welke hengst fokt knie actie door?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:39

Anna42"]
[quote="sarabande schreef:
Ik had het over de Trakehner fokkerij, niet over kruisingen met andere warmbloedrassen hetgeen zij zelf ook niet aanvaarden.
On topic antwoord aan de topicstarter.
Op dit moment zie je in de dressuur veel paarden met de hier genoemde knieactie die terug te voeren zijn op de Holsteiner fokkerij.

Dr. Rau over de Holsteiner fokkerij.
'Ruebezahl v. Amurath 1891 Es ist ein lebenspruehender, bildschoener, harmonische Hengst, trocken und feurig wie ein Araber und gutmutig wie ein Holsteiner, dabei von enormer Hengstigkeit, im trabe direkt imponierend. An Hoehe und Schwung der Gaenge konnte sich kein anders Pferd der Ausstellung mit ihm messen. Solches gangwerk muesste heute, wo ein schoener Gang so viel wert ist, hoch angerechnet werden'

In 1952 voerden van alle Holsteiner hengsten 90% het bloed van Amurath. In2003 is dat opgelopen tot 100 %
[/quote]

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:13

sarabande"]
[quote="Missouri schreef:
Weyden, dweilt over de grond...
Hele R-lijn geen knieactie...
En die Shagya ziet er ook behoorlijk plat uit (zoals eigenlijk alle Sha's die ik irl heb gezien: Bojar, Nathanaël, noem maar op...).

Ik vat 'm weer Haha!

Dus nu weer naar de vraag welke hengsten geven wel knieactie Knipoog
[/quote]

Jij en Misspouri zien het verschil niet eens tussen een verzamelde, midden en uitgestrekte draf. Bij een uitgestrekte draf constateert Miss behoorlijk plat en jij geen knieactie. Als je het verschil niet eens ziet, blijven de vragen en de antwoorden aan jullie willekeurige interpretaties onderhevig.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:16

ippolata schreef:
Zoals de titel al zegt van welke hengst is het bekend dat hij knie actie door fokt(kwpn,hannoveraan,oldenburger)

Te denken aan Alabaster.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:27

Anna42 schreef:
Jij en Misspouri zien het verschil niet eens tussen een verzamelde, midden en uitgestrekte draf. Bij een uitgestrekte draf constateert Miss behoorlijk plat en jij geen knieactie. Als je het verschil niet eens ziet, blijven de vragen en de antwoorden aan jullie willekeurige interpretaties onderhevig.

Jij maakt wel vaker typfoutjes zo te zie hè? Haha!

Maar goed, draai het eens om. Misschien is de rest van de wereld niet gek, maar... Schijnheilig

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:05

Toegegeven ik maak wel eens een typefout en daarvoor mijn excuus. Beter een typefout dan een foute draf.!!! Ik maak geen fouten als ik een draf beoordeel en zie wel degelijk het verschil tussen een verzamelde, midden - en een uitgestrekte draf. En we hebben het nog steeds over de draf van een sportpaard en niet of de wereld al dan niet gek is.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:42

greetje schreef:
Heb je daar ook een foto van Missouri?

Ja hoor, ik wel, kijk maar in mijn profiel bij het paard Sarabande Knipoog of gebruik de zoekfunctie eens op Bokt, ik heb in de tijd dat ik haar reed genoeg foto's gemaakt en geplaatst op Bokt. Ik kan dat supersterke achterbeen en super voorbeen dan ook alleen maar bevestigen.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:46

Afbeelding

Deze merrie liep van 1956 tot 1962 in de topdressuursport. Zou dit dressuurpaard zich niet kunnen meten met de moderne dressuurpaarden?Hadden wij maar zulke dressuurmerries in de baan. Wat een rijkdom aan genotypisch en fenotypisch fokmateriaal.
Een dressuurmerrie en fokmerrie tegelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:56

Laat even het filmpje van de hele proef zien dan hebben we vergelijkingsmateriaal Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:13

ceasario schreef:
Hoeveel foto's wil je zien van stekende volbloeds die in warmbloed fokkerijen verwerkt zijn.
Of het vaandel "Doruto".

Mijn merrie heeft allebei en wordt altijd gepest... Ze noemen haar vaak een tuiger Zij zijn groot en ik is klein!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:29

Sjuimpje"]
[quote="ceasario schreef:
Hoeveel foto's wil je zien van stekende volbloeds die in warmbloed fokkerijen verwerkt zijn.
Of het vaandel "Doruto".

Mijn merrie heeft allebei en wordt altijd gepest... Ze noemen haar vaak een tuiger Zij zijn groot en ik is klein!
[/quote]

Ze noemen haar vaak een tuiger

Ja, spraakverwarring voor de leek.
Barbria een Ezel ? Clown

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:32

Je typt weer raadsels Ceasario... Graag even wat toelichting zodat ik weet waar je naar toe wilt of waar je op doelt Scheve mond

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:43

Hallo, zomaar een vraag, wanneer gaat weer eens iemand on-topic? gezien de FA regels kan ik ongeveer 90% van dit topic wegsnijden zonder enig tegencommentaar. Lees dus de vraag van de topicstarter, please.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:44

ceasario schreef:
Code
geen foto's quoten :( Zie foto Olympic Barbria door Ceasario op vorige pagina. Daarnaast, is dit een hengst die knieactie doorfokt?? Joostvangestel

Met deze foto is gerommeld, is dat met de andere foto's ook gedaan??
Barbria v. Doruto en dus een nakomeling van een hengst die hier aan de kaak (knie) gesteld wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-04 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:54

Ik vind dat off topic nog wel meevallen,
we zijn duidelijk op zoek naar de oorsprong van het knietje, wat voor TS heel intressant kan zijn.

