1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Re: 1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:03

Ik ben aan het bellen met KWPN :D
Ik was de eerste die belde...
Maar er is een storing, ze zijn ermee bezig.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:06

Oh goed van je! Ik zat ook al te kijken op social media maar ik kon het niet vinden. Ze zijn sowieso alleen maar actief op insta zo te zien.

Ik ga dan nu maar meteen even boodschappen doen haha :P

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:09

Oh we hebben beeld :D Kak, dan maar even een paar kijken :P

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:13

491 Secret x Gribaldi 1.61 mtr.
Een kleintje maar wel goed bewegen. Veel zelfhouding, beweegt in draf mooi opwaarts. Heel goed voorbeengebruik. Galop redelijk met aardig wat lichaamsgebruik. Stap zou wat meer door het lijf mogen.

517 Valverde x Olivi 1.73 mtr.
Hele andere maat dan die hiervoor haha. Draaft met veel balans. Veel zelfhouding maar ik mis wat beweging in het lijf. Veel knieactie in het voorbeen en een actief achterbeen maar mist echt wat souplesse. Wel een aansprekend dier. Hoekig achterbeen, neerwaartse romp. Stapt wel met veel souplesse.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:21

Secret x Gribaldi:
Mooi langgelijnd type, wat neerwaartse romp, beweegt ook vrij neerwaarts, zou meer buiging in de gewrichten mogen hebben, stap kan beter.

Valverde x Olivi:
Lang achterbeen en wat hol week in de rug, veel buiging in de gewrichten maar zou opwaartser mogen bewegen. Galop is met een hele holle rug. Zou in stap meer moeten schrijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:26

351 FÜRST BELISSARO x LAURIES CRUSADOR
Jeugdige hengst, beweging meer draagkracht en lichaamsgebruik

485 REVOLUTION x DON OLYMBRIO
Ik snap niet helemaal waarom deze mee is. Echt heel iel, niet echt een aansprekend paard. :=
Tweede bezichtiging. Dan wil ik die wel in beweging zien :')

490 SECRET x FLORENCIO
Tweede bezichtiging

494 SEZUAN x STEDINGER
Tweede bezichtiging

491 Secret x Gribaldi 1.61 mtr.
Een kleintje maar wel goed bewegen. Veel zelfhouding, beweegt in draf mooi opwaarts. Heel goed voorbeengebruik. Galop redelijk met aardig wat lichaamsgebruik. Stap zou wat meer door het lijf mogen.
Meer maat, lichtvoetig bewegen en meer lichaamsgebruik en buiging in het achterbeen.

517 Valverde x Olivi 1.73 mtr.
Hele andere maat dan die hiervoor haha. Draaft met veel balans. Veel zelfhouding maar ik mis wat beweging in het lijf. Veel knieactie in het voorbeen en een actief achterbeen maar mist echt wat souplesse. Wel een aansprekend dier. Hoekig achterbeen, neerwaartse romp. Stapt wel met veel souplesse.
Tweede bezichtiging

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:28

Dat snap ik niet zo die Valverde naar de tweede bezichting..maar ja, check net pas in.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:32

Nee ik ook niet helemaal.

496 Sir donnerhall x jazz 1.64 mtr.
Die gaat erbij liggen, beetje lelijk ook. Is een beetje onrustig. Hij spreekt me totaal niet aan, gaat wel goed over de benen maar ik mis wat. Als hij ontspant gaat ie wel mooi bergop. Stap is wel heel goed, veel lichaamsgebruik en mooi actief ondertredend achterbeen.
Elisa vind dit vast een hakkentrekker haha.

497 Sir Donnerhall x Rohdiamant 1.66 mtr.
Paard beweegt neerwaarts, zou ook meer front mogen hebben. Wordt wat lang in beweging. Hij draaft ook echt de grond in. Galop is iets beter maar niet bijzonder. Stap is wel goed door het lijf.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:43

520 Vivaldi x Deniro 1.70 mtr.
Blijft in beweging heel hoog in het kruis, lijkt ook nog wat overbouwd. Houdt van springen :') gaat goed over de benen maar zou meer door het lijf mogen en wat meer opwaarts mogen draven. Galop item. Stap is wel goed, maar ook daar is de neerwaartse romprichting wel te zien.

