Chip niet erkend door Duitsstamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:38

Zannekin schreef:
Hoe bedoel je, dat blijft toch net hetzelfde? Je meldt een verkoop naar het buitenland toch niet omdat er een chip inzit? Stamboek weet toch ook niet welke paarden geeuthanaseerd worden ed?

Ik bedoel dat de paarden die niet geregistreerd staan bij een stamboek nu ook bekend zijn. Dode paarden hoeven geen chip, van paarden die nu dood gaan wordt de chip geregistreerd.
De rest wat je noemt zijn randverschijnselen op het grote geheel.
Dus binnen niet al te lange tijd is dat allemaal in kaart gebracht.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:47

De paarden niet niet geregistreerd staan alszijnde stamboekpaard zijn nog steeds niet allemaal bekend...
Men kan nog steeds alleen maar schatten hoeveel paarden/pony's er zijn in Nederland.... dus hoe jij kunt beweren dat er meer stamboekpaarden zijn dan niet stamboekpaarden is mij geheel een raadsel....
Ook omdat men niet eens precies weet hoeveel stamboekpaarden er in Nederland rondlopen....
het PVE heeft ooit een bereking gemaakt om ongeveer te kunnen inventariseren hoeveel paarden er rondlopen.... zelfs stamboekdieren moesten geschat worden....
Citaat:
Het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) heeft in 2002 tijdens de landbouwtelling ruim 120.000 agrarisch gehouden paarden en pony’s geteld. Maar als men het aantal geregistreerde dekkingen (ruim 40.000) en de gemiddelde leeftijd van 10 jaar in acht neemt, kan men algemeen aannemen dat er 400.000 paarden en pony’s zijn in Nederland.

waarvan 1250 dekhengsten (geschat)
42000 fokmerries...... en nergenms een woord over de papierloze dieren.... zwartedekkingen, geen rekeing gehouden met import cq export, overlijden en de aanwas van fokmerries......

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:48

Sarabande:
Maar je spreekt over het nu. Stel dat 1000 paarden zich aangemeld hebben. Binnen 10 jaar zijn die nog steeds geregistreerd maar: de helft is dood (meldt het slachthuis of het vilbeluik het chipnr aan het stamboek??), 10 zijn naar het buitenland.
Dan weet Nederland weer niet meer hoeveel paarden er rondlopen. Want dat is nu niet het voordeel van de chip. Als in engeland bv het paspoort verplicht wordt, weten ze ook gelijk hoeveel paarden er lopen, zonder chip dan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:56

Natuurlijk wordt het chipnummer bij slacht vermeldt, wat heb je anders aan het systeem. Trouwens omdat alles geregistreerd is zullen de eigenaren de dood zelf wel melden, weer een minder op naam.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:03

sarabande schreef:
Natuurlijk wordt het chipnummer bij slacht vermeldt, wat heb je anders aan het systeem. Trouwens omdat alles geregistreerd is zullen de eigenaren de dood zelf wel melden, weer een minder op naam.

De meeste paarden vinden hun dood nog steeds en in de toekomst voor de salamimolen (buitenland).
En weet de eigenaar dat het paard dood is.
Zolang als ze hem/haar niet opgeven dat ie verkocht is.

Men denkt dat er iets veranderd is maar het is meer een extra regulering die opgezet is , zonder dat het ook meer gecontroleerd wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:07

ceasario schreef:
De meeste paarden vinden hun dood nog steeds en in de toekomst voor de salamimolen (buitenland).
En weet de eigenaar dat het paard dood is.
Zolang als ze hem/haar niet opgeven dat ie verkocht is.

Men denkt dat er iets veranderd is maar het is meer een extra regulering die opgezet is , zonder dat het ook meer gecontroleerd wordt.

pure aanames

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:11

sarabande schreef:
pure aanames

Dat zijn geen aannames.
Zeker als je weet hoe de distruktorwereld in elkaar zit.
Over honden en kattenvoer nog niet gesproken.
Zulke " ethische" zaken worden in het buitenland gedaan.
En komen hier terug in hompen vlees.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:13

ceasario schreef:
.
Zeker als je weet hoe de distruktorwereld in elkaar zit.

Ik begrijp hier even helemaal niks van distructorwereld????

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:14

sarabande schreef:
Ik begrijp hier even helemaal niks van distructorwereld????

Dat dacht ik al.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:22

Ik ben niet goed in niet bestaande woorden moet ik zeggen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:22

google begrijpt het ook niet ceasario Lachen

Uw zoekbewerking - distructorwereld - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Geen resultaten voor "distructorwereld".

