Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:16

Had je nog zelf een hengst mee MisterA?
Ik vind de LA nakomenlingen nog niet meevallen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:26

*370 Florida TN x Total US, 1.66 mtr
Sjieke hengst met veel body. Mooi front. Prachtige opwaarts gebouwde hengst die erg goed lijkt te bewegen. Ietwat hoekig achterbeen met ietwat weke koot.
Paard is vooral blij dat ie los mag :’) Kan extra draven, vertrekt mooi van achteruit. Echt een aansprekend dier. Draaft zeer lichtvoetig met veel kracht. Galoppeert mooi door het lijf. Stap zou wat actiever mogen zijn van achteruit. Krijgt veel applaus. Kippenvel van deze hengst. Beste die ik tot nu toe heb gezien.

376 For Romance x united, 1.71 mtr
Jeugdige sjieke hengst, korte rug, overbouwd. Zou wat hoger op de benen mogen staan.
Draaft met veel balans en een actief achterbeen. Mist echt wel wat lengte in de hals. Zou iets meer door het lijf mogen draven. Galop is meer door het lijf.

En nu moet ik helaas weg. Hieronder nog mijn bevindingen van het straatje. Ik vond dat er maar weinig aansprekends tussen zat.

----

*425 Las Vegas x Franklin.
Sjieke hengst met veel front. Iets kort in de bovenlijn. Maar mooi in model.

385 Fynch Hatton x Lord Leatherdale.
Deze lijkt sprekend op de 425 :') Iets langer gelijnd en iets minder hoog op de benen.

390 Glamourdale x Vivaldi.
Jeugdige hengst, kort voorbeen en neerwaartse romp. Gaat heel wijd voor.

387 Fynch Hatton x United
Langgelijnde hengst. Lang achterbeen. Oogt nog slap en jeugdig. Waardeert op in beweging.

395 Glock's toto Jr x Jazz
Oogt wat gewoontjes. Kort voorbeen. Waardeert op in beweging.

419 Kjento x Don Schufro.
Jeugdige schimmelhengst met bijzondere aftekening op het hoofd. Mooi front.

389 Glamourdale x Jazz
Hengst met veel front, bovenlijn is wat week. Is nogal onder de indruk van alles.

386 Fynch hatton x Ampere
Jeugdige hengst. Bovenlijn ietwat week. Oogt nog heel puppy. Zou iets meer opwaarts mogen zijn.

407 Indian rock x Ferdeaux
Jeugdige hengst, lijkt aardig overbouwd.

388 Glamourdale x Jazz
Jeugdige hengst, met groot hoofd. Kort voorbeen.

397 Glock's toto jr x BH Zack
Veel front, kort voorbeen. Oogt zwaar in de boeg. Neerwaartse romprichting. Mist denk ik wat jeugdigheid. Staat voor iets week.

399 Glock's toto jr x Apache
Jeugdige sjieke hengst, neerwaartse romprichting. Waardeert op in beweging.

394 Glock's toto jr x Bordeaux
Oogt zwaar, grof hoofd. Mist echt uitstraling en zou sjieker mogen zijn. Neerwaarts gebouwd.

409 Indian Rock x Scandic
Neerwaarts gebouwd, lang achterbeen. Mist ook wat uitstraling. Waardeert op in beweging.

405 Indian rock x Hotline
Grote langgelijnde hengst, iets weke rug. hoekig achterbeen, kort voorbeen.

393 Glock's toto jr x Zonik
Jeugdige hengst, kort voorbeen, lang achterbeen. Neigt iets naar hertenhals. Zou langgelijnder mogen zijn.

406 Indian Rock x Foundation
Sjieke hengst met voldoende body. Overbouwd maar ook wat neerwaarts gebouwd, kort voorbeen. Waardeert op in beweging.

404 Incognito x United
Hengst met veel body, oogt wat zwaar. Mooi front maar zou hoogbeniger mogen zijn.

408 Indian Rock x Johnson
Hengst met veel body, eveneens een kort voorbeen en neerwaartse romprichting.

396 Glock’s toto jr x Jambeau
Deze is niet zo braaf. Jeugdige hengst, sjiek. Ietwat kort voorbeen. Iets week gekoot achter.

