Nummero Uno

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re: Nummero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:03

Hey, voor iedereen met een Unootje (of een Unootje in de maak!) Numero Uno springt tijdens de Zwolsche Paardendagen mee! 1.40/1.50 bij Best Stallion, donderdag 3 maart, 's middags! Ik ga er naar toe, voor degene die belangstelling heeft maak ik wel wat foto's! En met een beetje geluk krijg ik ze dan hierop! Haha!

TequillaRos, ik maak dan gelijk wat foto's van mijn uno, dan mail ik ze je! (heb nu nl nog geen digitale camera...) Bloos

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:05

Oké!!! Ik ben zeker benieuwd naar jouw Uno!! En misschien ga ik zelf ook wel even naar Zwolle om Numero Uno aan het werk te zien!! Heb hem al wel in het echt gezien, maar nog nooit aan het werk! Dus ben benieuwd.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:07

Ah leuk! Misschien zien we elkaar daar! Ik stuur in elk geval de foto's!!! Haha!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:14

Moet nog even een slachtoffer vinden die mee wil }> Whoosh!
Alleen is ook maar zo alleen, maar misschien wint de nieuwschierigheid het wel.....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:43

Hoi TequilaRos,

Zou je hier misschien info over Numero Uno willen plaatsen?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:39

Numero Uno (Libero H keur x Lord Calando x Ahorn-Z)
Geb. datum: 25 april 1995
Kleur: bruin
Stokmaat: 168
Pijpomvang: 21 cm
Fokfamilie: fokfam 429

Moederrapport 1998
Geen rapport. Jolanda is gestorven.
Stationstest Jolanda:
stap 75, draf 75, galop 75, vrij springen 85, springen 80, rijproef 75, training 80, karakter 90, stalgedrag 90.
Feinschnit, de moeder van Jolanda, is Z-dressuur en ook de moeder van het sportpaard Kapitol (v Gondelier) finale Lanaken 1997.

Verrichting Ermelo 1998 (10-09 t/m 18-11)
Eerlijke, betrouwbare hengst. Heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is beperkt van ruimte en souplesse. In draf voldoende ruimte en gedragenheid. Krachtige galop met zeer veel balans en souplesse. In galop kan hij zeer goed schakelen, maar houdt het kruis nog iets hoog. Als dressuurpaard voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Als springpaard zeer veel afdruk. Hij is snel van de grond en springt goed naar boven. Goede voorbeentechniek. Hij basculeert goed maar zou de achterhand iets beter mogen openen. Hij lijkt bijzonder voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 6
Draf 7
Galop 9
Aanleg dressuur 6
Subtotaal dressuur 28.0
Plaatsing dressuur 5e
Afdruk 9
Techniek 8
Vermogen 8.5
Aanleg springen 8.5
Subtotaal springen 34.0
Plaatsing springen 1e
Puntentotaal 62.00
Plaatsing 1e van 13 (11)
Jaar verrichting 1998
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 2000 (veulens)
De hengst Numero-Uno werd een uniforme collectie, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde, rijtypische veulens getoond, die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn doorgaans hoogbenig en hebben veel uitstraling.
Het hoofd is doorgaans goed gevormd en sprekend. De nek is goed van lengte. De keeluitsnijding zou iets fijner moeten zijn. De hals is goed van lengte en goed gevormd. De halsbespiering is doorgaans voldoende. De schoft is goed ontwikkeld en loopt ver door. De schouder is goed van lengte en voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en bespierd. De lendenen zijn iets strak. De bespiering is goed. De goed bespierde croupe varieert van hellend tot iets plat, maar is voldoende lang. De broekspier loopt voldoende ver door. Het voorbeen is correct. Het achterbeen is lang en gebogen. De omvang van het fundament is net voldoende en er is sprake van veel kwaliteit. De stap heeft net voldoende zuiverheid. De ruimte is voldoende. De draf heeft veel ruimte, veel souplesse en veel afdruk. Er is sprake van veel buiging in de gewrichten en de veulens kunnen goed schakelen. De galop heeft veel afdruk en voldoende ruimte. Soms blijven de veulens in draf en in galop iets hoog in het kruis.
Veterinaire bijzonderheden: Bij twee veulens zou de sprong mooier afgewerkt moeten zijn.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 24 veulens uit 188 dekkingen.

Afstammelingen 2004 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Numero-Uno voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Van Numero Uno wisten 15 van de 25 opgenomen merries de ster te behalen. Zijn zoon Tygo is goedgekeurd en acht zonen wisten door te dringen tot de tweede bezichtiging. Zijn bewegingsindex scoort met 109 nog twee punten hoger dan de exterieurindex. Zijn nakomelingen staan goed in het rechthoeksmodel, met lange halzen die zwaar bespierd zijn. De schouder ligt steil, het achterbeen is sterk sabelbenig. De draf is ruim met veel souplesse, kracht en houding.

Goedgekeurde KWPN zonen:
Tygo
Unaniem
voorjaarsonderzoek 2005 3 hengsten lopen

Numero-Uno staat goed in het rechthoeksmodel met veel ras en uitstraling. De hengst zou meer diepte mogen hebben.

