Als je een gokje wilt wagen, graag de lijst aanvullen in quote of even kopiëren
Citaat:
Goklijstje:
Rosareina
Lyona, 10 maart, valk hengst
Kiki1976, 13 maart, valk merrie
AM_Horses, 15 maart, valk merrie
Wild Thing
AM_Horses, 30 maart, Palomino hengst
Lyona, 1 april, Palomino merrie
Kiki1976, 6 april, palomino hengst
Zirkonia
AM_Horses, 18 mei, Palomino hengst
Kiki1976, 22 mei, valk hangst
Lyona, 28 mei, valk hengst
Ik ga vandaag langs Jazzy. Van de week was de dierenarts er omdat ze weer snotterig is. Dierenarts verdacht haar ook van spoelworm dus ze is ontwormd met panacur. Dag erna zat de mest vol met bloedworm. Dan verklaard het afvallen en snotterig (slechte weerstand) ik had haar ontwormd voordat ze verhuisde, maar waarschijnlijk was dit dan niet afdoende. Voor de zekerheid heb ik ook mest onderzoek gedaan bij de merries omdat na de pramox ontworming wormen waren te zien. Behalve bij Wild Thing en Zirkonia (zijn natuurlijk ouder en meer bestand hier tegen. Uit mest onderzoeken kwam toch ook weer bloedworm. Ik ga de ontworming vandaag ophalen voor alle paarden. Wat een drama die wormen. Ik heb het doorgegeven aan de stal eigenaar. Ik vermoed dat de weides besmet zijn. Ik heb dit zelf nog nooit zo gehad. Dierenarts gaf ook aan dat heel de stal mee moest ontwormen /of mest onderzoek. Anders is het dweilen met de kraan open.
Nu snap ik ook wel dat Nigrante maar niet aankomt. Ze krijgt echt veel te eten, maar zie geen verandering. Baal natuurlijk wel flink van deze situatie. Wat als ze straks weer de wei op gaan, die hoogstwaarschijnlijk besmet is met de eitjes. Tja ik weet het ook even niet
Gelukkig doen de merries het verder wel goed. Ik zal dit weekend weer buik foto's maken