Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pipo"]
Ben ik niet met je eens. Paarden die kwaliteit hebben en wat lastiger zijn, steekt men tijd in. Paarden zonder kwaliteit die “lastig” zijn stopt niemand tijd in, dan is voor een prof de moeite niet waard, en de amateur kan er niet mee overweg, dus die dieren belandden ergens anders.
[/quote]
En het zijn precies de Traks die vroegtijdig bij de profs vertrekken, voordat ze er meer tijd in gaan stoppen dan ze nodig hadden om er achter te komen dat het paarden zonder het laatste aan kwaliteit en karakter zijn.
[quote="Pipo schreef:Maar daarmee word vaak gezegd: De betere paarden zijn lastiger, dat denk ik absoluut niet.
Pipo schreef:Ben ik niet met je eens. Paarden die kwaliteit hebben en wat lastiger zijn, steekt men tijd in. Paarden zonder kwaliteit die “lastig” zijn stopt niemand tijd in, dan is voor een prof de moeite niet waard, en de amateur kan er niet mee overweg, dus die dieren belandden ergens anders.
Maar daarmee word vaak gezegd: De betere paarden zijn lastiger, dat denk ik absoluut niet.
Zannekin schreef:Voor mij is je zienswijze te begrijpen omdat je in je leven al meer KWPN'ers zag dan wat anders. Volg wat er internationaal gebeurt en niet alleen wat de Nederlanders daar doen.
.
Gestuet Vorwerk heeft tegenwoordig een plaats vrij voor een prof. Pipo schreef:Maar daarmee word vaak gezegd: De betere paarden zijn lastiger, dat denk ik absoluut niet.
Citaat:En het zijn precies de Traks die vroegtijdig bij de profs vertrekken, voordat ze er meer tijd in gaan stoppen dan ze nodig hadden om er achter te komen dat het paarden zonder het laatste aan kwaliteit en karakter zijn.
Citaat:Aimée, genoeg topruiters met traks die je gaan vertellen dat een trak net het onderste uit de kan haalt voor je.

)

Zannekin schreef:Zie je wel, ik dacht al het vermoeden te hebben dat Anky zich haar hier aangemeld had.
Iedereen beweert hier natuurlijk wat hij wil. En tussen die 400 nog geen stal tegengekomen met wiens paarden je hogerop kon komen?
Maar gelukkig weet ik al dat ik dat talent niet bezit en heb ik dat al eerder uitgeweid op bokt.
. Jan_VT schreef:Een natuurlijke selectie... die gebeurde tijdens de toch van 1400 km in de WOII, toen koning Willem van Pruissen met zijn opgerichte Trak-stoeterij moest vluchten onder zeeeer barre omstandigheden. Uiteindelijk zijn daar maar 10 % van het gehele paardenbestand van overgebleven. Vanuit deze sterke basis is men gaan verder fokken. Het is net dat duurzame, dat sterke waar ik wel van houd in de het pedigree van een paard.
:D:D