Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Serval schreef:misschien hadden ze beter niet moeten fokken of zich meer op de markt moeten orienteren voordat ze hun merrie's drachtig maakten als ze niet van plan waren om de veulens voor eigen gebruik te fokken.
.. Serval"]Inderdaad,
Zij heeft uiterst goede kwaliteiten die ze wel degelijk op een goede manier door kan vererven met een geschikte hengst als hulp.
[/quote]Zou je die kwaliteiten eens kunnen omschrijven.
[quote="Serval schreef:Lang leve de PB's !.
. Serval schreef:Overigens krijgt een veulen niet van stress een navelbreuk, maar vanwege een zwakke plek of opening in de buikwand. Normaal gesproken worden ze daarmee geboren.
Normaal gesproken worden ze er idd mee geboren ja. Normaal gesproken. Een jong paard kan door stress wel degelijk een navelbreuk oplopen en Serval is daar het bewijs van, er is altijd een uitzondering op de regel. Toen ik haar ging bekijken voordat ze naar mij toe zou komen had ze geen navelbreuk ! Daar ze uit Duitsland komt heb ik haar door een veearts daar laten keuren om haar naar Nederland te kunnen laten komen (is niet verplicht maar wel zo verstandig). In zijn korte schrijven staat enkel dat het veulen gezond is zonder gebreken die het oog kan zien. Had ze een navelbreuk gehad had dit vermeld gestaan. Daar ik toen zelf aan huis stond bij een veearts in Maasland werd ze gelijk bij aankomst nogmaals nagekeken en hij constateerde dat ze spontane breuk had opgelopen dit n.a.v. het transport. Ze was nogal een stressig wezentje. Of je mij gelooft of niet zal mij verder totaal worst wezen.
Dank je wel verder voor de tip zal het eens overwegen.
Alane schreef:maar als ik dus goed begrijp is jouw merrie een uitzondering die de regel bevestigd qua erfelijke aandoeningen?
Sjuimpje schreef:Inderdaad,
zo weet ik inmiddels dat jou pony het dus niet van haar karakter moet hebben, lijkt me wel iets om rekening mee te houden.
). 1 iemand heeft best resultaat geboekt maar door mijn verhuizing is het gestopt. Echter heeft zij ook de nodige dingen met Serval gehad. baroen schreef:ik zeg hier maar 1 ding op, op de navelbreuk dus, bull oliebol dat dat door stress komt, dat het extra tot uiting komt door stress/trauma oke...maar de zwakke plek zit er, al vanf de geboorte en is wel degelijk erfelijk...
verder wens ik je veel succes met je zoektocht en hoop ik dat je de juiste keuze kunt maken...
Serval schreef:Das dus het hele probleem bij jou JIJ BEGRIJPT MIJ NIET !!! Doe aub verder geen moeite meer om op mijn bericht te reageren. (en ik vraag het je netjes en beleefd)
Alvast bedankt voor het respecteren van mijn vraag !
Bucephalus schreef:Ik vind het heel grappig om die berichtjes en de adviezen in dit onderwerp te lezen. Het lijkt me vrij duidelijk dat jij weet wat je wilt, Serval. Er lijkt me niets mis met je beweegredenen om een veulentje te fokken bij je merrie. Het zal allemaal best goedkomen. Zo te lezen ga je beslist niet over een nacht ijs. Ik kan je niet aan adressen helpen, waar ze Welsh-Cobs hebben staan, maar zo te zien zou dat type heel goed bij je paardje passen. Er is niets zo leuk als een veulentje in de wei. Als je er net zoveel plezier van zult hebben als ik, dan kun je nog heel wat genieten!
Ik wens je in ieder geval veel succes en laat je vooral niet van de wijs brengen.
Serval schreef:hahahahaha.......wat ben je lief !!!!