Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:24

vraag is produceren de fokkers onbruikbare paarden of zij die denken dat ze fokkers zijn of zo maar eens een paardje fokken voor de lol? Waarmee niet wil zeggen dat wie zomaar eens een paardje fok per definitie een slechte fokkeuze maakt dat hangt natuurlijk af van hoeveel info hij verzameld en krijgt van paarden en ervaren fokkers

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:25

Lovely schreef:
Ze hebben bij de politie gewoon grote paarden nodig die dom doorlopen en zich niet zo van de wijs laten brengen. Bovendien moeten ze gezond zijn en blijven. Het KWPN heeft die paarden wel altijd kunnen leveren.

Met respekt maar zou het eens niet verstandig zijn om eerst eens in de Hongaarse fokkerij van paarden te verdiepen.

Wellicht dat men dat tot andere conclusies komt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:27

Vergeet ook niet dat de Amsterdamse politie een hoop paarden is kwijtgeraakt door een virus, en het aantal te vervangen paarden veel groter is dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:28

Lovely schreef:
Ze hebben bij de politie gewoon grote paarden nodig die dom doorlopen en zich niet zo van de wijs laten brengen. Bovendien moeten ze gezond zijn en blijven. Het KWPN heeft die paarden wel altijd kunnen leveren.

Bovendien moeten ze grote makkelijke hoeven hebben aangezien de ijzers minder lang mee gaan dan bij een gemiddeld paard.
Een groot deel van de paarden valt gewoon af door te kleine hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:28

ceasario schreef:
Met respekt maar zou het eens niet verstandig zijn om eerst eens in de Hongaarse fokkerij van paarden te verdiepen.

de korpsen hebben ook email, dus je kunt ze rustig een mailtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:30

Lovely schreef:

Ik kom zo'n beetje wekelijks op de levende have in Nunspeet, dus als iemand nog wat door wil geven....... Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:34

Lovely schreef:

Blijkbaar hebben die intern ontdekt dat we in een EU leven.

Wij de paarden en jullie de buitengrenzen

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:34

misschien is het zoals geloof ik al iemand zij ook nie zo gek als ze zelf gaan fokken met een aantal volgens hun geschikte merrie's. In het buitenland is en staatsstoeterij heel gewoon.. desnoods kruisen ze dan met vreemd bloed het is in eerste instantie toch voor hunzelf bedoeld en wat afvalt vind echt zijn weg wel hoor en die loopt heus niet automatisch naar het slachthuis als ze de prijzen redelijk houden van de paarden die voor hun niet geschikt zijn vinden ze daar zat liefhebbers voor..
wie wee komen er naar verloop wel hengsten uit die heel geschikt zijn om Gelderlanders en Gronigers wat fris bloed te geven om maar wat te noemen niet dat dat het doel is maar die draaien toch veel op dezelfde paar hengsten

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:36

1 ding lijkt mij volkomen duidelijk.
Mijn opa deed alles met zijn paarden, maaien schudden hooien en andere landbouw doel einden.
En zondags voor de kar mee naar de kerk.
Alles deden ze met de paarden.
Is onze kennis van paarden dan nu zo slecht cq omgang, of zijn het de paarden die onbetrouwbaar zijn.
Ik vrees het laatste.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:37

Anya schreef:
Helaas ken ik ze maar al te goed. De KWPN-ers van een braaf type met wat bloed erin... Ik heb ze zien gaan en komen. Niet mee buiten te rijden, schrikachtig, lekker steigertje/omdraaien ontwikkelen, met de ruiter erop op de weg heen en weer springen vanwege kabouters... Toch kopen deze mensen steeds opnieuw een KWPN-er. Een persoon is inmiddels aan haar derde paard in 1,5 jaar bezig. En ze is geen uitzondering.

Dan kun je zeggen: ze kan niet rijden, ze zou geen paard mogen hebben. Waar! Maar helaas geen reden om niet weer een paard te kopen voor haar. En ook geen reden om niet weer een KWPN-er met veel bloed te kopen. Een (te) lieve eigenaar levert een ongelukkig paard. Zeker als het een bloedtype is. En deze paarden eindigen maar al te vaak bij de slacht. Onterecht eigenlijk.

