Mer1980 schreef:Jammer dat je nog steeds zoveel klachten hebt. En een scheve wervel, dat ze de hebben gemist en niet recht hebben kunnen zetten ga je wellicht nog je leven lang last van hebben.
De jaarling is HUGE maar wel heel knap. Jammer van de voeten van de moeder.
Is de schuur al verbouwd naar je droomhuis? Of zijn jullie al begonnen?
Huge is mooi gezegd. Ze is inderdaad echt gigantisch. Gaat denk ik een heel mooi paard worden. Ik ken haar vader inmiddels ook wat beter, heel mooi paard en een brave drol die niet echt bewust is van zijn hengst zijn. Tximista is timide.
Veulen heeft een totaal ander karakter. Heel erg aanwezig.
Het schuur verbouw project staat helemaal stil. Wellicht kunnen we dat dit jaar weer oppakken. Schuur loopt niet weg en dak en muren staan niet op instorten. Dus heeft niks.
Koperen Pauline, wat medische zorg betreft is er ruimte voor verbetering. De wachtlijsten zijn lang en alleen het minimale valt onder de zorgverzekering. Zelfs een fysio kan je beter zelf betalen. Ik heb dus enorme zorgkosten op het moment in een poging mezelf wat op te lappen. Dat met een ziektewet uitkering 40% van mijn salaris. Met een máximale duur van 18 maanden. Ik heb echt te doen met mensen die huur moeten betalen en kinderen te eten moeten geven.
Maar ach, ik mag niet klagen. Had net voor het eerst in 10 jaar een contract en krijg überhaupt een uitkering. En heb genoeg spaargeld om op in te teren, om deze tijd door te komen en de zorg die ik nodig heb uit eigen zak te betalen. Voel me bevoorrecht.
Wat betreft mijn jonkies, het veulen gaat van mij zijn. Mijn plan is om veulens te kopen, we paar jaar te laten grazen op het overvloedige land wat ik beschikbaar heb. Als ze oud genoeg zijn inrijden en als ze eenmaal een stabiele basis hebben, te verkopen.
Ben vrij fanatiek met natural horsemanship en dat is volledig onbekend hier. Heb ook een aantal geïnteresseerden die komen om te leren hoe je diervriendelijk paarden op kan leiden. Dat vind ik zelf denk ik het leukste van dit alles. Kijken of ik de wereld voor mens en dier beter kan maken.