Goede hengsten in Gelderland gezocht ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:36

als je een leuk veulen wilt hebben, vind ik persoonlijk dat je haar onder een welsh cob hengst moet zetten, persoonlijk vind ik "JR" een hele mooie en prettige hengst. helaas dekt hij niet meer, maar zijn zoon wel Vlietstede Magic Maestro. het is een mooie hengst die een leuk sprongetje kan maken en zijn vader was de eerste welsh cob hengst met het sportpredicaat. hij heeft z dressuur gelopen... misschien is dat wat? ik zou er persoonlijk geen paard op zetten zoals kwpn, de meeste kwpn paarden, vooral de (meeste) veulens van wolfgang hebben een pittig karakter, aangezien je al vertelde dat de merrie vrij pittig was met inrijden, lijkt me dit niet zo verstandig.

kijk eens op http://home.tiscali.nl/~jgruyter/welsh_cobs.html daar vind je alle informatie over magic maestro en zijn vader.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 13:39

vond ik idd ook al jammer dat JR niet meer dekt. Van zijn zoon weet ik het zo net nog niet daar deze nog erg jong is en voor het dekseizoen beperkt beschikbaar word gesteld voor merrie's.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 13:40

Jammer genoeg zijn er op de site van Evaline geen foto's te vinden van Magic Maestro.....

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:02

nee, maar eentje, hij is het zelfde type als JR schitterende hengst en hele aardige mensen, ik heb er zelf mijn pony gekocht..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:41

Serval schreef:
misschien hadden ze beter niet moeten fokken of zich meer op de markt moeten orienteren voordat ze hun merrie's drachtig maakten als ze niet van plan waren om de veulens voor eigen gebruik te fokken.

Niet ieder veulen dat geboren wordt verwacht aan de eisen die een goede fokker voor eigen gebruik of zelfs de sport er aan stelt. Ik denk dat bovenstaande uitspraak zeker voor jezelf geldt, daar deze fokkers hun merriestammen kenden en zelfs dan kan het tegenvallen. Ik spreek niet voor mezelf ik heb geen veulen te koop.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:17

Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je alleen in Gelderland zoekt. Je bent vanuit Druten net zo snel in midden of oosten van Noord-Brabant, noord Limburg en Utrecht dan bij Radstake in Heelweg of Uhm in Stokkum die hier onder andere genoemd werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:48

Goede veulens zijn prima te verkopen als je de juiste prijs/kwaliteit verhouding maakt. Normale veulens zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken en helemaal niet voor al die fantasieprijzen die iedereen er voor vraagt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:31

maar als ik dus goed begrijp is jouw merrie een uitzondering die de regel bevestigd qua erfelijke aandoeningen?

en als je gedichten uit mijn profiel kopieerd zou ik toch maar eerst vragen of dat zomaar mag auteursrechtelijk alvorens het te publiceren....
En die gedichten zijn gedachtes/overpeinzingen van een fokker of fokkers, waaruit je niet 1 regel moet (vrij-vertalen) om het niet uit het verband te trekken Haha!..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:35

Serval"]
Zij heeft uiterst goede kwaliteiten die ze wel degelijk op een goede manier door kan vererven met een geschikte hengst als hulp.
[/quote]Zou je die kwaliteiten eens kunnen omschrijven.

[quote="Serval schreef:
Lang leve de PB's ! OK dan! .
Inderdaad,
zo weet ik inmiddels dat jou pony het dus niet van haar karakter moet hebben, lijkt me wel iets om rekening mee te houden.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:35

Ik vind het heel grappig om die berichtjes en de adviezen in dit onderwerp te lezen. Het lijkt me vrij duidelijk dat jij weet wat je wilt, Serval. Er lijkt me niets mis met je beweegredenen om een veulentje te fokken bij je merrie. Het zal allemaal best goedkomen. Zo te lezen ga je beslist niet over een nacht ijs. Ik kan je niet aan adressen helpen, waar ze Welsh-Cobs hebben staan, maar zo te zien zou dat type heel goed bij je paardje passen. Er is niets zo leuk als een veulentje in de wei. Als je er net zoveel plezier van zult hebben als ik, dan kun je nog heel wat genieten!

Ik wens je in ieder geval veel succes en laat je vooral niet van de wijs brengen Lachen .

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 03:31

Serval schreef:
Overigens krijgt een veulen niet van stress een navelbreuk, maar vanwege een zwakke plek of opening in de buikwand. Normaal gesproken worden ze daarmee geboren.

Normaal gesproken worden ze er idd mee geboren ja. Normaal gesproken. Een jong paard kan door stress wel degelijk een navelbreuk oplopen en Serval is daar het bewijs van, er is altijd een uitzondering op de regel. Toen ik haar ging bekijken voordat ze naar mij toe zou komen had ze geen navelbreuk ! Daar ze uit Duitsland komt heb ik haar door een veearts daar laten keuren om haar naar Nederland te kunnen laten komen (is niet verplicht maar wel zo verstandig). In zijn korte schrijven staat enkel dat het veulen gezond is zonder gebreken die het oog kan zien. Had ze een navelbreuk gehad had dit vermeld gestaan. Daar ik toen zelf aan huis stond bij een veearts in Maasland werd ze gelijk bij aankomst nogmaals nagekeken en hij constateerde dat ze spontane breuk had opgelopen dit n.a.v. het transport. Ze was nogal een stressig wezentje. Of je mij gelooft of niet zal mij verder totaal worst wezen.
Dank je wel verder voor de tip zal het eens overwegen.

ik zeg hier maar 1 ding op, op de navelbreuk dus, bull oliebol dat dat door stress komt, dat het extra tot uiting komt door stress/trauma oke...maar de zwakke plek zit er, al vanf de geboorte en is wel degelijk erfelijk...

verder wens ik je veel succes met je zoektocht en hoop ik dat je de juiste keuze kunt maken... Lachen

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 08:32

Alane schreef:
maar als ik dus goed begrijp is jouw merrie een uitzondering die de regel bevestigd qua erfelijke aandoeningen?