Ik begreep van Ceasario dat volgens hem o.a. volbloeden en Doruto een vlak voorbeen geven, wat ik apart vind omdat ik een El Corona (Amor x Doruto) x volbloed merrie heb met heel veel knie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:58

Een merrie uit 1956 als er een hengst van nu gevraagd wordt lijkt mij zeer off topic. Een ja JV heeft knie en om on tiopic te gaan, heel veel volbloeds hebben een mooi voorbeen gebruik in samenhang met een sterk achterbeen gebruik gegeven.
Kijk maar op de concoursvelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:59

Het al dan niet tonen van knie heeft ook nog eens veel met ontwikkeling te maken, sommige paarden laten het jarenlang helemaal niet zien en komen later wel meer uit de schouder en heffen de bovenarm veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:08

sarabande schreef:
Een merrie uit 1956 als er een hengst van nu gevraagd wordt lijkt mij zeer off topic. Een ja JV heeft knie en om on tiopic te gaan, heel veel volbloeds hebben een mooi voorbeen gebruik in samenhang met een sterk achterbeen gebruik gegeven.
Kijk maar op de concoursvelden.

Volbloeden die knie en een sterk achterbeengebruik geven Verward Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:41

Anna42, waarom zouden we jou überhaupt moeten geloven?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:50

Dat laat ik geheel aan jezelf over. Maar de feiten laten zien dat we er beslist niet op vooruit zijn gegaan. De ongecontroleerde inzet van de huidige VoLbloeds, waar ervaren fokkerijdeskundigen reeds bij herhaling voor hebben gewaarschuwd, hebben precies alle huidige negatieve effecten gegeven.
Dr.Rau:
'Als de Volbloed zich eenmaal in het vrouwelijke materiaal heeft genesteld, zijn talrijke uitvallers onvermijdelijk'.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:51

Natuurlijk hoef je Anna42 niet te geloven Lovely, maar kom dan eens op met sterke argumenten om het tegendeel te bewijzen. Misschien kunnen we dan weer verder in discussie treden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:54

Greetje, tegen een zichzelf bevestigend verhaal is geen argument gewassen. Daarom laat ik Anna42 meestal gewoon lekker verder gaan met zichzelf gelijk geven, dat gaat hem het beste af kennelijk.

Maar als je aan mij vraagt of ik denk dat Anna42 de waarheid verkondigt over fokkerij, dan is mijn antwoord NEE. Hij vertelt zijn visie, maar saust dat met een suggestie van ontdekking en waarheid en daar gaat het dus mis. Er zijn zeker hele sterke punten bij Anna42, maar niet alles is dus logisch, aannemelijk en betrouwbaar.

Zonder onderbouwde stellingen zijn er ook geen tegendelen, denk daar maar eens over na.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:21

Tegen al die mensen die weer hun bedenkingen hebben tegen het bebruik van volbloed in het tot stand koming van een sportpaard zeg ik wederom, kijk eens naar de plaats waar paarden zich waarmaken, naar de concoursvelden van NU dus.
En om mezelf maar weer eens te herhalen voor er weer herhalingen komen.
Ik heb het over bloedinbreng over de laatste 3 a 4 generaties, niet die van tig generaties terug of theorieen van mensen die dingen zeiden over paarden die net zoals zijzelf allang dood en achterhaald zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:34

sarabande schreef:
Tegen al die mensen die weer hun bedenkingen hebben tegen het bebruik van volbloed in het tot stand koming van een sportpaard zeg ik wederom, kijk eens naar de plaats waar paarden zich waarmaken, naar de concoursvelden van NU dus.
En om mezelf maar weer eens te herhalen voor er weer herhalingen komen.
Ik heb het over bloedinbreng over de laatste 3 a 4 generaties, niet die van tig generaties terug of theorieen van mensen die dingen zeiden over paarden die net zoals zijzelf allang dood en achterhaald zijn.

Gebruik van volbloed heb ik geen bedenkingen bij. Maar dat de volbloed knie en een sterk achterbeen geeft wel. Dat komt volgens mij veel meer van de Groningse en Gelderse paarden vandaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:48

Als je onder knieactie het tuigachtige bedoelt ben ik het met je eens.
Kracht achter is zeker wel door de volbloed ingebracht, met name van stuwen naar dragen. Zoek maar eens IDSsen van rond 20 jaar geleden op.
Ik heb het over hoe een dressuurpaard te bewerken is, wat Lovely ook aangeeft. Je ziet veel paarden met een volbloedafstamming in de ring die zich door training hebben laten bewerken naar een mooi ruim grijpend voorbeen.

Dit topic ging daar ook over:

[FA] 1e Pikeurtrophy, volbloed overheerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:51

sarabande schreef:
Als je onder knieactie het tuigachtige bedoelt ben ik het met je eens.
Kracht achter is zeker wel door de volbloed ingebracht, met name van stuwen naar dragen. Zoek maar eens IDSsen van rond 20 jaar geleden op.
Ik heb het over hoe een dressuurpaard te bewerken is, wat Lovely ook aangeeft. Je ziet veel paarden met een volbloedafstamming in de ring die zich door training hebben laten bewerken naar een mooi ruim grijpend voorbeen.

Dit topic ging daar ook over:

[FA] 1e Pikeurtrophy, volbloed overheerst

Maar volbloeden dragen zelf helemaal niet. Hoe kan het dan dat ze het vererven?