522 Vivaldi x Franklin 1.73 mtr.
Imponerend paard, draaft met veel techniek in de benen, heel actief achterbeen. Veel lossigheid in het lijf. Zou iets meer lichtvoetig mogen bewegen. Galop was minder indrukwekkend. Hele goed stap ook.
Achterhand is wel wat vreemd, alsof hij hypermobiel is ofzo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:53

*523 Vivino X Boston STH 1.64 mtr.
Hele aansprekende vos. Ondanks zijn maat veel body. Maar toch heel sjiek. Overtuigd alleen niet helemaal in beweging. Veel techniek over de benen maar zou meer souplesse en opwaartse beweging mogen laten zien. Toch ben ik fan :P Heel hoekig achterbeen. Stap is goed met veel lossigheid.

*524 Vivino x Negro 1.70 mtr.
Donkere vos. Mist wat body nog, leek een beetje tuiger toen ie binnen kwam. Beweegt mooi opwaarts in draf, veel front ook. Galoppeert met veel lichaamsgebruik en opwaarts. Zou iets meer afdruk mogen laten zien vanuit het achterbeen (iets meer hoek). Stap zou iets meer door het lijf mogen. Ik ben niet helemaal overtuigd maar toch een leuk dier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:02

Sir Donnerhall x Jazz:
Fijn en mooi paard om te zien, hoogbenig, iets lang achterbeen maar wel veel buiging in de gewrichten. Galop is groot en zou iets meer ruggebruik mogen tonen. Stap zou wat ruimer en meer door het lijf mogen zijn.

Sir Donnerhall x Rohdiamant (uit moederlijn Romanov):
Paard met iets meer massa dan de voorganger, expressief voorbeengebruik, zou meer buiging in het achterbeen mogen hebben, galop is vrij strak en paard lijkt veel spanning te hebben. Model is wat neerwaarts. Stapt wel ruim over.

Vivaldi x De Niro:
Typische Vivaldi om te zien, veel buiging in de gewrichten, achterbeen zou meer onder het lichaam gebracht mogen worden. Zou wat meer met de schoft omhoog mogen galloperen. Stapt goed.

Vivaldi x Franklin:
Grootramige hengst, veel buiging in de gewrichten, zou ook het achterbeen meer onder het lichaam mogen brengen en meer met de schoft omhoog galloperen. Blijft in de galop hoog in het kruis. Zou wat beter/ ruimer mogen stappen.

Vivino x Boston:
Mooie grootramige hengst, veel buiging in de gewrichten maar een sterk gehoekt achterbeen die ook iets meer onder het lichaam zou mogen worden gezegd. Galop is gespannen en drukt de rug weg. Stap is zeer ruim.

Vivino x Negro:
Grootramige hengst, gallopeert wat zwaarmoedig en neerwaarts, lijkt niet zo slim/ beetje zelfdestructief. Veel buiging in de gewrichten in draf. Zou meer opwaarts mogen draven. Laat zich niet heel goed zien. Stap zou meer door het lichaam mogen schrijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:02

Earth schreef:
Nee ik ook niet helemaal.

Die gaat erbij liggen, beetje lelijk ook. Is een beetje onrustig. Hij spreekt me totaal niet aan, gaat wel goed over de benen maar ik mis wat. Als hij ontspant gaat ie wel mooi bergop. Stap is wel heel goed, veel lichaamsgebruik en mooi actief ondertredend achterbeen.

Paard beweegt neerwaarts, zou ook meer front mogen hebben. Wordt wat lang in beweging. Hij draaft ook echt de grond in. Galop is iets beter maar niet bijzonder. Stap is wel goed door het lijf.

Haha die viel wel mee, zag het daarna erger haha. :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 17:05

Ruiimte in beweging, mooi voorbeen, veel buiging in achterbeen maar meer onderbrengen.

Meer overtuigen in beweging vanuit het achterbeen.

520 Vivaldi x Deniro 1.70 mtr.
Blijft in beweging heel hoog in het kruis, lijkt ook nog wat overbouwd. Houdt van springen :') gaat goed over de benen maar zou meer door het lijf mogen en wat meer opwaarts mogen draven. Galop item. Stap is wel goed, maar ook daar is de neerwaartse romprichting wel te zien.
Tweede bezichtiging. Die snap ik niet haha.

522 Vivaldi x Franklin 1.73 mtr.
Imponerend paard, draaft met veel techniek in de benen, heel actief achterbeen. Veel lossigheid in het lijf. Zou iets meer lichtvoetig mogen bewegen. Galop was minder indrukwekkend. Hele goed stap ook.
Achterhand is wel wat vreemd, alsof hij hypermobiel is ofzo.
Beweging gelijkmatiger ondertreden achterbeen.

