Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 14:16

Had je nog zelf een hengst mee MisterA?
Ik vind de LA nakomenlingen nog niet meevallen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 14:26

*370 Florida TN x Total US, 1.66 mtr
Sjieke hengst met veel body. Mooi front. Prachtige opwaarts gebouwde hengst die erg goed lijkt te bewegen. Ietwat hoekig achterbeen met ietwat weke koot.
Paard is vooral blij dat ie los mag :’) Kan extra draven, vertrekt mooi van achteruit. Echt een aansprekend dier. Draaft zeer lichtvoetig met veel kracht. Galoppeert mooi door het lijf. Stap zou wat actiever mogen zijn van achteruit. Krijgt veel applaus. Kippenvel van deze hengst. Beste die ik tot nu toe heb gezien.

376 For Romance x united, 1.71 mtr
Jeugdige sjieke hengst, korte rug, overbouwd. Zou wat hoger op de benen mogen staan.
Draaft met veel balans en een actief achterbeen. Mist echt wel wat lengte in de hals. Zou iets meer door het lijf mogen draven. Galop is meer door het lijf.

En nu moet ik helaas weg. Hieronder nog mijn bevindingen van het straatje. Ik vond dat er maar weinig aansprekends tussen zat.

----

*425 Las Vegas x Franklin.
Sjieke hengst met veel front. Iets kort in de bovenlijn. Maar mooi in model.

385 Fynch Hatton x Lord Leatherdale.
Deze lijkt sprekend op de 425 :') Iets langer gelijnd en iets minder hoog op de benen.

390 Glamourdale x Vivaldi.
Jeugdige hengst, kort voorbeen en neerwaartse romp. Gaat heel wijd voor.

387 Fynch Hatton x United
Langgelijnde hengst. Lang achterbeen. Oogt nog slap en jeugdig. Waardeert op in beweging.

395 Glock's toto Jr x Jazz
Oogt wat gewoontjes. Kort voorbeen. Waardeert op in beweging.

419 Kjento x Don Schufro.
Jeugdige schimmelhengst met bijzondere aftekening op het hoofd. Mooi front.

389 Glamourdale x Jazz
Hengst met veel front, bovenlijn is wat week. Is nogal onder de indruk van alles.

386 Fynch hatton x Ampere
Jeugdige hengst. Bovenlijn ietwat week. Oogt nog heel puppy. Zou iets meer opwaarts mogen zijn.

407 Indian rock x Ferdeaux
Jeugdige hengst, lijkt aardig overbouwd.

388 Glamourdale x Jazz
Jeugdige hengst, met groot hoofd. Kort voorbeen.

397 Glock's toto jr x BH Zack
Veel front, kort voorbeen. Oogt zwaar in de boeg. Neerwaartse romprichting. Mist denk ik wat jeugdigheid. Staat voor iets week.

399 Glock's toto jr x Apache
Jeugdige sjieke hengst, neerwaartse romprichting. Waardeert op in beweging.

394 Glock's toto jr x Bordeaux
Oogt zwaar, grof hoofd. Mist echt uitstraling en zou sjieker mogen zijn. Neerwaarts gebouwd.

409 Indian Rock x Scandic
Neerwaarts gebouwd, lang achterbeen. Mist ook wat uitstraling. Waardeert op in beweging.

405 Indian rock x Hotline
Grote langgelijnde hengst, iets weke rug. hoekig achterbeen, kort voorbeen.

393 Glock's toto jr x Zonik
Jeugdige hengst, kort voorbeen, lang achterbeen. Neigt iets naar hertenhals. Zou langgelijnder mogen zijn.

406 Indian Rock x Foundation
Sjieke hengst met voldoende body. Overbouwd maar ook wat neerwaarts gebouwd, kort voorbeen. Waardeert op in beweging.

