xKatleentjex schreef:Ik heb een Ubis
meer info in mijn profiel, onderaan het rode stukje, het vosje
[FA] Nakomelingen van Ubis
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

xKatleentjex schreef:Ik heb een Ubis
meer info in mijn profiel, onderaan het rode stukje, het vosje
joostvangestel schreef:Id dit een EASP veulen? Zo nee, dan zie ik niet direkt wat dit met dit topic te maken heeft. Open dan liever een ander topic.
Samsam schreef:of zien wat je wilt zien!![]()
maar dan zie je maar weer dat de Lange(easp) theorie van "voorbeen mag niet als laatste aan de grond zijn bij afzet" niet klopt. Want dat lijkt dit veulen toch ook te doen! En zo slecht zal die toch niet draven![]()
[image]

ceasario schreef:Het gaat er om of het achterbeen nu eerder in komt dan bv. het voorbeen.
Dat zeg ik en vele met mij al jaren..
Samsam schreef:Ik denk dat daar iedereen ook wel mee eens is.
OP de easp-site wordt gesteld dat paarden met goed skelet en LM bla bla, het achterbeen als laatste de grond verlaat bij afzet en wordt een foto met een paard met voorbeen als laatste aan de grond (als veulen hierboven) gebruikt om te laten zien hoe het niet moet!
En hier ben ik het dus duidelijk niet mee eens! Het grappige is dat deze info onder de knop "feiten" te vinden is!
ceasario schreef:[image]
.
Samsam schreef:Ik denk dat daar iedereen ook wel mee eens is.
OP de easp-site wordt gesteld dat paarden met goed skelet en LM bla bla, het achterbeen als laatste de grond verlaat bij afzet en wordt een foto met een paard met voorbeen als laatste aan de grond (als veulen hierboven) gebruikt om te laten zien hoe het niet moet!
En hier ben ik het dus duidelijk niet mee eens! Het grappige is dat deze info onder de knop "feiten" te vinden is!
Samsam schreef:Dan zien die er in de meeste gevallen ook veel beter uit!
Maar dat geldt dus ook met de fotoos waar Dhr. de Lange probeert te bewijzen hoe slecht de invloed van de engels volbloed is op http://www.easpstamboek.nl/samenvatting.htm
Het verschil tussen de bewegingsvorm van dit
[image]
En dit paard is een illusie en heeft slechts te maken met het moment van foto maken, een tel later was het eerste paard ook los van de grond geweest.
[image]
'anna42 schreef:Dat zwaartepunt ligt niet onder het midden van de massa maar bevindt aan de voorzijde precies boven de voorbenen. De jockey weet dat en daarom staat hij precies bovenop het zwaartepunt. Dit proces genereert een hogere snelheid. De Volbloed heeft dus baat bij een lange ruglengte en een kortere lengte tussen het voor-en achterbeen.
anna42 schreef:De jockey weet dat en daarom staat hij precies bovenop het zwaartepunt.
thoroughbred schreef:En daarbij, als t zo was zoals jij t zegt, dan zouden jockeys bij arabierenkoersen of bij koersen met quarters of andere rassen zeker anders zitten of staan![]()
want die paarden hebben t zwaartepunt zeker ergens anders zitten.
thoroughbred schreef:Een jockey staat zodat het paard vrij kan bewegen, als je zit met lange beugels moet je meegaan met de beweging,en dat gaat niet met zo'n snelheid,want dan ga je t paard hinderen.
(heb je zelf nog nooit op een paard gereden?)
DAAROM staat een jockey.
Je probeert t weer mooi te verdraaien allemaal.
Ook weer zo'n geweldige uitspraak;
Het enigste wat een jockey weet, is dat hij t paard moet helpen om als 1e over de streep te krijgen.