*523 Vivino X Boston STH 1.64 mtr.
Hele aansprekende vos. Ondanks zijn maat veel body. Maar toch heel sjiek. Overtuigd alleen niet helemaal in beweging. Veel techniek over de benen maar zou meer souplesse en opwaartse beweging mogen laten zien. Toch ben ik fan :P Heel hoekig achterbeen. Stap is goed met veel lossigheid.
Tweede bezichtiging

*524 Vivino x Negro 1.70 mtr.
Donkere vos. Mist wat body nog, leek een beetje tuiger toen ie binnen kwam maar waardeert zich op in beweging. Beweegt mooi opwaarts in draf, veel front ook. Galoppeert met veel lichaamsgebruik en opwaarts. Zou iets meer afdruk mogen laten zien vanuit het achterbeen (iets meer hoek). Stap zou iets meer door het lijf mogen. Ik ben niet helemaal overtuigd maar toch een leuk dier.
Tweede bezichtiging

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:06

Tja..ik vind het nog niet meevallen qua kwaliteit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 17:21

Nu doet het geluid het weer niet haha. Gaat lekker daar :P

498 So perfect x johnson.
Paard met veel body, wordt wel wat lang in beweging. Mist wat zelfhouding. Galop is matig, draf zou meer vanuit het achterbeen mogen zijn. Stap mist wat souplesse.

499 So perfect x Hofrat.
Jeugdige hengst, ben niet helemaal fan van het halsje. Grote oren ook :') En nu moet ik echt boodschappen doen _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:46

So Perfect x Johnson:
Neerwaarts model, lang achterbeen die hij eerst naar de hak optrekt, galop is neerwaarts, stap is ook niet overtuigend.

So Perfect x Hofrat:
Neerwaarts model, lang achterbeen die hij ook eerst naar de hak optrekt wel iets beter dan voorgaande, galop is neerwaarts, ook deze stap is niet overtuigend.

So Perfect x Jazz:
Paard met een beter/ mooier model, beweegt met veel techniek in de benen, gebruikt achterbeen beter dan voorgaande hengsten. Galop is wat strak en zou meer opwaarts door het lijf mogen. Stap is niet slecht maar zou wel meer door het lichaam mogen schrijen.

So Perfect x Johnson:
Paard met een hele weke/ holle rug, heeft een lang achterbeen en is een hakkentrekker, beweegt in draf en galop neerwaarts met holle rug. Stapt wel redelijk ruim.

So Perfect x Ziesto:
Deze zit iets beter in elkaar, veel techniek en buiging maar trekt het lange achterbeen ook op naar de staart. Zonde want verder gebruikt hij zijn lijf wel goed., schakelt ook goed. Galop is wat neerwaarts. Stapt goed.

So Perfect x Everdale:
Paard met redelijk model, draaft met veel takt en veer, ook een wat lang achterbeen die naar de staart opgetrokken wordt maar stuk beter dan voorgaande. Galop is wat neerwaarts en mist buiging in de gewrichten. Wel een van de betere bewegers van deze groep. Zou wel beter door het lijf mogen stappen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:54

Elisa2 schreef:
So Perfect x Johnson:
Neerwaarts model, lang achterbeen die hij eerst naar de hak optrekt, galop is neerwaarts, stap is ook niet overtuigend.
Hengst met front, zou sterkere bovenlijn en beweging moeten hebben.

So Perfect x Hofrat:
Neerwaarts model, lang achterbeen die hij ook eerst naar de hak optrekt wel iets beter dan voorgaande, galop is neerwaarts, ook deze stap is niet overtuigend.
Langgelijnd, beweging zou meer lichaamsgebruik en balans moeten hebben.

So Perfect x Jazz:
Paard met een beter/ mooier model, beweegt met veel techniek in de benen, gebruikt achterbeen beter dan voorgaande hengsten. Galop is wat strak en zou meer opwaarts door het lijf mogen. Stap is niet slecht maar zou wel meer door het lichaam mogen schrijen.
Tweede bezichtiging

So Perfect x Johnson:
Paard met een hele weke/ holle rug, heeft een lang achterbeen en is een hakkentrekker, beweegt in draf en galop neerwaarts met holle rug. Stapt wel redelijk ruim.
Goed ontwikkelde hengst, galop zou meer gedragen en balans moeten hebben.

