Hengst keuze voor Osmium x Dutch Boy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 00:31

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:26

Ja, het is natuurlijk wel jammer dat hij niet KWPN gekeurd is.

Graag gedaan. :-)

Vind Pride trouwens meer souplesse hebben dan Sarai.

Maar goed, met deze merrie kun je zoveel kanten op. :)

Oehlala

Re: Hengst keuze voor Osmium x Dutch Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:09

Wat is er stout aan dan? Dat ie een keer bokt bij het aanspringen? Kan ook kracht en balans zijn, hij springt ook ergens een keer overkruist aan. Hij lijkt wel wat zwaarvoetig, klopt dat? Of is die baan zo hard?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:56

Klopt wel, hij was voor de proef begon ook lastig de baan door te krijgen, daar hadden er wel meer last van. Ze zijn natuurlijk ook nog jong. Maar er waren ook hengsten die gelijk braaf aan hun werk gingen en nergens naar keken. En daarbij inderdaad, paar keer bokken en trappen naar het been van de ruiter. Galop aanspringen leek hij sowieso wat moeite mee te hebben, misschien juist vanwege die enorme galop.

Dimaggio Riche kreeg een 9 voor karakter en rijdbaarheid vandaag. Ben benieuwd naar de punten van Sarai.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:48

Elisa2 schreef:
Klopt wel, hij was voor de proef begon ook lastig de baan door te krijgen, daar hadden er wel meer last van. Ze zijn natuurlijk ook nog jong. Maar er waren ook hengsten die gelijk braaf aan hun werk gingen en nergens naar keken. En daarbij inderdaad, paar keer bokken en trappen naar het been van de ruiter. Galop aanspringen leek hij sowieso wat moeite mee te hebben, misschien juist vanwege die enorme galop.

Dimaggio Riche kreeg een 9 voor karakter en rijdbaarheid vandaag. Ben benieuwd naar de punten van Sarai.

Er zijn er gisteren toch nog 4 uitgegaan. Ben wel benieuwd welke het waren.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:35

Vandaag gekeken: alle drie mijn favorieten waren nummer 1,2 en 3.

Final Dream (Fontaine x Johnson) 93 punten
Danny Boy (Dream Boy x Tolando) 86 punten
Sarai L (Secret x For Ferrero) 84,7 punten (7 voor stap, 8,5 voor draf en 9,5 voor galop)

Ik was zelf meer fan van Danny Boy dan Final Dream.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:46

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:

Er zijn er gisteren toch nog 4 uitgegaan. Ben wel benieuwd welke het waren.

Eentje was in ieder geval Manhattan, de Merlot. Die had veel spanning en wilde nog wel vies staken een paar keer. De Toto Design was niet fit to compete en deed alleen het stal onderzoek.

1 pony hengst is doorverwezen omdat die echt de baan niet door kwam en de proef niet kon rijden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:22

Weet je misschien zo welke pony hengst?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:33

Moest even zoeken maar het was: O'Atje, heel ril en bang. Ruiter probeerde het echt goed op te lossen maar was niet te rijden. Wel een hele knappe en talentvolle pony.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:53

Elisa2 schreef:
Ja, het is natuurlijk wel jammer dat hij niet KWPN gekeurd is.

Graag gedaan. :-)

Vind Pride trouwens meer souplesse hebben dan Sarai.

Maar goed, met deze merrie kun je zoveel kanten op. :)

Ik was wel verbaasd dat de nummer 1 en 2 van de Z/ZZ hengstencompetitie NRPS gekeurde hengsten zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:36

Ik denk dat veel meer eigenaren de weg van het NRPS kiezen. Gisteren drie Kwpn aangewezen hengsten ggk daar. En ze geven ook meer bloedlijnen een kans wat imo een goede zaak is. Alleen soms zijn het meer sportpaarden dan echt complete hengsten in mijn optiek.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:24

Ja, dat heb je mooi gezegd Elisa2. Het zijn denk ik fijne sportpaarden en ze selecteren denk ik ook meer op werkwilligheid.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:53

Elisa2 schreef:
Ik denk dat veel meer eigenaren de weg van het NRPS kiezen. Gisteren drie Kwpn aangewezen hengsten ggk daar. En ze geven ook meer bloedlijnen een kans wat imo een goede zaak is. Alleen soms zijn het meer sportpaarden dan echt complete hengsten in mijn optiek.

