wat kost een leuk veulen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:02

Het was als grap bedoeld!! Knipoog

We zitten eerst nog in de pony`s daar ben ik wel aardig in thuis kwa afstammeling e.d tot we er aan toe zijn probeer ik nog een hoop van jullie te leren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:09

hoera schreef:
Mijn oudste zoon is nu 12 dus als ik nu of volgend jaar wat van dat jonge spul hier in de opfok gooi kan ie zo van de pony op de paarden Tong uitsteken !!
Bedoel als ik het goed begrijp is het op het ogenblik 3 halen 1 betalen in de veulenhandel!!

Zo denken er sommige toch over.

Echt gebeurd:
Ik kom gisteren op een adres liepen 7 veulens (allemaal zwart)
Ik vraag wat moet je daar nu mee? "Opfokken en aanrijden en ze hebben me verteld dat zwarte veel geld opbrengen,zeker met beste papieren",was het antwoord.
Ik zeg dat kost je zeker een vermogen.
Nee dus was het antwoord, "rondshoppen" er zijn er genoeg.

Liepen er 13 stuks op 3000 vierkantemeter in de plup. Huilen
Mensen kwamen uit de stad en hadden een "buiten" Huilen gekocht in De Peel.
Dus voorlopig komen er nog paarden genoeg. Knipoog
Tenminste als deze trend zich door blijft zetten.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:25

ceasario schreef:

Echt gebeurd:
Ik kom gisteren op een adres liepen 7 veulens (allemaal zwart)
Ik vraag wat moet je daar nu mee? "Opfokken en aanrijden en ze hebben me verteld dat zwarte veel geld opbrengen,zeker met beste papieren",was het antwoord.
Ik zeg dat kost je zeker een vermogen.
Nee dus was het antwoord, "rondshoppen" er zijn er genoeg.

Ja niet te geloven hè!
Ik denk dan altijd maar zo: Je hebt mensen Met paarden ,
en je hebt paardenmensen!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:57

ceasario schreef:

Ik weet het niet, als deze trend zich doorzet komen er juist MINDER paarden. Het mag dan stikken van de veulens, de gezonde en fatsoenlijk aangereden paarden van een jaar of 4 met 3 redelijk goede gangen liggen nog steeds niet voor het oprapen - er gaat onderweg dus nogal eens iets mis.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:05

Mensen mensen voorbeelden van uitwassen beide kanten op zijn zo gemakkelijk te vinden.
Die vormen geen trend en geen meerderheid.
De meeste veulens worden netjes opgefokt omdat de eigenaren zich heel goed realiseren dat alleen een goede gezonde driejarige kans heeft op de markt.
Hier wordt vaak te veel van de eigen beleving uitgegaan dat het gros van de paardeneigenaren domme kortzichtige mensen zijn.
Niets is minder waar, de meeste zijn gemotiveerde helder denkende mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:33

sarabande schreef:
Hier wordt vaak te veel van de eigen beleving uitgegaan dat het gros van de paardeneigenaren
domme kortzichtige
mensen zijn.
Niets is minder waar, de meeste zijn gemotiveerde helder denkende mensen.

Waar staat dat ?

Volgens mij gaat het eerder over een overschot aan paarden, een economie waarbij de particulier veel minder te besteden heeft, en daardoor er veel minder verkocht wordt.
En over het feit dat de prijzen gewoon minder zijn op dit moment, ook op de veilingen zijn de prijzen lager.

Ik denk zelfs dat iedereen die een veulen fokt, zelf vind dat deze helderdenkend is en een weloverwogen keuze maakt, dat een ander vind dat ze dat niet doen, dat is een ander verhaal. Ieder zijn geloof en ideen over de fokkerij. Daarom ben ik er ook niet voor om over vermeerderaars te praten, deze mensen vinden zelf namelijk dat ze wel een weloverwogen keuze maken.

Thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 08:44

Pipo schreef:
Als je een beetje met fokkers praat en veel handelaren spreek kan je echt wel een inschatting maken wat een veulentje ong. kost welk aan de eisen van de topicstarter voldoet.

Dat vind ik nou juist zo "kunstig" hier....Ik kan met jan en alleman praten maar kan toch echt niet inschatten wat een fictief veulen moet gaan kosten

En Hoera schreef:
Nou vertel dan maar eens wat een beetje veulen moet gaan kosten !

Zoals je begrijpt uit het vorige..dat kan ik dus niet!
Bedankt voor de binnenkomer Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:43

sarabande schreef:
Hier wordt vaak te veel van de eigen beleving uitgegaan dat het gros van de paardeneigenaren domme kortzichtige mensen zijn.
Niets is minder waar, de meeste zijn gemotiveerde ....

Vanuit wiens beleving maak jij die theorie dan op?

Met een klein beetje rondvragen kan ik je vrij vlot aan minstens 3 adressen helpen waar men het veulen graag aan je wil verkopen, ook wel voor onder de 1.000 euro.
Is idd een waarneming uit mijn eigen belevingswereld, maar als dat dom en kortzichtig is, dan is de waarheid ook dom en kortzichtig.

Een voorbeeld zoals Ceasario aandraagt, ken ik helaas ook vanuit de praktijk. Dat is geen rariteit. Waar komt anders die kreet "mensen met paarden" vandaan?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:15

Vajramani schreef:
Als de prijzen zo blijven zoals ze nu zijn. Moet je met gemak een veulen kunnen kopen rond de 1000 euro.

Zelfs in Holstein en vandaag op Lottum-markt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:24

Thee schreef:
Dat vind ik nou juist zo "kunstig" hier....Ik kan met jan en alleman praten maar kan toch echt niet inschatten wat een fictief veulen moet gaan kosten

En Hoera schreef:
Nou vertel dan maar eens wat een beetje veulen moet gaan kosten !

Zoals je begrijpt uit het vorige..dat kan ik dus niet!
Bedankt voor de binnenkomer Knipoog

Laat ik het anders stellen dan Thee, ik weet diverse goed gefokte veulentjes staan die voor dat geld weg gaan Haha!