vicky schreef:Hier een stille meelezer.
Ik heb me ook verdiept in dubbel verdunde hengsten. Ik heb 2x Krem's Blue Miracle gebruikt op mijn vosmerrie. 2x prachtige veulens uit gekregen.
Vorig jaar bezig geweest met Shinegro, maar dat was toen nog niet mogelijk om het sperma naar Nederland te krijgen.
Zou hem heel graag gebruiken, maar mijn valk heeft als vader Cream On Top en voor de cremello is het haar opa.
Op mijn valk merrie liep ik inderdaad ook stuk op dubbel verdunde hengsten in paardenmaat. Of het mag niet, of het kostenplaatje wordt gewoon veel te hoog.
Ik heb haar 2x gedekt met Fizz Silver Fame. 1x een valk die is nu met 3 jaar 1.60 en 1x een cremello die is nu 2.5 jaar en ook 1.60, hoop dat ze nog iets doorgroeit.
Komend voorjaar zou ik haar graag dekken, maar hoeft voor mij geen dubbel verdunde hengst te zijn, dus de keuze is veel ruimer.
Shinegro is inderdaad leuk. Jammer dat je een beetje vast loopt op de afstamming.
Zoek je voor aankomend jaar een spring gefokte of een dressuur gefokte?
Ik heb inmiddels voor mijn 2 cremello merries de keuze gemaakt
Nu heb ik nog 2 palomino's waarvoor ik zoekende ben.
Voor 1 van de merries ben ik opzoek naar een dubbel verdunde grote E maat of een klein paard. Ik wil hierbij niet meer dekken met fizz silver fame.
Deze keer op zoek naar een goed dressuur presterende pony/paard met body.
Voor mijn andere merrie v.fizz ben ik opzoek naar een dubbel verdunde D of E maat. Merrie heeft zelf 90% arabisch.
Klepholms ikarios misschien een idee??
Wat doen zijn nakomelingen?
Anders ben ik voor deze merrie ook opzoek naar een dubbel verdunde dressuurgefokte D of E hengst met top resultaten in de sport. Enkel opzoek naar hengsten met Body.