VO: téring wat een cijfers!! (Krack x Partout)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:07

Sjuimpje schreef:
Ik heb dat beest in Ermelo zien lopen en ga echt niet meten vanaf foto's,
ik weet genoeg, dit dier is ongelooflijk getalenteerd en ik denk dat hij absoluut grote toegevoegde waarde heeft voor de fokkerij.
Dit dier is amper 3 en kan sluiten en vertrekken waar je u tegen zegt. Met de zelfhouding die dit dier heeft mòet hij achter wel doortreden.

Blijkbaar heeft Anna ze beter sjuim, als ook dit paard weer niet deugt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 01:52

Sjuimpje schreef:
Ik heb dat beest in Ermelo zien lopen en ga echt niet meten vanaf foto's,
ik weet genoeg, dit dier is ongelooflijk getalenteerd en ik denk dat hij absoluut grote toegevoegde waarde heeft voor de fokkerij.
Dit dier is amper 3 en kan sluiten en vertrekken waar je u tegen zegt. Met de zelfhouding die dit dier heeft mòet hij achter wel doortreden.

Ik ben het wel met Anna eens. Het is een mooi Barbiepoppaardje maar verder houd het op. Tenminste..........zoals ik het dier nu beoordeel ( met Oscar ben ik destijds ook goed de fout in gegaan Haha!)

De punten voor het bewegen vind ik veel te hoog, dier mist maat, formaat en lengte! Een zeer goed sportpaard, maar zeker niet de uitstraling van een dekhengst. En daarbij..........ik persoonlijk zou zeker niet dekken met een Krack x Partout.......dat is vragen om ongezonde paarden mijn inziens.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 06:55

Ik heb ook mijn bedenkingen tegen deze hengst Pipo want op de foto te zien treed het achterbeen niet onder de massa en dan krijg je dus geen balans en evenwicht. Zo kun je nooit tot dragen komen. Dit verklaard natuurlijk ook de slechte punten bij het springen, volgens mij kan dit paard de hefboom niet in werking zetten.
Laatst bijgewerkt door greetje op 29-05-04 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 07:02

greetje schreef:
Ik heb ook mijn bedenkingen tegen deze hengst Pipo want op de foto te zien treed het achterbeen niet onder de massa en dan krijg je dus geen balans en evenwicht. De hefboom kan zo niet in werking treden

Ik ken hem niet en heb hem nooit zien bewegen.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:54

en ondanks alle kritiek wordt mijn keur merrie toch gedekt met UNITED Merrie is 1.75 en heeft ruim voldoende lengte in zich. Merrie heeft nu echt een top veulen van scandic een hengstje...

michelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:13

Misschien een beetje rare vraag maar waar staat die ter dekking. Zie hem niet staan bij de site van van Uyert. Als die er wel gewoon staat kan iemand mij in ieder geval vertellen waar ik hem precies kan vinden? Hier hoor ik allemaal positieve berichten over hem trouwens.... Niet voor niks gaan grote namen er mee fokken toch??

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:50

Bij ons op stal zijn er ook al 2 merrie's gedekt met deze hengst Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:53

joop007 schreef:
en ondanks alle kritiek wordt mijn keur merrie toch gedekt met UNITED Merrie is 1.75 en heeft ruim voldoende lengte in zich. Merrie heeft nu echt een top veulen van scandic een hengstje...

Tja je hebt natuurlijk wel een primeur... maar het is toch even afwachten met die jonge hengsten!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:41

fokken is en blijft gokken.... United staat wel gewoon bij van uytert

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:46

Wat heeft selectie dan nog voor zin?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:24

OKé jongens kunnen we gewoon opnieuw ontopic gaan. We dwalen hier met sommigen toch wat ver af.

poepie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:39

zo, ik weet niet wie er op zit, maar dat zit niet lekker

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:13

Anna als je net begint met veulens fokken bij een bepaalde merrie is het de eerste jaren altijd afwachten hoe zo'n merrie fokt. Kijk mijn Scandic van dit jaar ziet er heel goed uit maar als ik nog een keer met scandic dek is de kans groot dat ik een totaal verschillend veulen krijg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:16

joop007 schreef:

En die lengte wilde je niet behouden Verward En daarom zet je United erop Verward

Lengte in een paard zou ik ten alle tijden willen verankeren, en daarom zou ik deze hengst absoluut niet snel kiezen.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:22

RUIM VOLDOENDE LENGTE eerder wat teveel dan tekort dus zou wat minder mogen. De scandic heeft ook veel lengte terwijl er veel mensen zeggen dat die ook weinig lengte vererft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:23

joop007 schreef:
RUIM VOLDOENDE LENGTE eerder wat teveel dan tekort dus zou wat minder mogen. De scandic heeft ook veel lengte terwijl er veel mensen zeggen dat die ook weinig lengte vererft

Beetje moeilijk zeggen of hij werkelijk weinig lengte vererfd, want hij heeft nog wat weinig veulentjes Haha!

Ik ben er niet bang voor met Scandic!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:27

ach ja een geluk wordt het geen mooi veulen van United dan het jaar erop hopelijk beter.... Maar die scandic wordt een topper )als hij gezond blijft) Hengstenboer die bij mij was vond het het mooiste veulen van scandic wat hij tot nu toe had gezien...

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:23

United staat nu bij ons op stal, echt een geweldig dier om te zien en toen had ik hem nog niet eens onder het zadel gezien. Toen stodn ik echt te kwijlen langs de kant, niet normaal hoor, zo jong en al zo goed kunnen bewegen.. Is trouwens ook een super lief dier in de omgang, mijn merrie is helemaal weg van hem, ze weet wat ze lekker vind.. Haha! goeie smaak heeft ze.. Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:24

Topic is een half jaar oud Knipoog

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:38

ja weet ik, maar wilde toch ff reageren.. zat het te lezen vond het leuk om te zien..Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:48

Doe ik er alsnog een slotje op.