404 Incognito x United
Hengst met veel body, oogt wat zwaar. Mooi front maar zou hoogbeniger mogen zijn.

408 Indian Rock x Johnson
Hengst met veel body, eveneens een kort voorbeen en neerwaartse romprichting.

396 Glock’s toto jr x Jambeau
Deze is niet zo braaf. Jeugdige hengst, sjiek. Ietwat kort voorbeen. Iets week gekoot achter.

427 Las vegas x bh Zack
Grote jeugdige hengst. Oogt nog erg slap. Groot hoofd. Steil kruis.

426 Las vegas x Daily Diamond
Jeugdige langgelijnde hengst. Groot hoofd. Bovenlijn iets week.

424 Las vegas x Voice
Blijkbaar kan LV ze ook heel klein geven :’) Jeugdige kleine hengst. Mist wat body. Zware boeg. Lang hoekig achterbeen.

423 Las Vegas x Charmeur
Grote hengst maar nog wel jeugdig. Kort voorbeen, lang achterbeen. Zware boeg, groot hoofd. Mist wat lengte in de hals.

420 Kjento x Krack C
Jeugdige sjieke hengst. Langgelijnd, iets week in de rug. Kort voorbeen, neerwaarts romprichting. Waardeert op in beweging.

392 Glock’s toto Jr x Goodtimes
Zwaar ogende hengst, zware boeg, neerwaartse romprichting.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 15:03

Ik had nog wat tijd :P

**370 Florida TN x Total US, 1.66 mtr
Sjieke hengst met veel body. Mooi front. Prachtige opwaarts gebouwde hengst die erg goed lijkt te bewegen. Ietwat hoekig achterbeen met ietwat weke koot.
Paard is vooral blij dat ie los mag :’) Kan extra draven, vertrekt mooi van achteruit. Echt een aansprekend dier. Draaft zeer lichtvoetig met veel kracht. Galoppeert mooi door het lijf. Stap zou wat actiever mogen zijn van achteruit. Krijgt veel applaus. Kippenvel van deze hengst. Beste die ik tot nu toe heb gezien.
- Tweede bezichtiging

376 For Romance x united, 1.71 mtr
Jeugdige sjieke hengst, korte rug, overbouwd. Zou wat hoger op de benen mogen staan.
Draaft met veel balans en een actief achterbeen. Mist echt wel wat lengte in de hals. Zou iets meer door het lijf mogen draven. Galop is meer door het lijf.
- Tweede bezichtiging

383 Furst dior
In beweging meer souplesse en in galop het achterbeen meer tot dragen brengen.

385 Finch hatton x LL
Meer kracht en afdruk zou moeten winnen.

386 Fh x Ampere
Meer met de schoft omhoog tot dragen komen

387 Fynch Hatton x United, 1.69 mtr
Langgelijnde hengst. Lang achterbeen. Oogt nog slap en jeugdig. Waardeert op in beweging.
Hoekig achterbeen. Galop mist hij nog kracht, vooral rechtsom. Draaft met veel afdruk en goed door het lijf. Mooi actief achterbeen maar hij komt echt tekort in de galop.
- Langgelijnd, meer aansluiting in bovenlijn, wel souplesse maar in achterbeen meer tot dragen komen

391 Glock's Energy x Painted Black
Gaat goed over de benen in draf maar heeft zeer veel spanning, trekt zich heel strak in de bovenlijn. Wel veel schoudervrijheid. Laat zich wat lastig zien door de spanning. Hengst met veel body, zou wat langgelijnder mogen zijn.
- Mooi front, meer rek, veel beentechniek, meer lichaamsgebruik tonen in stap en galop.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:24

Bedankt weer voor alle verslagen! Ik vind het erg leerzaam. Ik schrijf geregeld even een groepje mee met mijn bevindingen. Wil er graag beter in worden en meer van leren.

Nog een vraag: Wat is het idee achter het ronddraven en -galopperen in het midden van de baan en daarna de buitenste zijde? Ik vermoed het wisselen van kant in het midden etc ?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:18

Kijken naar het lichaamsgebruik, of een hengst makkelijk changeert in de wendingen bij het van hand veranderen etc. En daarna op de lange zijde zijn de gangen het beste te beoordelen.

