Thoroughbred, in New-Market waren er juist rennen en alles zat mudje vol. Dus als je gaat moet je wel op tijd ergens reserveren. Er zijn daar de nodige Bed en Breakfast adresjes in de buurt en een aantal hotels. De renpaarden steken in het stadje op verschillende plaatsen de wegen over, op weg naar de trainingsbanen. Een hele aparte gewaarwording, zo'n plaats waar de Volbloed KING is. Overal grote stoeterijen in de buurt. Echt heel gaaf. Ik heb een hengstenboek van 2003 gekocht met veel info en schitterende foto's van heel veel Volbloed hengsten. Ook een boek van de hengsten bij de National stud, bij het race museum een boekje gekocht over Pretty Polly en verder nog een boek gekocht over het fokken van Volbloeden geschreven door de fokker van Brigadier Gerard. Bij Norwich hebben we de jaarling bekeken van de merrie Lucky On Wings, die ik naar Engeland heb verkocht. Deze Sagamix jaarling hengst begint al een stuk witter te worden dan hij vorig jaar was, toen we ook naar hem zijn gaan kijken. In de tussentijd is hij bij Tattersalls verkocht, de gebouwen van Tattersalls hebben we ook gezien in New-Market. Lucky zelf hebben we niet gezien, want zij staat nog steeds in York en dat is behoorlijk noorderlijk. Mijn vriend is Engels en zijn familie en vrienden wonen in de buurt van Warminster, dus het is logisch dat we daar jaarlijks een tijdje verblijven. Zo zijn we dus ook bij de rennen in Salisbury terecht gekomen. We hebben een class A listed race gezien van een mijl met een prijzengeld van 30.000 Pond, 15.753 Pond voor de winnaar. Deze werd gewonnen door Perfectperformance, eigenaar Godolphin, fokker Saeed Bin Suroor, een voskleurige hengst van Rahy uit een Nijinsky moeder, gereden door Frankie Dettori. En we hebben een one mile two furlongs race gezien met een prijzengeld van 45.000 Pond, voor de winnaar 20.273 Pond, gewonnen door New Morning, een dochter van Sadler's Wells uit een Darshaan moeder. Gefokt door Ballymacoll Stud Farm Ltd.
Dus je begrijpt dat we ons wel hebben vermaakt

Als Volbloed liefhebber kan je in Engeland echt je hart ophalen.
De eigenaars van de Sagamix jaarling lieten ons alle paarden zien, merries en veulens met bloedlijnen om van te kwijlen en de stallen en weilanden zijn prachtig. Ze hebben ons ook nog uit lunchen genomen en dit allemaal alleen maar omdat ik ooit vijf en een half jaar lang de eigenaresse was van Lucky On Wings. Toch leuk