat hij wil. En tussen die 400 nog geen stal tegengekomen met wiens paarden je hogerop kon komen?

Was ik maar de nieuwe Anky... Haha! Maar gelukkig weet ik al dat ik dat talent niet bezit en heb ik dat al eerder uitgeweid op bokt.
Handelspaarden rijd je over het algemeen niet om hogerop te komen, Zannekin. Paarden van eigenaren die er zelf mee starten, maar jij rijdt ze in de dagelijkse training... dat houdt dan ook op hè. Jonge paarden zadelmak maken, verder doorrijden en vervolgens neemt de topruiter ze over....

Nu heb ik inderdaad een kwpn'er, die ik waarschijnlijk wel in de sport zal brengen. Maar we zijn pas aan het begin, is nog jong en net onder het zadel. Dus ik ben benieuwd wat dat gaat brengen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:08

Gestuet Vorwerk heeft tegenwoordig een plaats vrij voor een prof (Lisa Wilcox is naar Zwitserland)
(en aangezien King Arthur daar niet meerstaat zou je zelfs geen traks hoeven te rijden Haha! )
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 09-12-04 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:11

Mooi Gertjan,
Grafenstolz is btw het eerste paard in de geschiedenis die zich dit jaar voor het Bundeschampionate wist te klasseren in de 3 disciplines: eventing, dressuur en springen. Je mag maar aan 1 discipline deelnemen dus werd het eventing wat hij ook won. Daarna werd hij in Frankrijk Wereldkampioen eventing. Lijkt mij een kandidaat partner volgend jaar .

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:14

Zannekin schreef:
Mooi Gertjan.

Gertjan is nog aan het eten denk ik Haha! Haha! Haha! Haha! Knipoog

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:19

Och ja: Gertjan, Jan VT, Edward what's in a name Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:19

Jan_VT schreef:
Een natuurlijke selectie... die gebeurde tijdens de toch van 1400 km in de WOII, toen koning Willem van Pruissen met zijn opgerichte Trak-stoeterij moest vluchten onder zeeeer barre omstandigheden. Uiteindelijk zijn daar maar 10 % van het gehele paardenbestand van overgebleven. Vanuit deze sterke basis is men gaan verder fokken. Het is net dat duurzame, dat sterke waar ik wel van houd in de het pedigree van een paard.

Haha!:D:D

Dat was niet alleen de koning, Jan. Maar ook mijn familie die vertrok met 40 van hun beste paarden vanuit een gigantische Trak-stoeterij die ze in Oost-pruisen hadden en eenmaal in het westen aangekomen hadden ze nog 12 over. De oom van mijn oma was dat, om precies te zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:22

Zannekin schreef:
:)* Gestuet Vorwerk heeft tegenwoordig een plaats vrij voor een prof (Lisa Wilcox is naar Zwitserland)

Leuk baantje, voor een amazone met postuur Lisa/Nicole en ook dergelijk talent. Ik hou het bij nu mijn ontzettend leuke studie en hobbymatig rondhobbelen.

WhitneyAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:40

Volgens Jan Bemelmans is de Trakehner hengst Münchhausen een potentiële topper. Hij loopt nu reeds in zijn eerste Grand Prix jaar scores van rond de 70%.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:25

Verwachten wij 2 veulentjes van

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:03

Sorry hoor, even ernstig off-topic, maar ik kwam hem juist tegen.
Dit vind ik een mooi bloedje:

Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:45

Himyar schreef:
Sorry hoor, even ernstig off-topic, maar ik kwam hem juist tegen.
Dit vind ik een mooi bloedje:

[image]

Inderdaad.