Nakomelingen Painted Black

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:08

roxie schreef:
jullie beargumenteren jullie mening niet en ik wel daarom denk ik dat ik gelijk heb en jullie niet jullie gaan er diep op in

Ik verwacht van jou kant eerst wat meer argumenten, de argumenten: jullie weten het niet, jullie zijn dom, jullie dit jullie dat vind ik een zwaktebod.
Daarnaast hebben we net een erg leuk topic gehad om alles uit te spreken en normaal met elkaar om te gaan.

We leven in een land van vrije meningen, en ik vind het niet prettig dat ik voor dom word beticht als ik mijn mening geef.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:08

Je kunt een berichtje editen hoor. En verder zie ik toch echt genoeg argumentatie van de rest, wat jij als onzin of 'dat is niet zo' verklaard.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:15

nou ik ga weer weg ga nu maar weer eens op het vissen forum verder ik vond het leuk met jullie gediscuseerd te hebben (ik heb jullie toch weer een avondje verder bezig gehouden) zal aan jullie denken om me te laten registreren nog een prettige avond.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:19

ik heb niet gezegd dat jij of jullie dom zijn dat bedoel ik weer verkeerd geantwoord jullie maken me kwaad ik heb gezegd domme vraag en niks over jou dus kom de volgende keer met goeie teksten en niet met dis soort dingen die niet waar zijn waar zie je hier in terug dat ik zeg dat jij of jullie dom zijn vind je het gek dat ik dan zo reageer reageer goed of reageer niet

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:21

*EINDE*

Haha!

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:23

klaar, we spreken elkaar wel over een jaar of zo, we zullen wel zien hoe t afloopt met pb.
maak morgen zelf wel een account aan, vind t veel te leuk met jullie te discussieren, ondanks dat ik nog veel van jullie moet leren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:24

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:32

roxie schreef:
ik wou even melden dat ik het zwaar banket stavig vind over dat sommigen painted black een e pony vinden, waar baseren jullie dat op??????. De meeste hengsten zijn niet veel groter dan hem en als jullie niet veel verstand van hengsten hebben moeten jullie daar ook niet over praten ik ga ook niet over dingen praten waar ik geen verstand van heb. Van dit advies kunnen velen hier nog wat van leren want sommigen mensen zijn denk ik een beetje te zelfverzekerd en gaan dan dingen zeggen waar ze niks vanaf weten. Ik wou even zeggen dat ik vind dat pb wel door mag naar ermelo omdat hij zichzelf wel duidelijk heeft bewezen in de sport en dan kunnen jullie nu wel zeggen dat zijn nakomelingen nog zich zelf nog moeten bewijzen maar dat kunnen we ook zeggen van de hengsten die nu in ermelo staan. Er zijn ook genoeg hengsten die zonder een bekende moederlijn toch nog heel succesvol als dekhengst zijn. Maar een gezegde staat vast op deze site DE BESTE STUUR LUI STAAN AAN WAL de meesten van wie ik het profiel heb gezien slaat nergens op en de foto s ook niet maar ja een foto zegt niks en dan gaan jullie ordelen over een veulen op de foto als jullie echt zo diepgaand zijn hoop ik ooit nog eens iets over jullie te lezen ergens, anky en painted black hebben hun eigen al bewezen nu jullie nog

Zoals je hebt kunnen lezen, ben ik het wel eens met zijn aanwijzing voor Ermelo.
Echter de opmerkingen die door de overige bokkers gemaakt worden zijn wel degelijk van toepassing op PB naar mijn idee.

Echter dat maakt hem als fokhengst niet minder intressant. Er zijn volop merries in onze populatie waar hij zeker op past. Echter dat is de kunst van het fokken om de ideale combinatie te maken.

Hoewel ik zelf veel waarde hecht aan de moederlijn zijn er natuurlijk voorbeelden van topfok hengsten te noemen die zeg maar het enige individu zijn uit een familie.
Een voorbeeld is b.v. de hengst van de vorige eeuw.
Van zeer grote waarde geweest voor het Nederlandse sport/fok paard.

PB komt niet uit een 'onbekend' lijntje. De hengsten Gouverneur en Faunus komen uit dezelde lijn. Ook komen er meerder dressuurpaarden die op natinaal nivo gelopen hebben uit deze moederlijn (fokfamilie 287).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:19

PB mag naar het verrichtingsonderzoek.

Kan niet zeggen dat ik laaiend enthousiast ben, maar tegen ben ik ook niet. HEt is mijn paard gewoon niet, al vind ik zijn draf wel beter van de grond komen dan die van Gribaldi zelf. Toch, wat ik gezien heb van PB is het zeker geen makkelijk bewerkbaar exemplaar, dus niet echt iets voor de recreatie-ruiter, zo op eerste gezicht....

