Ja die! Hij is wel al onder het zadel, alleen hij heeft het een beetje moeilijk gehad na zijn import. 1 maand in de achterhoek geweest, daarna doorverkocht, direct zadelmak ingereden, mee naar les, springen buitenrijden, en dat binnen 5 maanden op 3 jarige leeftijd...compleet overdonderd( hij is van eind juli dus was nét 3 toen ie op transport ging). Ik heb hem in april 2025 gekocht en hij was toen echt veel te mager. Op de stal waar ik toen stond en dus in april hem heen heb verhuisd, liep het uiteindelijk ook niet lekker qua voerbeleid, en hij kwam geen gram aan.
Eind juni weer verhuisd naar zn huidige plekje. Daar zijn ook de fotos gemaakt die je zag. Hij is weer goed op gewicht aan het komen gelukkig.
Maar door al die perikelen hebben wij nog vrij weinig gedaan. Hij mag eerst even goed landen.
We wandelen wel, af en toe een buitenritje gemaakt, maar die zijn op 1 hand te tellen. Zijn lijf was daar absoluut nog niet aan toe.
Hij is heel nieuwschierig, gaat graag mee, is mensgericht en super sociaal. Maar wel bang voor heel veel dingen. Mijn vermoeden is dat ie het op transport zwaar heeft gehad
Ik ben nu vooral bezig om hem weerbaarder te maken voor de alledaagse dingen.
En dat pikt ie goed op!
In de basis is het een superlief dier, wat nog weinig heeft meegemaakt, en nu hij wat meer tot rust komt zie je dat terug. Hij is zo overdonderd geweest door alles dat ie toen in de freeze modus ging en niets hem leek te doen. Ik zeg leek, maar ondertussen deed hem dat heel veel.
Zo was hij, en de foto is ook nog redelijk vertekend. Zijn ruggegraat lag er bovenop, zijn kont was compleet ingevallen, heupen staken uit
[
Afbeelding ]