Bedankt voor de verslagen Earth, ik heb s, middags helaas niks kunnen zien.

Je mag jouw bevindingen ook wel delen hoor Queen. :-)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 18:16

Queen123 schreef:
Bedankt weer voor alle verslagen! Ik vind het erg leerzaam. Ik schrijf geregeld even een groepje mee met mijn bevindingen. Wil er graag beter in worden en meer van leren.

Nog een vraag: Wat is het idee achter het ronddraven en -galopperen in het midden van de baan en daarna de buitenste zijde? Ik vermoed het wisselen van kant in het midden etc ?

Gewoon delen hoor, ik ben hier ook niet per se een kenner, ik vind het gewoon leuk om mee schrijjven. Ik zal het vast niet altijd goed hebben, maar al doende leert men.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:36

Niemand die de Geldersen nu volgt?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:56

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 13:00

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-25 13:01

Ik heb even wat op het straatje gezien. Rest van de dag waarschijnlijk geen tijd. Vond ze nog niet meevallen tot nu toe. Oh er komt nog een hele leuk voorbij met veel uitstraling. 444, een Mclaren x Florencio. Beste tot nu toe :P

457
Grootramige langgelijnde hengst.

435 Livius x Daily d
Veel front, iets hertenhals. Kort voorbeen, zware boeg. Neerwaartse romprichting.

437
Magic Boy x Royal Dance
Sjieke Hengst met veel body.

314 Dark Rousseau x Connaisseur
Sjieke hengst met veel front. Iets jeugdig.

430 Le formidable x Expression
Grote jeugdige Hengst, mist uitstraling. Stijl kort kruis.

429 Le Formidable x Franklin
Jeugdige hengst, mist wat body.

438 Majestic Taonga
Grote grootramige hengst. Mist wat jeugd. Lang achterbeen.

432 Le formidable x Apache
Jeugdige hengst met voldoende front. Is erg gespannen, maar volgens mij gebeurde er iets in de kooi met de vorige hengst. Maaibeen rechtsvoor. Mist wat uitstraling. Neerwaartse romprichting en lang achterbeen.

441 Mauro Turfhorst x Joyero XXI
Grootramige hengst met mooi front.

447 Mclaren x Johnson
Hengst met veel body, zou wat hoger op de benen mogen staan. Staat iets Frans voor.

305 Bloomberg x Johnson
Jeugdige hengst, mist wat lengte in de hals. Lichte onderhals. Lang achterbeen.

449 Mclaren
Grote hengst, beetje iele hals. Ook weer wat onderhals. Mist uitstraling.

453 My blue hors Santiano x Riccione
Sjieke Hengst, heel gespannen dus hij laat zich niet zo goed zien. Lijkt goed te kunnen draven. Kort voorbeen, iets neerwaarts gebouwd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-25 13:04

Suzanne F. schreef:
Elisa2 schreef:
Niet gezien, maar zag wel een leuke bonte voorbij komen die is aangewezen voor de tweede bezichtiging.

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/kwp ... rsen-door/

Oh een Gelderse. Dat is dan wel weer jammer.

Zo Gelders is ie niet. Alleen de vader van moeder. :P

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 13:18

Suzanne F. schreef:
Elisa2 schreef:
Niet gezien, maar zag wel een leuke bonte voorbij komen die is aangewezen voor de tweede bezichtiging.

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/kwp ... rsen-door/

Oh een Gelderse. Dat is dan wel weer jammer.

en wat precies is er mis met een Gelderse? :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 14:17

Ik vindt de bloedvoering van de Geldersen tegenwoordig niet echt Gelders meer..het is een Glocks Energy x Henkie x Charmeur x Sunny Boy x Fruhling.

Hier trouwens als veulen, mama mag er ook zijn:
https://www.instagram.com/reel/CwQNjLTod3T/

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 14:52

302 Bloomberg x BH Kingston:
Mooi paard, langgelijnd. Zou in draf meer moeten aansluiten met het achterbeen en meer gedragen moeten lopen en dat geldt ook voor de galop. Stapt goed.
- Mooie voorhand, in beweging meer afdruk en ruggebruik

303 Bloomberg x Ferro:
Wederom een mooi paard, iets jeugdiger. Loopt fijn over de benen met een beter achterbeen, doet een beetje denken aan Painted Black qua bewegen. Zou wellicht wat meer kracht en draagkracht mogen ontwikkelen. Galop is netjes maar zou wellicht wat opwaartser mogen. Stap is goed.
- Bloedgemaakt, moet correcter in fundament en in beweging meer houding en souplesse.

3035 Bloomberg x Johnson
Wederom een mooi paard, iets jeugdig. Loopt niet slecht maar blijft wat neerwaarts, mist ook kracht en draagkracht. Ook in de galop. Stapt goed.
- Jeugdige hengst, beweegt vlijtig maar moet meer mechaniek en lichaamsgebruik tonen.

313 Dark Rousseau x Dream boy:
Hele mooie jeugdige chique hengst, kan fijn bewegen in draf maar zou wat meer gedragen mogen lopen, vertrekt wel mooi van achteruit steeds. Gallopeert makkelijk met een goed lichaamsgebruik, laat al mooie changementen zien. Stapt goed. Meest aansprekende hengst voor mij tot zover van deze groep.
- Grootramig, in beweging voldoende lichaamsgebruik moet meer balans en beter voorbeengebruik tonen.

314 Dark Rousseau x Connaisseur:
Bloedmooie hengst met een prachtig front, kan fijn draven met veel souplesse en lichaamsgebruik. Galop is makkelijk maar zou iets opwaartser en gedragen mogen zijn. Stapt goed..wederom een erg aansprekende hengst.
- Aansprekend front, in beweging moet meer met schoft tot dragen komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 14:57

Elisa2 schreef:
Ik vindt de bloedvoering van de Geldersen tegenwoordig niet echt Gelders meer..het is een Glocks Energy x Henkie x Charmeur x Sunny Boy x Fruhling.

Vind er zo niet heel veel aan eigenlijk.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:18

Elisa2 schreef:

Daar ben ik het 100% met je eens haha, helemaal bij deze is er niks gelders meer aan. Ik denk dat wij met Abrilon nog een van de weinige ècht gelderse nog hebben.
Maar ging me meer om die minderwaardige toon van Suzanne F richting de gelderse paarden haha, denk dat er een hoop dressuurpaarden gebaat zijn bij een (goede, echte) gelderse, al is het maar voor het karakter...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:32

428 Le Formidable x San Amour:
Jeugdige hengst, heeft wel techniek in beweging maar zou het achterbeen beter onder moeten brengen en meer souplesse hebben. Galop is wat strak en neerwaarts. Stap is oke.
- Tweede bezichtiging

429 Le Formidable x Franklin:
Mooie hengst, kan wel goed draven en heeft veel beweging, zou wellicht nog iets meer mogen ondertreden met het achterbeen. Galop is ook goed maar zou wellicht wat meer gedragen nog mogen zijn. Stapt goed.
- Tweede bezichtiging

430 Le Formidable x Expression:
Jeugdige, langbenige hengst, zou in draf het achterbeen er meer onder moeten brengen en meer gedragen lopen. Mist ook wat lichaamsgebruik/ souplesse. Galop blijft ook wat neerwaarts/ zou meer gedragen moeten zijn. Stap is oke.
- Moet meer souplesse en gedragenheid tonen

431 Le Formidable x BH Zatchmo:
Evenbeeld van LF zelf alleen dan wat popperiger, heeft wel veel techniek in beweging in de draf. Hengst is wel erg kort in de rug en rug blijft erg hol in de beweging. (is de rug ook van nature). Zou meer zweefmoment mogen hebben. Galop heb ik even gemist. Stap is oke.
- Moet meer rek hebben, in beweging meer zweefmoment.