Een serieuse fokker is heel goed zelf in staat om te bepalen of hij wel of niet met PB gaat dekken. En als een fokker echt perse PB wil gebruiken, dan kan dat immers ook wel buiten het kwpn om. Wellicht dat goedkeuring bij KWPN meer dekkingen oplevert, maar vrees dat dat dus vooral merriehouders zijn die op naampjes fokken. PB goedgekeurd zal wel heel modegevoelig zijn, zoals helaas veel dekkingen van Gribaldi dat ook zijn. ER zijn maar weinig fokkers die werkelijk kijken naar of het serieus past. En daarvan zal waarschijnlijk een groot deel PB weldegelijk als pony zien en hem dus niet gebruiken.
Ik wacht af, ik ben benieuwd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:28

Volgens mij heeft roxie aandelen in PB ofzo Scheve mond
Verder ben ik het met de mensen eens dat PB een ponyuitstraling heeft. In draf komt hij erg van de vloer, maar niet naar voren. Dat mis ik bij hem.
En ik denk dat je wel eens wat aardiger mag zijn, er zijn hier veel mensen met verstand van fokken en iedereen heeft zijn eigen mening. Waarom zou iemand zich tegenover jou moeten verantwoorden? Dat snap ik niet. Als iemand die mening toch heeft is dat toch best?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:00

roxie schreef:
ik wou even melden dat ik het zwaar banket stavig vind

Roxie, je bent misschien gewoon Roxie, of iemand anders, maar je bokt al wel wat langer volgens mij Knipoog. Geeft niet hoor, je hoeft jezelf helemaal niet bekend te maken, dat hoeft echt niet joh Lachen. Sorry, ik moest echt even heel hard grinniken om het typefoutje Knipoog.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:23

Lovely"]
[quote="roxie schreef:
ik wou even melden dat ik het zwaar banket stavig vind

Roxie, je bent misschien gewoon Roxie, of iemand anders, maar je bokt al wel wat langer volgens mij Knipoog. Geeft niet hoor, je hoeft jezelf helemaal niet bekend te maken, dat hoeft echt niet joh Lachen. Sorry, ik moest echt even heel hard grinniken om het typefoutje Knipoog.
[/quote]

Hhahahhaha, goed opgemerkt, heel scherp! *LOL* Hahah was mij nog niet opgevallen! Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:27

Dames kunnen we nu weer on topic?

Marjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:19

Over zijn nakomelingen kan ik niets zeggen. Voor in de sport vind ik PB best een goede hengst maar zijn galop is niet echt geweldig en hij is, denk ik, ook niet voor niets al twee keer 'afgekeurd'

Ik weet dat dit een gevaarlijke uitspraak is en bewijzen kun je het ook niet maar ik denk dat als deze hengst geen bekende ruiter had gehad dat zijn kansen dan wel bekeken zouden zijn.

Afijn iedereen beslist zelf met welke henst hij of zij dekt en mocht hij straks wel goedgekeurd worden dan zien we de resultaten wel in de aankomende jaren.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:33

Ik heb 'm zelf nog niet 'live' mogen aanschouwen, kan dus ook geen mening over hem geven.
Maar door dit soort topics, wordt ik er wel nieuwschierig(er?) naar.

*edit* oh nu ik er over nadenk, heb ik 'm bij jumping Amsterdam in die show gezien... met Wibi.. geloof ik..
Hmm ik twijffel nu sterk.. als dat zo is, heeft ie niet echt indruk op me gemaakt, moet wel eerlijk toegeven, dat ik me teveel liet 'meevoeren' Verward met de muziek... Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:48

Vind het ook wel vreemd dat iedereen hier PB een pony vindt. snap dat eigenlijk ook niet goed. Ik wil de hengst niet afbreken zonder dat ik hem live gezien heb, misschien komt dit nog wel eens. Afgaande op de foto's die ik van hem heb gezien lijkt het mij een elegante hengst waarbij wel merries zullen passen. Het nadeel is dat iedereen tegenwoordig naar Gribaldi, Ferro en Krack C en Jazz loopt of hun merrie er nu bij past of niet. Ik ga naar een hengst waarbij mijn merrie past en niet omdat hij toevallig GP loopt bij een topruiter. Voor mij is PB kleine stokmaat een pluspunt voor anderen misschien een minpunt. 2 weken terug heb ik een Gribaldi nakomelingen gezien en echt al gaven ze het paard gratis aan me ik moest hem niet hebben. Zo slecht draven heb ik nog niet veel gezien.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:41

petraaken schreef:
Het nadeel is dat iedereen tegenwoordig naar Gribaldi, Ferro...

