Ik geef hem een tik als hij bijt en gebruik mijn stem.. wees maar niet bang.
volgende x wat minder snel oordelen he
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Olevalover schreef:Euhm.. ten eerste: Ik heb het beest niet zelf opgevoed en ben er alleen wezen kijken om hem waarschijnlijk te kopen. Punt twee.. nergens staat dat ik me achteruit LAAT drijven, mar er staat dat dat zijn bedoeling is om je te domineren op die manier..Ik heb zeker geen angst.
Ik geef hem een tik als hij bijt en gebruik mijn stem.. wees maar niet bang.
volgende x wat minder snel oordelen he
Kitten schreef:Tja, maar bij het hebben en houden van een hengst, komt wel iets meer kijken, als het niet bang zijn.
Hoe had je het je trouwens voorgestelt? Stel dat je hem koopt, wat dan?
Gaat hij dan naar de opfok, want thuis heb je aleen de merrie en geen andere dieren in zijn leeftijd, dus dat geeft zoziezo al een probleem.
Uit je profiel (erg mooie foto's trouwens) kan ik ook niet opmaken, dat je uberhaupt enige ervaring hebt, met hengsten, jong of anderzijds.
En als deze jonge man, nu al dominante trekjes heeft, dan heb je hier over een jaar, je handen aan vol.
Ik zou er nog eens goed over nadenken, hoe je het een en ander wilt doen, want anders voorzie ik toch grote problemen.
dat verevlende gedrag moet gewoon afgeleerd worden en elk ander veulen zal dit doen (enkele uitzonderingen daar gelaten). Ons vorige veule kon er ook wat van, maar na een aantal keer flink optreden wist ze gewoon wie er de baas was en respecteerde ze dat... Hobbelknol schreef:Dit is vrij normaal hoor. Heeft mijn hengstveulen ook altijd gedaan. Ik heb hem wel altijd gecorrigeerd hierin (niet te ruw of te hard anders worden ze bang van je) en nu is het gewoon helemaal over. Die van mij stond altijd alleen en sinds hij in een koppel staat is hij trouwens ook een stuk socialer en een stuk rustiger geworden. Ze worden dan opgevoed door leeftijdsgenootjes en dit is altijd nog het beste vind ik.
Citaat:Ze worden dan opgevoed door leeftijdsgenootjes en dit is altijd nog het beste vind ik.