So Perfect x Ziesto:
Deze zit iets beter in elkaar, veel techniek en buiging maar trekt het lange achterbeen ook op naar de staart. Zonde want verder gebruikt hij zijn lijf wel goed., schakelt ook goed. Galop is wat neerwaarts. Stapt goed.
Veel front, mooie voorhand, veel ruimte, zou meer vanuit het achterbeen in verbinding naar voren moeten lopen.

So Perfect x Everdale:
Paard met redelijk model, draaft met veel takt en veer, ook een wat lang achterbeen die naar de staart opgetrokken wordt maar stuk beter dan voorgaande. Galop is wat neerwaarts en mist buiging in de gewrichten. Wel een van de betere bewegers van deze groep. Zou wel beter door het lijf mogen stappen.
Bloedgemaakte hengst met uitstraling, zou meer souplesse in beweging en meer balans in galop moeten hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:30

Total McLaren x Apache:
Grote grootramige hengst, goede bovenlijn, veel beweging en vertrekt mooi vanuit het achterbeen in draf, zou achterbeen nog iets meer onder het lichaam mogen zetten. Goede galop, veel kracht. Stap zou iets ruimer mogen zijn maar wel fijne hengst.

Total McLaren x OOSeven:
Hengst met iets minder mooi model dan voorgaande, iets wekere bovenlijn en lang achterbeen. Drukt de rug wat weg in de galop en blijft wat neerwaarts. Kan wel goed vertrekken vanuit achter in draf maar achterbeen is te lang/ weinig buiging om goed onder het lichaam te zetten. Stapt wel goed.

Total Diamond x Dream Boy:
Hengst met goede bovenlijn, wat kort in de rug, voorbeen wat beperkt qua schoudervrijheid, drukt de rug weg in galop en zou in draf wat meer met de schoft omhoog mogen bewegen.

Total McLaren x Glamourdale:
Langgelijnde hengst, goed ontwikkeld, erg veel techniek in draf, zet achterbeen goed onder het lichaam, kan ook springen. Galop blijft hij iets neerwaarts in de romp en zou iets meer buiging mogen hebben in het achterbeen. Stapt goed.

Total McLaren x Apache:
Iets minder ontwikkelde hengst, galop mist gedragenheid, laat zich slecht zien. Draf lijkt wat ruimte te missen. Stapt wel goed.

Toto's Design x Zonik:
Grootramige hengst, hengst heeft een goede galop, laat weinig draf zien maar in draf zou het achterbeen iets meer onder het lichaam mogen komen, stapt goed. Zou over het algemeen wellicht wat meer lossigheid mogen hebben.

Vivaldi x Lancet:
Jeugdige hengst met een wat weke rug, paard mist wat buiging in de gewrichten in draf, lang en slecht buigend achterbeen, galop mist gedragenheid en is vrij neerwaarts. Stapt wel goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:38

Elisa2 schreef:
Total McLaren x Apache:
Grote grootramige hengst, goede bovenlijn, veel beweging en vertrekt mooi vanuit het achterbeen in draf, zou achterbeen nog iets meer onder het lichaam mogen zetten. Goede galop, veel kracht. Stap zou iets ruimer mogen zijn maar wel fijne hengst.
Tweede bezichtiging

Total McLaren x OOSeven:
Hengst met iets minder mooi model dan voorgaande, iets wekere bovenlijn en lang achterbeen. Drukt de rug wat weg in de galop en blijft wat neerwaarts. Kan wel goed vertrekken vanuit achter in draf maar achterbeen is te lang/ weinig buiging om goed onder het lichaam te zetten. Stapt wel goed.
Tweede bezichtiging

Total Diamond x Dream Boy:
Hengst met goede bovenlijn, wat kort in de rug, voorbeen wat beperkt qua schoudervrijheid, drukt de rug weg in galop en zou in draf wat meer met de schoft omhoog mogen bewegen.
Ruim voldoende ontwikkeld, achterbeen zou meer door moeten treden, meer ruggebruik tonen

Total McLaren x Glamourdale:
Langgelijnde hengst, goed ontwikkeld, erg veel techniek in draf, zet achterbeen goed onder het lichaam, kan ook springen. Galop blijft hij iets neerwaarts in de romp en zou iets meer buiging mogen hebben in het achterbeen. Stapt goed.
Tweede bezichtiging

Total McLaren x Apache:
Iets minder ontwikkelde hengst, galop mist gedragenheid, laat zich slecht zien. Draf lijkt wat ruimte te missen. Stapt wel goed.
Jeugdige hengst, meer in rechthoeksmodel, meer lichaamsgebruiks en balans

Toto's Design x Zonik:
Grootramige hengst, hengst heeft een goede galop, laat weinig draf zien maar in draf zou het achterbeen iets meer onder het lichaam mogen komen, stapt goed. Zou over het algemeen wellicht wat meer lossigheid mogen hebben.
Hoogbenig, mooie voorhand, in beweging meer houding en souplesse

Vivaldi x Lancet:
Jeugdige hengst met een wat weke rug, paard mist wat buiging in de gewrichten in draf, lang en slecht buigend achterbeen, galop mist gedragenheid en is vrij neerwaarts. Stapt wel goed.

