Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lovely schreef:Ze hebben bij de politie gewoon grote paarden nodig die dom doorlopen en zich niet zo van de wijs laten brengen. Bovendien moeten ze gezond zijn en blijven. Het KWPN heeft die paarden wel altijd kunnen leveren.
Lovely schreef:Ze hebben bij de politie gewoon grote paarden nodig die dom doorlopen en zich niet zo van de wijs laten brengen. Bovendien moeten ze gezond zijn en blijven. Het KWPN heeft die paarden wel altijd kunnen leveren.
Anya schreef:Helaas ken ik ze maar al te goed. De KWPN-ers van een braaf type met wat bloed erin... Ik heb ze zien gaan en komen. Niet mee buiten te rijden, schrikachtig, lekker steigertje/omdraaien ontwikkelen, met de ruiter erop op de weg heen en weer springen vanwege kabouters... Toch kopen deze mensen steeds opnieuw een KWPN-er. Een persoon is inmiddels aan haar derde paard in 1,5 jaar bezig. En ze is geen uitzondering.
Dan kun je zeggen: ze kan niet rijden, ze zou geen paard mogen hebben. Waar! Maar helaas geen reden om niet weer een paard te kopen voor haar. En ook geen reden om niet weer een KWPN-er met veel bloed te kopen. Een (te) lieve eigenaar levert een ongelukkig paard. Zeker als het een bloedtype is. En deze paarden eindigen maar al te vaak bij de slacht. Onterecht eigenlijk.
Dus ik denk dat fokkers zich wel degelijk eens achter de oren moeten krabben... Fokken op karakter en rust in de kop is wel degelijk ook een vraag van de consument. En het hoeft niet ten koste te gaan van kwaliteit. Er zijn geweldig goede quarters (qua sportpaard) die toch cool in de kop zijn. En ook in quarters zit best een aardige dosis volbloed.
Dat is in mijn ogen het grootste ruiterprobleem. johanna13 schreef:1 ding lijkt mij volkomen duidelijk.
Mijn opa deed alles met zijn paarden, maaien schudden hooien en andere landbouw doel einden.
En zondags voor de kar mee naar de kerk.
Alles deden ze met de paarden.
Is onze kennis van paarden dan nu zo slecht cq omgang, of zijn het de paarden die onbetrouwbaar zijn.
Ik vrees het laatste.....
toscana schreef:misschien is het zoals geloof ik al iemand zij ook nie zo gek als ze zelf gaan fokken met een aantal volgens hun geschikte merrie's. In het buitenland is en staatsstoeterij heel gewoon..
) johanna13 schreef:1 ding lijkt mij volkomen duidelijk.
Mijn opa deed alles met zijn paarden, maaien schudden hooien en andere landbouw doel einden.
En zondags voor de kar mee naar de kerk.
Alles deden ze met de paarden.
Is onze kennis van paarden dan nu zo slecht cq omgang, of zijn het de paarden die onbetrouwbaar zijn.
Ik vrees het laatste.....
Pipo schreef:Ik weet wel zeker dat het het eerste is. Maar het is zo makkelijk om dat wezen die geen nederlands spreekt de schuld te geven.
Het is niet alleen een paard kunnen rijden maar ook ermee om kunnen gaan. Hoeveel mensen beginnen te janken als een paard een keer word aangepakt omdat deze niet luistert omdat de mens nooit consequent is geweest. ....

ceasario schreef:Met respekt maar zou het eens niet verstandig zijn om eerst eens in de Hongaarse fokkerij van paarden te verdiepen.
Wellicht dat men dat tot andere conclusies komt.
boertjesfan schreef:Ik heb ze wel eens zien rijden bij de politie, je houdt je hart vast......... ongetwijfeld zitten er redelijke ruiters tussen, maar ook 'iets' minderen...