Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Peterina schreef:Persoonlijk zou ik nooit een schimmel willen maar dat is omdat mijn ervaring met schimmels is dat ze rot karakters hebben!!!

Anya schreef:Dat denk ik niet petraaken... dat dit toeval is. Omdat mijn paard een sarcoid heeft gehad (goedaardig huidtumor) heb ik me redelijk verdiept in huidkankers bij paarden. Schimmels zijn veel gevoeliger voor melanomen. Vergelijk met mensen: mensen met een lichte huid hebben eveneens een grotere kans op huidkanker.
petraaken schreef:kan je dan een onderscheid maken tussen donkere schimmels, schimmels die heel vroeg helemaal wit zijn en albino's? dus hoe sneller helemaal wit de gevoeliger ze zijn?
. En niet een beetje viezer, maar veel viezer. Alleen op dat wit zie je ieder vlekje. 

Citaat:ponylovertje schreef:
Mensen willen ook geen schimmel omdat die vaak problemen hebben goed opgenomen te worden in een kudde. Schimmel (wit ) valt namelijk erg op. Dat komt nog van vroeger, toen paarden in kuddes leefden en op moesten passen voor roofdieren. Allemaal bruinen (en vos en zwart) valt niet zo op maar een schimmel wel! Dus het zit in het instinct van paarden om schimmels minder snel te accepteren omdat ze door die schimmel meer kans hebben gezien te worden door een roofdier.
Dit is ook de reden dat schimmels zich vaak extra vies maken. Dat doen ze ook instinctief, want als ze onder de modder zitten zijn ze donkerder van kleur en vallen ze dus minder op.
pharagirlke schreef:kan aan mij liggen maar dit vind ik een beetje onzin
trouwens: er bestaat een wijzig knop

Citaat: