crossmonster schreef:concorde, mijn favoriete hengst allertijden ( en zeer zeker niet alleen van mij !! )
die fokt heel vaak ongelijke voeten door , en klompvoeten...
ik heb een keer een megamooie superspringende concorde gezien, alleen was ie niet altijd even rad... had een platvoet en een klompvoetje
Mmmmm, mijn knullie is ook van Concorde. En idd 2 erg verschillende voeten. Hij is nu 10 en gelukkig nergens last van. Maar ja, ik doe ook niet veel boeiends met hem. Mijn wijffie (Herannus) heeft ook 2 totaal verschillende hoeven (voor dus) maar daar doe ik endurance klasse 2 mee (zij is ook 10) en tot zover geen klachten.
Met de Concorde doe ik dressuur (L1) en rij veel buiten met hem.
De hoeven worden wel wat gecorrigeert door de smit, maar helemaal goed krijg je het niet. Plus dat ze gewent zijn "ongelijk"te staan. Wat dat betreft lijken ze op mij. Mijn ene been is korter en ik sta daardoor scheef. Maar ik ben prof danseres geweest en heb ook 13 jaar vele uren per week aerobic en jazzballetles gegeven. Nog nooit klachten gehad. Dus daar houd ik me maar aan vast.......

Ik lees nergens welke hoeven jij prefereert (kan zijn dat ik er heb overgelezen hoor, in dat geval excuses).
dat vermoedde ik al. Maar al dat vage gedoe. Daar hebben we eigenlijk niets aan