Suggestie:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:33

Toets je "distructor" in, krijg je Terminator............Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:54

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:02

maar de uitleg kan ik vergeten neem ik aan?
jammer, maar denk ook niet dat je het nog uitgelegd zou krijgen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:16

sarabande schreef:
pure aanames

Inderdaad pure aannames als het gaat om het aantal stamboekdieren tov stamboekloze dieren... en naast de gebruikelijke hoop onzin die je verkondigd nog steeds geen antwoord op de gestelde vraag... waarbij ik me durf te wagen aan de reden waarom geen antwoord: uit de duim gezogen lariekoek die op geen enkel feit is gebaseerd en wederom een bewijs is van uit de lucht gegrepen onnozele uitspraken zonder enig fundament. Haha!

verder vind ik het wel tonen van weinig klasse als men valt over de spelfouten van iemand.
Waarbij ik niet onvermeld wil laten dat ik het tevens klasse vind dat men open en bloot toont dat het begrijpend lezen van een bijzonder laag nivo is bij sommige mensen OK dan!

Citaat:

Alleen diegene die een paspoort aanvraagt staat geregistreerd... net zo graag als de stamboeken willen dat alle mutaties doorgegeven worden wil ook de overheid dit... echter zullen er wederom een hoop mensen niet op de hoogte zijn van die regel en alles idem blijven met het oude... een hoop paarden die niet op naam geregistreerd staan... kan in principe ook niet omdat het paspoort geen juridisch bewijs van eigendom is + de naam van de eigenaar niet vermeld wordt in het paspoort + jij als onbevoegd persoon geen wijzigingen mag aanbrengen in een paspoort Haha!

En laten we even niet vergeten dat een chipnummer niet gemeld wordt maar het LEVENSNUMMER van dat betreffende dier
want immers is een transponder niets anders dan een "manier om paspoort en paard te koppelen".... yes voor de 2e keer in 1 topic....
Laatst bijgewerkt door Alane op 17-10-04 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 22:16

draumpje schreef:
jammer, maar denk ook niet dat je het nog uitgelegd zou krijgen

Inderdaad,niet aan jouw .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:21

Even voor de duidelijkheid... Ik kende het woord niet. Ik heb het getracht op te zoeken.Eerst in een woordenboek, daarna in Google. Niet om de schrijver aan te vallen o.i.d. maar daadwerkelijk om te snappen waar het over ging.

Het bestaan van een typfout/spellingsfout was ik mij dan ook niet van bewust. Indien mijn post anders is opgevat dan ik hem heb bedoeld: daarvoor excuus.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:31

Yep, hier ben ik weer ( voor diegene die zich gruwelijk schijnen te ergeren aan mij, druk op de toest en je zit in een ander scherm Lachen ).

Argument van de Nederlandse regering om de paarden te chippen is om de consument van paardenvlees te beschermen. Tevens behoort men meer en meer de herkomst van het voedsel wat wij op onze bord krijgen bekend te maken. Deze gedachten is versterkt na de BSE problemen in Engeland, waar mensen ziek zijn geworden na eten van besmet vlees. Door tracering van vlees op je bord terug naar de koe in stal kon zo de ziekte worden ingedamd. Men wil dit ook bij paarden, vandaar de strikte regelgeving. Men vindt een paspoort onvoldoende en een te groot risico dat er gefraudeerd kan worden met alleen uiterlijke omschrijving van het dier. Chippen is daarmee goedkoop, redelijk betrouwbaar en snel.

Echter, zoals al is genoemd verdwijnen enorm veel ponies en paarden richting Italie om daar geslacht te worden. In Italie is geen chip verplichting. De PVE heeft zelfs gezegd dat het hun een 'worst' zou zijn dat daar paarden geslacht worden met een chip en dat deze in hun worst zou belanden. De PVE vond dat maar de verantwoording van het buitenland en dat zij zelf maar uit moesten zoeken dat de Nederlandse paarden en ponies worden gechipt. Hoezo eigenbelang??!??