HK KWPN Den Bosch 1998 (07-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Een sterk op zijn vader gelijkende hengst, die beweegt en springt met veel afdruk en de sprong achter goed afmaakt. Jolanda heeft een prima merrietest op haar naam. De Holsteiner moederlijn wint aan betekenis dankzij prestatieverervers als Lord Calando en Ahorn Z. Grootmoeder Feinschnit toonde zich een veelzijdig sportpaard. Zij bracht eerder in Kapitol een finalist tijdens de WBFSH Wereldkampioenschappen in Lanaken.

Afbeelding
Afbeelding

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:43

En hij staat natuurlijk op de site van de Wiemselbach:
www.hanshorn.nl en dan onder hengsten

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 10:05

Weet iemand misschien ook wat de resultaten Numero Uno de laatste tijd heeft geboekt??

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:11

Ik vind het een erg mooie hengst!
Zijn rapport ziet er ook goed uit.
Op wat voor merrie's past deze hengst een beetje?

_Piet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:44

Wie weet of Numero Uno, gezien z'n sportcarriere, dit jaar nog via vers sperma beschikbaar is? En wat is de hoogte van het dekgeld?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:52

_Piet schreef:
Wie weet of Numero Uno, gezien z'n sportcarriere, dit jaar nog via vers sperma beschikbaar is? En wat is de hoogte van het dekgeld?

ik heb gelezen dat ie een maand of 2met vers sperma zou beschikbaar zijn (denk van eind maart ofzo)

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:07

_Piet schreef:

Hij staat geloof ik van maart tot begin juli op de Wiemselbach. Het dekgeld weet ik niet.

Numero Uno heeft zeker een merrie nodig met een sterke rug, omdat zijn rug nogal week is.
Wij hebben onze Zeoliet x Nimmerdor merrie 2x bij Numero Uno gehad. En hebben nu 2 veulens van hem. Eentje is verkocht aan de Wiemselbach en die lijkt op dit moment erg goed.
Zelf hebben we nog een merrie van Numero Uno x Zeoliet, zij lijkt ook erg mooi uit te groeien Lachen

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:02

Dekgeld voor 2005 is € 1.200.

V.w.b. de rug: ik kreeg hem juist aangeraden (van Daan Horn) omdat hij de bovenlijn schijnt te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:48

Mijn vorige merrie had ook een weke rug, het Lancelot veulen van haar ook, de Numero Uno had een correcte bovenlijn.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 18:06

Op de site van de Wiemselbach staat het volgende:

Numero Uno zal vanaf eind maart t/m begin juli middels vers sperma beschikbaar zijn voor de Nederlandse fokkers. Daarna zal de hengst weer in de sport worden ingezet.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:01

Uno werd gisteren in de IJsselhallen in Zwolle 2e, vandaag 1e en is nu ook eerste in het totaalklassement!!!! Morgen finale!!!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:02

De succesvolle Libero-zoon Numero Uno heeft de leiding genomen in het tussenklassement van de titelstrijd Stad Zwolle Best Stallion 2005. In de barrage van de tweede kwalificatiewedstrijd zette de 10-jarige hengst onder Marco poedersuiker de snelste foutloze rit neer en nam hiermee de leiding over van Blauwendraad’s O’Brien. poedersuiker eindigde met de hengst Montender, waarmee hij in Athene deel uitmaakte van het medaillewinnende team, op de derde plaats, achter Wout Jan van der Schans met Broere Maroon Z. Anne van Vulpen werd met Blauwendraad’s O’Brien vierde en zakt naar de tweede plaats in het tussenklassement. De titelstrijd van de koningsrubriek van de International Stallion Show wordt beslist in de finale op vrijdagavond 4 maart.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:03

enne, poedersuiker heet dus niet echt poedersuiker he... Knipoog

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:03

Alina schreef:
Uno werd gisteren in de IJsselhallen in Zwolle 2e, vandaag 1e en is nu ook eerste in het totaalklassement!!!! Morgen finale!!!!

Ik bijt nu al op mijn nagels. Zag het net op de site en toen had jij al gepost. Kan nu helemaal mijn veulen er wel uitkijken!!!
Hoe laat begint de finale morgen?? Misschien dat ik toch nog wel ff ga kijken. Wilde al heen, maar ja kwam wat tussen....
Nog iemand foto's gemaakt van Uno??

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:12

Ja, ik heb foto's, of ze gelukt zijn weet ik niet (ook van hem in zijn box, heb nog een tijdje bij hem in de box staan trutten...) Ik laat de foto's morgen gelijk ontwikkelen (nog steeds geen digi...) Bloos

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:13

Afbeelding

Deze stond op de site, maar misschien mensen met fototoestel op de tribune.

Oh leuk Alina!!! Kan je ze voor mij ook afdrukken dan. Ik betaal de kosten natuurlijk..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:15

Is goed!!! leuke foto, maar da's niet Uno.. maar Montender. Marco werd hier derde mee.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:21

Alina schreef:
Is goed!!! leuke foto, maar da's niet Uno.. maar Montender. Marco werd hier derde mee.

Whahahaha, je hebt gelijk. Ik had niet goed gekeken....ach nou ja, nu weet je in ieder geval welke kleur haar ik heb!!
Dom zeg, maar je hebt helemaal gelijk en ik kan ´m nie meer verwijderen....

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:25

Ach, die kleur haar heb ik ook.. Je had in elk geval de ruiter goed! Haha!
Ik zoek wel even op hoe laat ie morgen moet springen! Knipoog

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:27

Poeh, da's pas 21.45 en Uno moet als laatste starten (omdat hij 1e werd) wordt een lange zit dus morgen!!! Haha!