Goed in rechthoeksmodel, meer correct in fundament, in beweging voldoende ruimte maar niet genoeg houding en lichaamsgebruik

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:27

Ik begin maar bij groep 8, kunnen we mooi vergelijken:
GROEP 8

506 TOTAL DIAMOND x DREAM BOY 1.65 m
- Hakkentrekker
- Achtrebeen meer onder lichaam brengen
- Neerwaarts in beweging
- Mist balans in galop
- Op voorhand
- Meer lichaamsgebruik
- Matige stap
JURY:
- Draf meer ondertreden
- Galop meer balans en ruggebruik
- Draf meer doortreden

509 TOTAL MCLAREN x APACHE 1.70 m !
- Mooi gebouwd
- God actief, buigend en ondertredend achterbeen
- Fijne draf
- Goede galop
- Met schoft omhoog
- Zou mss iets meer lichaamsgebruik
- Stap matig
JURY: Tweede bezichtiging

510 TOTAL MCLAREN x OOSEVEN 1.71 m
- Goed actief, buigend, ondertreded achterbeen
- Mooie draf
- Mist wat balans in galop
- In galop wat hoog in kruis
- Mag meer door lichaam
- Iets neiging onderhals eruit te drukken
- Vrij goede stap

511 TOTAL MCLAREN x GLAMOURDALE
- Mooi gebouwd
- Fijne beweging
- Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen
- Wat hoog kruis
- Probeert vanuit schoft omhoog maar door hoog kruis moeilijker
- Redelijke stap, wat vastgehouden in lichaam

512 TOTAL MCLAREN x APACHE 1.64 m
- Langgelijnd
- Mist hals/nek
- Achterbeen mag actiever, meer ondertreden
- Vlak in galop
- Redelijke stap
- Meer door lichaam
JURY:
- Jeugdig
- Meer lichaamsgebruik
- Meer balans

513 TOTAL DESIGN US x ZONIK
- Hakkentrekker
- Op voorhand
- Mist balans galop
- Meer door lichaam
- Galop neerwaarts
- Vrij goede stap
JURY:
- Hoogbenig
- Mooie voorhand
- Meer houding
- Meer souplesse

521 VIVALDI x APACHE 1.69m
- Veel lichaam, te weinig hals
- Drukt onderhals eruit
- Hoog in kruis
- Vlak in galop
- Achterbeen actiever en meer ondertreden
- Goede stap
JURY:
- Goed in rechthoeksmodel
- Fundament
- Meer lichaamsgebruik

Degene met een ! erachter vond ik het beste.
De McLarens vond ik best aansprekend :j
Laatst bijgewerkt door manubres op 09-12-24 20:36, in het totaal 3 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:30

GROEP 7
Moest paarden binnen zetten dus eersten alleen jury oordeel.

488 SO PERFECT x JOHNSON
JURY:
- Goed ontwikkeld
- In galop meer balans en gedragenheid

499 SO PERFECT x HOFRAT
JURY:
- Lang gelijnd
- meer lichaamsgebruik
- Meer balans

500 SO PERFECT x JAZZ

501 SO PERFECT x JOHNSON
- Hoogbenig
- Hakkentrekker
- Hoog kruis
- Weinig door lichaam
- Mooie nekronding
- Goed actief achterbeen in draf
- Moet meer vanuit schoft, bergop
- Vrij goede stap
JURY:
- Heeft front
- Moet sterker in bovenlijn

502 SO PERFECT x ZIESTO
- Hakkentrekker
- Treedt wel redelijk goed onder
- Op voorhand
- Kruis hoog in galop
- Veel actie, beweging achterbeen
- Ruim voldoende stap
JURY:
- Veel front
- Mooie voorhand
- Veel beweging
- Meer vanuit achterbeen in verbinding

503 SO PERFECT x EVERDALE 1.67 m
- Hakkentrekker
- Op voorhand
- Meer lichaamsgebruik
- Vlak in galop
- Matige stap
- Waardeert zich aan de hand op, beweegt dan meer vanuit schoft
JURY:
- Uitstraling
- Meer balans galop
- Meer souplesse
Laatst bijgewerkt door manubres op 09-12-24 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:33