De EU heeft toegestaan dat een tweede methode mag worden gebruikt, naast het paspoort, om het paard te indentificeren. De tweede methode is GEEN plicht vanuit de EU, dat legt een individueel land zelf op. Paspoort dient gebruikt te worden om medicamenten in op te schrijven die schadelijk zijn voor de menselijke consumptie. Dit om bij slacht te kunnen bepalen of het paard gebruikt mag worden voor consumptie of niet. Of dat gebeurt weet ik niet, geen ervaring mee. Mijn paard krijgt nog in zijn paspoort de bemerking dat hij niet gebruikt mag worden voor consumptie. Niet omdat ik daarmee meer medicamenten kan gebruiken voor hem, maar omdat ik dit hem niet wil aandoen (en mijzelf niet).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:00

nee. ze gaan in Italië het DNA controleren en dat bekend maken... het paspoort retour sturen aan de uitgevende instantie.

de EU heeft niet toegestaan dat er een tweede methode gebruikt mag worden ter identificatie.... geef mij daar even het richtlijn van...EU nummer of nog liever de link....

Citaat:
Yep, hier ben ik weer ( voor diegene die zich gruwelijk schijnen te ergeren aan mij, druk op de toest en je zit in een ander scherm ).
Schijnbaar vind je jezelf al vrij irritant overkomen.... daar zul je toch zelf wat aan moeten doen en daar kan een derde dus niets aan doen... verder geldt vrijheid van meningsuiting en de rest....
Mocht je nu zelf willen stoppen met dat gedrag is het mischien een idee om in je onderschrioft te vermelden dat bokkers je gewoon moeten negeren Haha! Clown

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 06:58

sarabande schreef:

Dat laatste was nu toch ook al het geval met het paspoort alleen?? Voor een extra paard op je naam betaal je niet, dus waarom melden.
Ik ben er zeker van dat een slachthuis geen inventaris van geslachtte paarden hun chipnummer zal opsturen naar het KWPN om het stamboek aan een inventaris te helpen....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:55

Zannekin schreef:
Dat laatste was nu toch ook al het geval met het paspoort alleen?? Voor een extra paard op je naam betaal je niet, dus waarom melden.
Ik ben er zeker van dat een slachthuis geen inventaris van geslachtte paarden hun chipnummer zal opsturen naar het KWPN om het stamboek aan een inventaris te helpen....

Zannekin in Nederland lopen meer paarden dan KWPN Verward

Het gaat gewoon om een overzicht dus gaat het naar een overkoepelende administratie.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:01

Een overzicht waarvan? en welke overkoepelende administratie?
en waarvoor? om aan te kunnen tonen hoeveel stamboekpaarden en pony's er zijn en of dit dan meer of minder zijn dan stamboekloze paarden/pony's???? Verward

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 08:10

Alane schreef:
en waarvoor? om aan te kunnen tonen hoeveel stamboekpaarden en pony's er zijn en of dit dan meer of minder zijn dan stamboekloze paarden/pony's???? Verward

Alane:

Je hebt in al die dingen gelijk.
Ik heb ze ook allemaal onderzocht met mijn advocaat van de zomer
met die ontheffing voor DNA

Maar de praktijk is anders.

Nu bv. de quantaineregeling van 21 dagen bij herkauwers.
De minister gaat ze weer afgelasten daar het niet werkt
tenzij het PVE en RVV alsnog kunnen aantonen dat het werkt.

Allemaal regeltjes uit de koker van ambtenaren en hun "vriendjes"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:12

Alane schreef:

Ik denk dat zoiets als een chip die ten dele ingevoerd is na de diverse dierziektes niet helemaal voor de kat zijn kont wordt ingebracht.
Dus men zal bij de AID ook bedenken dat het eenvoudig checken van dieren die of in Nederland of naar het buitenland gaan voor de slacht eenvoudig geregistreerd kunnen worden.
Het is maar een idee, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat bedenkt.

Verder heeft dat niets met stamboeken te maken, maar alle stamboekloze paarden waarmee gereisd wordt moeten ook gechipt en een paspoort hebben waarin dan staat dat ze stamboekloos zijn. Dus ook dat wordt geregistreerd.
Overheden zijn nu eenmaal dol op registreren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 08:18

sarabande schreef:
Dus men zal bij de AID ook bedenken dat het eenvoudig checken van dieren die of in Nederland of naar het buitenland gaan voor de slacht eenvoudig geregistreerd kunnen worden.
Overheden zijn nu eenmaal dol op registreren.

Maar niet op controleren.

De AID voert zo maar niet uit wat andere ambtenaren hebben uitgevonden.

Ze hebben daar totaal de mankracht niet voor.
En hebben andere prioriteiten.

Citaat:

Dit is een RVV taak.

De AID komt er pas bij na konstatering van een delict.