432 Le Formidable x Apache:
Jeugdige hengst, beweegt met techniek maar met de rug hol en het achterbeen naar de staart. Galop is ook met een holle rug. Stapt goed.
- Veel voorbeen, moet meer ruggebruik tonen.

433 Le Formidable x Charmeur:
Mooie hengst, heeft wel techniek in de draf maar zou het achterbeen meer onder de massa moeten brengen en meer tot dragen komen. Galop blijft wat neerwaarts en strak in de rug. Stap is oke.
- Elegant, in beweging meer lichaamsgebruik in galop meer balans en gedragenheid.

Viel nog niet echt mee deze groep vond ik..dat er hier wel twee door zijn en de twee Dark Rousseau's niet vind ik erg bijzonder.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:35

xmichxrocky schreef:
Elisa2 schreef:

Daar ben ik het 100% met je eens haha, helemaal bij deze is er niks gelders meer aan. Ik denk dat wij met Abrilon nog een van de weinige ècht gelderse nog hebben.
Maar ging me meer om die minderwaardige toon van Suzanne F richting de gelderse paarden haha, denk dat er een hoop dressuurpaarden gebaat zijn bij een (goede, echte) gelderse, al is het maar voor het karakter...

Dat denk ik ook, maar dan wel met echte Gelderse..zoals Abrilon inderdaad die prachtig gefokt is en tenminste ook echt in het Gelders type staat.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:42

Elisa2 schreef:
Dat denk ik ook, maar dan wel met echte Gelderse..

Met een kop zoals Koss (die trouwens ook wffs positief was), nee dank je.

Ik heb zo het idee dat het spreekwoord "sweat makes horses sweet" op de ouderwetse Geldersen extra van toepassing was. Niet geschikt voor de huidige ach-lief-paardje 3x in de week rijden ruiter.

Is de 313 Dark Rousseau x Dream boy door? De fokker is een bekende van ons.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:49

Elisa2 schreef:
xmichxrocky schreef:

Dat denk ik ook, maar dan wel met echte Gelderse..zoals Abrilon inderdaad die prachtig gefokt is en tenminste ook echt in het Gelders type staat.

Onze ouwe aap, die vertrouw ik nog met mn leven. Heb toen in Ermelo nog die hengstenshow met hem gereden toen ik +- 25 weken zwanger was. Waren daar ook erg meedenkend dat er een zwangere op een hengst zat... not.
Toen ik na de ereronde richting uitgang ging smeten ze knetterhard een grote ijzeren deur dicht naast me, Aap schrok, bleef meteen stilstaan en ging pas weer toen ik hem zei: is goed vriend. Hij was zo bizar voorzichtig met me. Nu loopt ie nog lekker sinterklaas optochten die ik met hem voor de wagen rijd (als onervaren menner) of wat schutterijen en verder is hij lekker met pensioen.
Hij fokt ze dus ook echt heel braaf, goed genoeg voor de sport met een vreselijk fijne mentaliteit maar ook voor mensen die dus wel 3x per week naar het bos willen en verder niks.
Het is jammer dat ik hem pas met 14/15 jaar onder het zadel kreeg, anders had ik graag gezien of we nog verder waren gekomen dan het ZZL.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:50

Rex_Rolfo schreef:
Elisa2 schreef:

Ik heb zo het idee dat het spreekwoord "sweat makes horses sweet" op de ouderwetse Geldersen extra van toepassing was. Niet geschikt voor de huidige ach-lief-paardje 3x in de week rijden ruiter.