Dus ik denk dat fokkers zich wel degelijk eens achter de oren moeten krabben... Fokken op karakter en rust in de kop is wel degelijk ook een vraag van de consument. En het hoeft niet ten koste te gaan van kwaliteit. Er zijn geweldig goede quarters (qua sportpaard) die toch cool in de kop zijn. En ook in quarters zit best een aardige dosis volbloed.

Ik ben van mening dat er niet echt een groot paardenprobleem is, maar een heel groot ruiterprobleem. Mensen die niet meer de werkelijke mentaliteit hebben om te leren paardrijden, en om erachter te komen hoe een paard zich gedraagt.
Hoe komt het dat altijd dezelfde ruiters problemen hebben met paarden Verward Dat is in mijn ogen het grootste ruiterprobleem.

En daar kunnen die arme paarden helemaal niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:39

johanna13 schreef:
Mijn opa deed alles met zijn paarden, maaien schudden hooien en andere landbouw doel einden.
Is onze kennis van paarden dan nu zo slecht cq omgang, of zijn het de paarden die onbetrouwbaar zijn.

Ik weet wel zeker dat het het eerste is. Maar het is zo makkelijk om dat wezen die geen nederlands spreekt de schuld te geven.

Het is niet alleen een paard kunnen rijden maar ook ermee om kunnen gaan. Hoeveel mensen beginnen te janken als een paard een keer word aangepakt omdat deze niet luistert omdat de mens nooit consequent is geweest. Om zo'n paard weer fijn te krijgen zul je wat harder moeten optreden. Het paard kan er niets aan doen dat deze zo verwend is, maar om die cirkel te doorbreken zul je harder moeten optreden ipv Jomanda achtige influisteracties te gaan ondernemen.
En als je zo'n dier dan eens aanpakt moet je de omstandigers eens horen............. Scheve mond

Lastige paarden worden nog altijd gemaakt, en niet geboren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:42

toscana schreef:
misschien is het zoals geloof ik al iemand zij ook nie zo gek als ze zelf gaan fokken met een aantal volgens hun geschikte merrie's. In het buitenland is en staatsstoeterij heel gewoon..

Ik denk niet dat de politie de aangewezen instantie is om zelf paarden te gaan fokken.
Weet je wel hoe duur het eindproduct dan is, waarvan je dus niet eens de garantie hebt dat het een goed politiepaard is.
Om dezelfde reden kopen we kant en klare KNPVhonden en worden er geen pups zelf gefokt zoals bijv. de politie in Engeland doet.
De kosten moeten wel tegen de baten opwegen (het is tenslotte belastinggeld Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:44

Het is trouwens iets te kort door de bocht om het KWPN de schuld te geven van de onkunde van mensen en hun weigering iets bij te leren. Een stamboek kan weinig doen aan de stomme beslissingen van paardeneigenaren.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:46

johanna13 schreef:

Kijk eens je kunt een paard van 30 of 50 jaar terug niet meer met nu vergelijken.. mensen zijn in die tijd veranderd en door het fokken in bepaalde richtingen paarden ook. Ik vind het prachtig en heel leuk nostalgisch als ik een boerenknol voor een oude hooiwagen zie lopen of het land zie ploegen tijdens 1 of andere dag van het landleven maar hier in Nederland zitten nog maar weinig mensen te wachten op paarden die dat kunnen omdat ze ze er toch niet meer voor gebruiken.. dan kun je daar wel op door fokken maar een paard moet toch beleerd worden en dus ook voor dat soort dingen. In dat opzicht zie ik misschien zelfs wel enige logica in de keuze van de politie omdat in het Oostblok het zeker tot voor kort en eigenlijk voor velen nog steeds de normaalste zaak van de wereld is om paarden op het land en voor karren te gebruiken. Misschien moet men (niet de politie maar de overheid daar) de specifieke kwaliteit daar in tact gaan houden met een aanzienlijk aantal paarden zodat niet daar net als hier het een zeldzaamheid wordt. In Nederland zijn het langzamerhand museumstukken ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:49

toscana schreef:
Kijk eens je kunt een paard van 30 of 50 jaar terug niet meer met nu vergelijken..

