Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Mmm dat is wel vreemd. Omdat er staat dat ze niet geschikt is voor humane consumptie kan het zijn dat ze wat gemankeerd heeft en bute heeft gekregen. Heb je haar gekeurd bij aankoop?
Sanet schreef:Earth schreef:Mmm dat is wel vreemd. Omdat er staat dat ze niet geschikt is voor humane consumptie kan het zijn dat ze wat gemankeerd heeft en bute heeft gekregen. Heb je haar gekeurd bij aankoop?
Of zouden ze dat standaard doen bij dieren die uit het buitenland komen, omdat je geen idee hebt wat erin gegaan is?
Die banden zijn al goed slap (dat filmpje zag ik eerder dan de schopjes), maar het uier vind ik nog niet echt indrukwekkend. Maar zegt lang niet altijd iets…
Jet schreef:Ben heel benieuwd wat er uitkomt inderdaad, zal niet heel lang meer durenNiet geschikt voor consumptie wordt tegenwoordig bij ieder paard gedaan dat zijn paspoort pas na 9 maanden krijgt. Chip moet binnen 6 maanden geplaatst zijn. Als dat niet zo is, komt dat stempel er automatisch in. Inderdaad omdat niemand weet wat het paard aan geneesmiddelen binnen heeft gekregen die slacht voor consumptie onmogelijk maken voordat het een paspoort kreeg.
Sallinara, meestal staat er niets in het paspoort als er geen stamboek is dat het paard voor een stamboekkeuring heeft gekregen. Heel misschien zou dat wel in haar Roemeense paspoort kunnen staan, maar dat zal vast een hele uitzoekerij zijn. Geen idee hoe goed de registratie van chipnummers in Roemenië is.
Als dat paspoort van 2023 is, is ze dus al zo lang in Nederland en dus ook in Nederland gedekt. Het blijft spannend wat er uit gaat komen en wanneer.
Jet schreef:OK, nu maar hopen dat ze ervaren is, dan gaat het wel goedkomen waarschijnlijk. Ik vind dat toch wel spannend hoor, dat de kans heel groot is dat er niemand bij is als het zover is.
pien_2010 schreef:Earth schreef:Nou het zal je verrassen hoe stealth paarden kunnen bevallen. Je hoort soms helemaal niks
Dan gaat het vrijwel altijd goed. De merens bevallen vrijwel altijd buiten in de kudde. Is ook de natuur en die paardjes staan daar nog zo dicht bij.