En voor de chipper hebben we hier altijd nog de opvoelbox staan zodat hij veilig kan chippen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ceasario"]
Klopt .de chip wordt altijd met een schone naald in zijn bil geinjecteerd.
[/quote]
[quote="MarijeR schreef:Blijkbaar is de kans op een ongelukje in de opfok al groter dan een probleem na het chippen...
En voor de chipper hebben we hier altijd nog de opvoelbox staan zodat hij veilig kan chippen
ceasario schreef:dan heb je niet meer het snelle vermogen om weg te duiken
Weer een zaak.
Leeftijd discriminatie.
Je mag ook jongere met overgewicht niet discrimineren.
trudydejong schreef:Dit heeft helemaal niets met discriminatie te maken. Maar met zelfbescherming. Maar goed, als jij je eigen verhaal hier aan wil maken moet je dat zelf weten.
Maar ja, ik kan hier wel tegen in gaan, maar goed, jij wil toch altijd je gelijk hebben heb ik al wel gemerkt in je verhalen hier voor, dus laat ik je maar lekker in die waan!
Citaat:trudydejong schreef:
Nou, deze mannen zijn niet meer verzekerd omdat het toch een bepaald risico met zich mee brengt om een veulen te chippen. De merrie kan raar gaan doen in de box en gaan slaan. Of het veulen kan gaan bokken of steigeren. Als je ouder bent, dan heb je niet meer het snelle vermogen om weg te duiken!!
Alane schreef:Ik dacht er zelfs een afwijzing was van de EU om chippen verplicht te stellen....even uit mijn hoofd:
ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Om een chip te plaatsen moeten ze ook effe stilstaan, hopelijk kan elk paard effe blijven stilstaan.waarbij vermeld dqt de hoeveelheid opgeslagen data er in kan bijdragen in het aantal gemaakte fouten....Citaat:Uit een onderzoek van het Amerikaanse ministerie van Defensie van februari 2002 zou blijken dat gebruikers niet blind moeten vertrouwen op de nauwkeurigheid van de irisscan. Eén van de geteste systemen had namelijk 6 procent van de identificaties verkeerd beoordeeld.
en dan zeggen ze erbij dat ze het uit eerste hand hebben....Laureentje schreef:Ik heb mijn veulen van vorig jaar nog niet gechipt. hoop eigenlijk op iets anders, zodat mijn jonge hengst dadelijk niets in zijn hals gespoten krijgt. Gelukkig hoefde vorig jaar de veulens nog niet direct gechipt te worden.
Peterina schreef:Om te zeggen dat "...Maar ja, bij de KWPN zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn denk ik dan maar. ..." duidt op schaapjes mentaliteit. Ze (niet alleen) weten echt niet waar ze mee bezig zijn, zijn meestal door fabrikanten geinformeerd. GEEN EEN ministerie (landbouw, voedsel, enz enz) (eigenlijk geen een wereldwijd) kan een report voorleggen waaruit blijkt dat onderzoeken zijn gedaan over de lange termijn gevolg van het gebruik van de chip. Waarom ... omdat er geen onderzoekingen zijn gedaan !!!!Alles draait pure and simple rond geld! En dan hebben we het over dierenwelzijn.
Tessebes schreef:Maar heb jij er wel een paspoort bij?
Ik heb begrepen dat je op dit moment amper een paspoort kunt krijgen, zonder dat je paard gechipt wordt.

Alane schreef:
Citaat:Er komt een ontheffingsmogelijkheid voor paardenhouders die gewetensbezwaren hebben tegen het inbrengen van een transponder bij een paard.
Deze ontheffingsmogelijkheid wordt pas geëffectueerd vanaf het moment dat de transponderverplichting in werking treedt.
Volgens de verordening identificatie en registratie van paarden treedt de verplichting tot een het inbrengen van een transponder pas in werking nadat goedkeuring van de EU-Commissie is ontvangen. Deze goedkeuring is nog niet ontvangen
Citaat:De verplichting tot het inbrengen van een transponder is dan ook nog niet inwerking getreden
Er kunnen nu dan ook nog geen ontheffingen verleend worden voor een verplichting die er nog niet is.
Zodra die verplichting wél in werking treedt zal vervolg worden gegeven aan de bij ons bekende ontheffingsaanvragen
Tot dat moment kunnen wij er geen inhoud aangeven
Wat dit betekent voor deelname aan wedstrijden, bepaalt niet het PVV; daarover hebben we dan ook niets te zeggen of aan te bevelen. De KNHS dient hier duidelijkheid over te geven.