Uiteindelijk fokken we ook voor de sport natuurlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:59

Dat is zo, ik wil er verder ook niet over oordelen..ze kijken anders dan het KWPN maar dat hoeft niet slechter te zijn. Uiteindelijk ben ik benieuwd welke hengsten het gaan waarmaken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:57

Ik was gister middag ook in Lunteren. Danny Boy was ik echt helemaal weg van. Final Dream ook, wat een paard, maar het type van Danny Boy sprak mij meer aan. Ook werd deze zo vriendelijk gereden. Was echt natuurlijke beweging geen truukjes. Sarai vind ik echt bloed maar dan ook bloed mooi. Wat een luxe en liggers. Maar bijna 600 dekkingen afgelopen jaar was wel even slikken.

De afvaller die nog niet genoemd was, was die van Norel. Wel jammer want was bij de aanwijzing wel onder de indruk, maar die is afgevallen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:35

Ah jammer, weet je ook waarom die afgevallen is?

Danny Boy vond ik ook een goed paard, maar wel mega en ook echt mega groot en dat was soms nog wel terug te zien. Die werd inderdaad vriendelijker gereden dan Final Dream.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:43

Kan ik ergens filmpjes vinden? Ik googlede net maar vond niks, alleen een filmpje van een vos van Totilas maar daar vond ik echt geen ruk aan. Niet als hengst maar ook zelf voor de sport zou ik hem niet hoeven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:51

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:55

Elisa2 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=3xGT147Qpsw
NPRS dag 1

https://www.youtube.com/watch?v=7BSMUUvbygQ
NRPS dag 2

Zeker, hier zijn filmpjes te vinden..echter niet altijd even goed te zien door de manier van filmen.

Treviso vond ik irl ook niet zo overtuigend, heel erg ouderwets type ook.

Dank! Wanneer kwamen de hengsten die jullie net noemden? Het zijn filmpjes van 7 uur namelijk, dat zoekt wat makkelijker. Dag 2 aan het einde?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:56

Midden/ einde inderdaad bij beide fimpjes. Dressuurhengsten op dag 1 na de dressuurpony's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:11

Elisa2 schreef:
Midden/ einde inderdaad bij beide fimpjes. Dressuurhengsten op dag 1 na de dressuurpony's.

Ik zag alleen Sarai, die andere heb ik nog niet kunnen vinden. Geweldig dier hoor. Ik ben fan.
Oh ja Danny Boy ook gevonden, ja goed paard! Heel ander paard dan Sarai, veel meer steady ook. Mooie techniek in het lopen. Wel heel groot. Maar beweegt ook groot. Lijkt wel braaf. Ben heel benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen beiden. Hele andere type paarden.
Toch zitten er ook echt heel stomme dieren tussen vind ik hoor, waarvan ik echt totaal niet warm of koud word. En dat keuren ze goed?? Bizar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:50

Ben wel benieuwd welke jij stom vindt haha.Danny Boy was super braaf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:01

Elisa2 schreef:
Ben wel benieuwd welke jij stom vindt haha.Danny Boy was super braaf.

Ik vond er meerdere echt stom, ik zou ze zelf niet eens willen hebben om mee te sporten. Laat staan dat ze ggk hengst zijn. Die ene vos dan en nog een bruine. Was nog een oké zwarte maar die had echt een lelijk grof hoofd. Ik vond het meerendeel echt niks, paar oké (dat ik dacht ach op zich leuk dier) en maar enkele waarvan ik dacht: ja gaaf dier, die zou ik ook goedkeuren.

Is maar goed dat ik daar niet hoef te keuren want dat werden er maar weinig.
Waarom Final Dream die hoge punten kreeg snap ik ook niet. Ik vind het wel een goed paard maar die enorme punten zijn overdreven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:36

Ik vond dat ook meer een sportpaard, naar mijn idee zou hij meer opwaarts mogen bewegen.

Irl vond er wel leuke dieren tussen zitten maar ook wel mindere dus snap wel wat je zegt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:47

Er zaten er zeker een paar tussen die ik nooit zou hebben gekeurd, maar ik zal dat niet openlijk neerzetten, dat is in mijn rol niet handig. Dus dat doe ik ook niet.