Ik denk dat als je zo'n paard opeens voor de Arena zet tijdens Ajax-Feyenoord zet, hij toch echt anders reageerd dan thuis voor de ploeg Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:50

In tegenstelling tot wat hier door sommigen beweerd wordt zijn de paarden in Nederland er steeds meer op vooruitgegaan. Er worden zoveel goede en fijne paarden gefokt, dat het voor iedereen mogelijk is om het paard wat bij hem/haar hoort te vinden.
Dat de gebruikers paarden boven hun macht uitzoeken is niet de fout van de fokkers.
Ik denk dat de polite last heeft van de algemene korting op de uitgaven

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:52

Pipo schreef:
Ik weet wel zeker dat het het eerste is. Maar het is zo makkelijk om dat wezen die geen nederlands spreekt de schuld te geven.

Het is niet alleen een paard kunnen rijden maar ook ermee om kunnen gaan. Hoeveel mensen beginnen te janken als een paard een keer word aangepakt omdat deze niet luistert omdat de mens nooit consequent is geweest. ....

Ook mee eens. Een flinke corrigerende tik kan echt geen kwaad als een kind stout blijft doen geef je hem toch ook op zijn donder? Je moet natuurlijk wel je grenzen kennen.. een corrigerende tik is wat anders dan mishandelen.. helaas zullen diegene die beginnen te janken het al gauw mishandeling vinden. Zowel een kind als een paard geef je een tik die hij goed voelt en geeneen waar hij de volgende dag blauwe plekken of kneuzingen van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:53

sarabande schreef:

Dat speelt idd mee, de paarden zijn er niet echt goedkoper op geworden.
Zoals gezegd spelen de kleine hoeven ook erg mee, maar geen fokker die specifiek op grote voeten/platpoten fokt Haha!

boertjesfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:55

ik denk dat de 'schuld', als je over schuld kan praten, toch echt bij de ruiters ligt. Wie neemt er nou nog tijd voor echte zitlessen? Ik heb ze wel eens zien rijden bij de politie, je houdt je hart vast......... ongetwijfeld zitten er redelijke ruiters tussen, maar ook 'iets' minderen...

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:56

tsja ilindra denk dat de supporters ook anders reageren dan op een rijtje suffe agenten die op hun paard aan komen stappen maar goed dat was maar lol wat betreft die wilde horde

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:57

ceasario schreef:

Idd Ceasario. Was het ook niet Hongarije die de landentitel bij het WK vierspannen pakte.

http://www.galop.be/newsarticle.php?id=513

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:57

sarabande schreef:

In de krant stond nou juist dat het niet om de prijs ging. De paarden daar zijn wel goedkoper maar volgens zo'n woordvoerder zijn de hongaarse paarden door de transportkosten net zo duur als de nederlandse.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:58

(vrouwelijke helft van toscana wil effe wat zeggen): ik denk dat de politie van een koude kermis thuis gaat komen als ze denken dat een ander ras of type paard anders doen dan die ze nu hebben, denk dat de tijd van politiepaarden een beetje voorbij is. Mensen hebben geen respect meer voor een paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:00

boertjesfan schreef:
Ik heb ze wel eens zien rijden bij de politie, je houdt je hart vast......... ongetwijfeld zitten er redelijke ruiters tussen, maar ook 'iets' minderen...

De bereden politie is als eerste politie, daarna pas ruiter.
Het gaat absoluut niet om mooi rijden, meer om handigheid en functionaliteit.
Een groot deel is pas bij de politie gaan rijden en hebben geen "paardenverleden".

boertjesfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:02

Dat bedoel ik dus Ilindra, ze hebben geen paardenverleden.
Dat zegt het dan toch al. Ik bedoel ook niet dat ze mooi moeten rijden, maar in ieder geval moeten kunnen blijven zitten .... dat gaat soms net....