GROEP 6

496 SIR DONNERHALL I x JAZZ
- Te hoogbenig
- Hele dunne beentjes
- Weinig balans
- Valt in galop om in de bocht (letterlijk)
- Hakketrekker
- Weinig lichaamsgebruik
JURY:
- Jeugdig
- Mooi voorbeen
- Beweegt ruim
- Veel buiging in achterbeen maar moet beter ondertreden

497 SIR DONNERHALL I x RHODIMANT 1.66m
- Mooie hals
- Vriendelijke uitstraling
- Meer door lichaam bewegen
- Hoog in kruis
- Weinig sprong in galop
- Achterbeen meer ondertreden
JURY:
- Smal, jeugdig
- Goede moederlijn
- Meer overtuigen in beweging en achterbeen

520 VIVALDI x DE NIRO 1.70 m
- Goed actief, buigend en ondertredend achterbeen
- Hoog in kruis
- Mooi bewegen
- Zou iets meer door lichaam
- Goede souplesse en sprong in galop
- Matige stap

522 VIVALDI x FRANKLIN 1.73 m
- Veel beweging
- Hakkentrekker
- Vlak in galop
- Meer lichaamsgebruik
- Té actief van achteren
- Stap redelijk
JURY:
- Royaal
- Aansprekend front
- Beweging gelijkmatiger
- Achterbeen meer ondertreden

523 VIVINO x BOSTON 1.66 m !
- Goed actief, buigend en ondertredend achterbeen
- Mooie verbinding in beweging/lichaam
- Mooi door lichaam
- Mooie sprong in galop
- Zou wat meer vanuit schoft mogen
- Zeer goede stap
- Mooie staart

524 VIVINO x NEGRO 1.70 m
- Wisselend gebruik achterbeen
- Zou meer mogen ondertreden
- Knik hals voor de schoft
- Onderhals wat eruit
- Meer met schoft omhoog
- Maakt soms voldoende front
- Redelijke stap

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:44

Overall:
- Secrets zijn vrijwel allemaal hoogbenige hakketrekkers en missen balans.
- Total MCLarens mooie types en goed bewegen met balans
- Met Johnson bloed erin vaak mooie types
- Veel paarden missen lengte in hals/nek
- Bij deze paarden zie je dat onderhals vaker eruit gedrukt wordt
- Veel met hoog in kruis (zou overbouwd kunnen zijn op deze leeftijd)
- Veel knik voor de schoft waardoor geen verbinding met achterbeen
- Een enkel paard dat goed door het lichaam bewoog, vooral veel benenwerk
- Slechts een enkel paard zonder actief of buigend achterbeen, dus dat is juist goed :D
- Stap erg wisselend, maar paar keer een goede gezien

Mijn toppers van de middag: VIVINO x BOSTON en TOTAL MCLAREN x APACHE (509)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:52

GROEP 5 nog vergeten 8)7

Ivm gebrek aan beeld (storing) bij de eerste hengsten alleen juryverslag.

351 FURST BELISSARO x LAURIES CRUSADOR
JURY:
- Jeugdig
- Bloeduitstraling
- Arm gespierd
- Meer lichaamsgebruik
- Meer tot dragen komen

485 REVOLUTION x DON OLYMBRIO

490 SECRET x FLORENCIO 1.67 m

494 SEZUAN x STEDINGER 1.71 m

517 VALVERDE x OLIVI 1.73 m
- Mooi gebouwd
- Mooie hals, mist voor perfecte wat nek
- Drukt daardoor onderhals er iets uit
- Gespierd
- Zeer goed achterbeen
- Wat hoog in kruis
- Goede stap

491 SECRET x GRIBALDI 1.61 m
- Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen
- Op voorhand
- Weinig lichaamsgebruik
- Moet meer meer schoft omhoog bewegen
- Neiging onderhals eruit te drukken
JURY:
- Chique
- Lichtvoetig
- Meer maat
- Meer lichaamsgebruik
- Meer buiging achterbeen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:55

Ja Total McLaren x Apache vond ik ook een fijne hengst. Die andere heb ik niet gezien.

Ben het wel met je eens zo globaal en de So Perfects vond ik allemaal wat tegenvallen qua model en beweging.

Vind zelf de bouw en stand van het achterbeen ook wel een aandachtspunt. Maar weinig gezien die echt correct waren vandaag.