Das dus het hele probleem bij jou JIJ BEGRIJPT MIJ NIET !!! Doe aub verder geen moeite meer om op mijn bericht te reageren. (en ik vraag het je netjes en beleefd)
Alvast bedankt voor het respecteren van mijn vraag !

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 08:43

Sjuimpje schreef:
Inderdaad,
zo weet ik inmiddels dat jou pony het dus niet van haar karakter moet hebben, lijkt me wel iets om rekening mee te houden.

hahahahahahahahahahahaha.......Serval heeft al een hele naam opgebouwd onder de paardenmensen, hier onder ook de mensen die dachten dat ze verstand hadden van paarden totdat ze mij en Serval kwamen begeleiden. Serval is daar ook al een uitzondering op de regel, ze laat zich niet zomaar iets opleggen, ze laat zich niet zomaar rijden, ze laat zich niet zomaar dwingen (dier lijkt op zijn baas ). 1 iemand heeft best resultaat geboekt maar door mijn verhuizing is het gestopt. Echter heeft zij ook de nodige dingen met Serval gehad.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 08:51

baroen schreef:
ik zeg hier maar 1 ding op, op de navelbreuk dus, bull oliebol dat dat door stress komt, dat het extra tot uiting komt door stress/trauma oke...maar de zwakke plek zit er, al vanf de geboorte en is wel degelijk erfelijk...

verder wens ik je veel succes met je zoektocht en hoop ik dat je de juiste keuze kunt maken... Lachen

Baroen toch is het waar. Dat er een zwakke plek zat mag duidelijk zijn daar zat namelijk 11 maanden lang een navelstreng aan dat heeft tijd nodig om te helen. Als mijn woord niet goed genoeg is voor jou of wie dan ook is dat niet mijn probleem. Ik weet dat het bij mijn meis zo is en daarmee is de kous voor mij af. Lachen

Dank je wel Baroen, dat zal zekers gaan lukken OK dan!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 08:59

Serval schreef:
Das dus het hele probleem bij jou JIJ BEGRIJPT MIJ NIET !!! Doe aub verder geen moeite meer om op mijn bericht te reageren. (en ik vraag het je netjes en beleefd)
Alvast bedankt voor het respecteren van mijn vraag !

Dit is een openbaar forum, als je een select groepje zoekt die antwoorden geeft die alleen in jouw straatje passen is het mischien een idee omzelf een forum te beginnen.

Ik hoop voor je dat je jezelf begrijpt...

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 09:00

Bucephalus schreef:
Ik vind het heel grappig om die berichtjes en de adviezen in dit onderwerp te lezen. Het lijkt me vrij duidelijk dat jij weet wat je wilt, Serval. Er lijkt me niets mis met je beweegredenen om een veulentje te fokken bij je merrie. Het zal allemaal best goedkomen. Zo te lezen ga je beslist niet over een nacht ijs. Ik kan je niet aan adressen helpen, waar ze Welsh-Cobs hebben staan, maar zo te zien zou dat type heel goed bij je paardje passen. Er is niets zo leuk als een veulentje in de wei. Als je er net zoveel plezier van zult hebben als ik, dan kun je nog heel wat genieten!

Ik wens je in ieder geval veel succes en laat je vooral niet van de wijs brengen Lachen .

Het is ook heel grappig om ze terug te lezen. Iedereen leest er zijn eigen verhaal uit. Das ook prima. Ieder zijn mening echter wou ik dat ze de mening en keuze van een ander zouden (kunnen proberen te) respecteren. Das ook het type waar ik mijn keus zeker zal maken, past het best bij mn meis en ik weet daarin dondersgoed wat ik wil.
Ik verheug mij echt enorm op het aankomende veulen van haar. Heerlijk lijkt me dat om ze samen te zien.
Dank je wel Bucephalus OK dan! en nee ik laat mij echt niet door mensen van de wijs brengen

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 09:01

Alane schreef:
Dit is een openbaar forum, als je een select groepje zoekt die antwoorden geeft die alleen in jouw straatje passen is het mischien een idee omzelf een forum te beginnen.

Ik hoop voor je dat je jezelf begrijpt...

hahahahaha.......wat ben je lief !!!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:15

Serval schreef:
hahahahaha.......wat ben je lief !!!!

Ik vind je reacties eerlijk gezegd gewoon onbeschoft. Je vraagt hier wat en je kan niet verwachten dat iedereen een mening geeft die in jou straatje past, en daarbij kan je daar ook nog fatsoenlijk op reageren.. Ik denk dat je nog eens moet nadenken over jezelf want op deze manier krijg je binnenkort helemaal geen reacties meer..

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:52

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 19:06

Het is ook een leuk topic. Dank je wel Vinka voor je hulp !