427 Las vegas x bh Zack
Grote jeugdige hengst. Oogt nog erg slap. Groot hoofd. Steil kruis.

426 Las vegas x Daily Diamond
Jeugdige langgelijnde hengst. Groot hoofd. Bovenlijn iets week.

424 Las vegas x Voice
Blijkbaar kan LV ze ook heel klein geven :’) Jeugdige kleine hengst. Mist wat body. Zware boeg. Lang hoekig achterbeen.

423 Las Vegas x Charmeur
Grote hengst maar nog wel jeugdig. Kort voorbeen, lang achterbeen. Zware boeg, groot hoofd. Mist wat lengte in de hals.

420 Kjento x Krack C
Jeugdige sjieke hengst. Langgelijnd, iets week in de rug. Kort voorbeen, neerwaarts romprichting. Waardeert op in beweging.

392 Glock’s toto Jr x Goodtimes
Zwaar ogende hengst, zware boeg, neerwaartse romprichting.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:03

Ik had nog wat tijd :P

**370 Florida TN x Total US, 1.66 mtr
Sjieke hengst met veel body. Mooi front. Prachtige opwaarts gebouwde hengst die erg goed lijkt te bewegen. Ietwat hoekig achterbeen met ietwat weke koot.
Paard is vooral blij dat ie los mag :’) Kan extra draven, vertrekt mooi van achteruit. Echt een aansprekend dier. Draaft zeer lichtvoetig met veel kracht. Galoppeert mooi door het lijf. Stap zou wat actiever mogen zijn van achteruit. Krijgt veel applaus. Kippenvel van deze hengst. Beste die ik tot nu toe heb gezien.
- Tweede bezichtiging

376 For Romance x united, 1.71 mtr
Jeugdige sjieke hengst, korte rug, overbouwd. Zou wat hoger op de benen mogen staan.
Draaft met veel balans en een actief achterbeen. Mist echt wel wat lengte in de hals. Zou iets meer door het lijf mogen draven. Galop is meer door het lijf.
- Tweede bezichtiging

383 Furst dior
In beweging meer souplesse en in galop het achterbeen meer tot dragen brengen.

385 Finch hatton x LL
Meer kracht en afdruk zou moeten winnen.

386 Fh x Ampere
Meer met de schoft omhoog tot dragen komen

387 Fynch Hatton x United, 1.69 mtr
Langgelijnde hengst. Lang achterbeen. Oogt nog slap en jeugdig. Waardeert op in beweging.
Hoekig achterbeen. Galop mist hij nog kracht, vooral rechtsom. Draaft met veel afdruk en goed door het lijf. Mooi actief achterbeen maar hij komt echt tekort in de galop.
- Langgelijnd, meer aansluiting in bovenlijn, wel souplesse maar in achterbeen meer tot dragen komen

391 Glock's Energy x Painted Black
Gaat goed over de benen in draf maar heeft zeer veel spanning, trekt zich heel strak in de bovenlijn. Wel veel schoudervrijheid. Laat zich wat lastig zien door de spanning. Hengst met veel body, zou wat langgelijnder mogen zijn.
- Mooi front, meer rek, veel beentechniek, meer lichaamsgebruik tonen in stap en galop.

Queen123

Re: Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

Bedankt weer voor alle verslagen! Ik vind het erg leerzaam. Ik schrijf geregeld even een groepje mee met mijn bevindingen. Wil er graag beter in worden en meer van leren.

Nog een vraag: Wat is het idee achter het ronddraven en -galopperen in het midden van de baan en daarna de buitenste zijde? Ik vermoed het wisselen van kant in het midden etc ?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Kijken naar het lichaamsgebruik, of een hengst makkelijk changeert in de wendingen bij het van hand veranderen etc. En daarna op de lange zijde zijn de gangen het beste te beoordelen.

Bedankt voor de verslagen Earth, ik heb s, middags helaas niks kunnen zien.

Je mag jouw bevindingen ook wel delen hoor Queen. :-)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:16

Queen123 schreef:
Bedankt weer voor alle verslagen! Ik vind het erg leerzaam. Ik schrijf geregeld even een groepje mee met mijn bevindingen. Wil er graag beter in worden en meer van leren.

Nog een vraag: Wat is het idee achter het ronddraven en -galopperen in het midden van de baan en daarna de buitenste zijde? Ik vermoed het wisselen van kant in het midden etc ?

Gewoon delen hoor, ik ben hier ook niet per se een kenner, ik vind het gewoon leuk om mee schrijjven. Ik zal het vast niet altijd goed hebben, maar al doende leert men.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Niemand die de Geldersen nu volgt?