Haha hier zijn we ook geen Koss liefhebbers, maar ook geen Edmundo/Odin of Alexandro P...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 16:12

437 Magic Boy x Royal Dance:
Knappe hengst, zou in de draf meer techniek en lichaamsgebruik moeten laten zien. Galop blijft wat strak en neerwaarts. Stap is oke.
- Meer buiging en kracht vanuit achterbeen

440 Mauro Turfhorst x Gribaldi:
Chique hengst met een iets korte hals, zou in de draf en galop meer techniek en ruggebruik mogen laten zien. Stap is oke.
- In beweging meer op het achterbeen tot dragen, losser in stap.

441 Mauro Turfhorst x Joyero xxi:
Crossbreed, prachtig paard met een prachtig front! Langgelijnd. Zou in draf meer vanuit het achterbeen over de rug met de schoft omhoog moeten bewegen. Galop blijft ook wat neerwaarts met de rug weggedrukt. Stap is oke.
- Meer afdruk in beweging, meer balans in galop

438 Majestic Taonga x Ampere:
Grootramige hengst, langgelijnd. heeft wel techniek in beweging maar blijft wat neerwaarts en strak. Geldt ook voor de galop. Stapt goed.
- Tweede bezichting

442 Mauro Turfhorst x Jacorde:
Mooie nog wat jeugdige hengst, heeft techniek in de draf maar blijft wat neerwaarts en mist wat gedragenheid en dat geldt ook voor de galop. Blijft wat vlak. stap is goed.
- Meer houding en meer gallopade.

Mauro's vallen me nog niet zo mee, snap nog steeds niet waarom de Dark Roussau's niet door mochten. Waren echt fijne paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 16:16

Rex_Rolfo schreef:
Elisa2 schreef:

Valt wel mee, ik liep vroeger vaak op het bedrijf waar het hengstenstation was van Koss en Elegant o.a. Maar deze kwamen NOOIT los, echt nooit gewoon...stonden alleen maar op stal of op de vrachtwagen om te dekken en Elegant werd wel gereden maar Koss niet. Ik doel meer op het bloed van Elegant, Galant, Ahoy en Zep, Bazuin etc. qua karakter.

313 is niet door en ik snap niet waarom niet..goed paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 16:51

444 McLaren x Florencio:
Mooi paard, heeft wel techniek in draf maar zou meer opwaarts met de schoft omhoog mogen bewegen. Geldt ook voor de galop, stap is wat kort..hengst doet pony achtig aan.
- Tweede bezichting

443 McLaren x Vivaldi:
Langgelijnde hengst, heel ander type dan voorgaande. Galop is wat neerwaarts en strak in de rug, draf is te stuwend..zou meer vanuit het achterbeen met de schoft omhoog moeten bewegen. Stap is oke.
- In beweging meer souplesse en draagkracht

445 McLaren x Valdez:
Mooie hengst, type lijkt meer op Valdez (McLaren lijkt naar de moeder te fokken), heeft wel techniek in draf maar zou iets meer gedragen met de schoft omhoog mogen bewegen. Geldt ook voor de galop. Wel een fijn paard. Stap is goed.
- Meer gesloten in draf, correcter in fundament

447 McLaren x Johnson:
Mooie hengst met een mooi front, heeft veel techniek in de draf..absoluut de best dravende McLaren tot nog toe. Galop zou wat meer gedragen mogen zijn. Stap is oke.
- Achterbeen meer doortreden onder de massa

449 McLaren x Everdale:
Jeugdige hengst, draaft met techniek maar zou achter iets meer dragend onder het lichaam mogen komen, blijft wat neerwaarts qua romprichting. Stap is oke.
- Meer souplesse en kracht, meer bergop in beweging

450 McLaren x Krack C:
Mooie hengst met een iets korte hals, galop blijft wat neerwaarts (hoog in het kruis), draf heeft wel techniek maar zou iets meer achter onder mogen komen en met de schoft omhoog mogen bewegen.Stap is oke.
- Meer met schoft naar boven, meer overtuigen in stap

Bijzondere uitslag weer deze groep..

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 17:20

Dat vanmorgen nr 478, de Odysseus P x Apache, niet door was vond ik bizar. De Next Level x governor vond ik veel minder goed en die mocht door.