Het is een Gribaldi x Ferro Knipoog
Ik heb hem al een paar keer in het echt gezien, en hij zal vast wel passende merries hebben hoor, maar ik vind hem vrij propperig. Als je hem tussen andere hengsten ziet lopen (bijv. op de herkeuring), vind ik hem klein aandoen. Hij zal zeker grootramige merries nodig hebben, maar ik denk dat het met deze hengst net zo wordt als met Grib, men gaat naar hem om zijn mooie kleurtje. En niet omdat ze een passende merrie hebben. En dat is jammer...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:53

wat bedoelen jullie eigenlijk met propperig. Ik ben een Belg dus niet altijd zo slim Haha! Is het echt wel nodig om dit paard zo af te breken. Ben nu niet bepaald een Gribaldi fan (verre van zelfs) maar heb bij het NRPS toch wel leuke hengsten van hem gezien en de ene was zelfs heel rustig. Stond braafjes te wachten tot het zijn beurt was. Hoe ze zich onder zadel gedragen is iets anders natuurlijk, dat kon ik op dat moment niet zien.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:57

Propperig is als in: zadel erop en je ziet alleen nog maar pootjes, hals en stukje bips.
Een optisch effect wat ook nog wel eens lijkt als het paard iets buikig aandoet.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:58

Hij was indd ook heel braaf. Ik denk dat mensen hem hier afbranden, omdat ze er niet echt een dekhengst in zien. Ik (en volgens mij velen met mij) vind het een geweldig sportpaard. Maar ik vind het geen dekhengst. Dan kunnen ze wel zeggen dat hij goed presteert in de sport, maar dat maakt hem nog geen goede dekhengst. Ik vind hem meer een eindprodukt, niet een voortzetter zeg maar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:01

Aha, bij ons zeggen ze dan het is een korte. Weer wat geleerd dus. Met buikig bedoelen jullie dan in de diepte buik hebben of in de breedte?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:03

Rinske schreef:
Hij was indd ook heel braaf. Ik denk dat mensen hem hier afbranden, omdat ze er niet echt een dekhengst in zien. Ik (en volgens mij velen met mij) vind het een geweldig sportpaard. Maar ik vind het geen dekhengst. Dan kunnen ze wel zeggen dat hij goed presteert in de sport, maar dat maakt hem nog geen goede dekhengst. Ik vind hem meer een eindprodukt, niet een voortzetter zeg maar.

Dan heb ik dit gevoel bij Rubels. Is het dan niet eerlijker om hen pas te beoordelen als de nakomelingen zo'n 3 à 4 jaar oud zijn. Dan pas kan je echt beginnen oordelen of hij een goede dekhengst is ipv alleen maar een goed sportpaard.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:05

Ik bemoei me eigenlijk nooit met topics over PB. Ik ben blij dat ik er een fantastisch lopende jaarling van heb. Ik heb de hengst IRL gezien op de hengstenhouderij van Olst. Daar was hij heerlijk ontspannen aan het draven en galopperen onder HP en was hij zeker bewerkelijk.

Ik vind het een mooie hengst. Ik vind hem niet ponyachtig, de nakomelingen die i heb gezien kunnen verrekte goed draven met stuk voor stuk een super achterbeen. EN ze hebben maat. Wel viel mij op dat de ene nakomeling meer balans had in galop dan de andere er zaten ertussen die goed konden galopperen en er zaten erbij die veel liever draafden.

Ik wil de hengst niet verheerlijken, maar afbranden zoals er nu af en toe wodt gedaan is niet nodig. Je kan je mening geven prima, maar probeer hem niet op te dringen.

Ik hoop dat zijn nakomelingen het over 2 jaar op de keuring goed gaan doen, en over nog langere tijd in de sport. We zullen zien hoe er dan over gesproken wordt en of mensen hier op bokt gelijk krijgen.

Merilyn
(een tevreden PB nakomeling bezitter)

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:08

Ben het ermee eens, effe wachten met kritiek.
Wat ik nog wil toevoegen: tegenwoordig wordt zoveel gekeken naar exterieur en de draf en niet meer naar hoe een paard te bewerken is. Ik denk dat paarden die karaktersterk zijn, die het mentaal aankunnen om in de sport te presteren wat ondergewaardeerd blijven. Als ik een dekhengst zie doorslaan of supergek doen gebruik ik hem niet, dan mag hij er nog zo goed uitzien. Eéntje die zich goed laat bewerken, aanleg heeft tot verzameling en rustig blijft bij lawaai en veel volk heeft een streepje voor, mag al wat minder voorbeen hebben (waar iedereen zo dol op is tegenwoordig).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:14

Zannekin schreef:
Ben het ermee eens, effe wachten met kritiek.
Wat ik nog wil toevoegen: tegenwoordig wordt zoveel gekeken naar exterieur en de draf en niet meer naar hoe een paard te bewerken is. Ik denk dat paarden die karaktersterk zijn, die het mentaal aankunnen om in de sport te presteren wat ondergewaardeerd blijven. Als ik een dekhengst zie doorslaan of supergek doen gebruik ik hem niet, dan mag hij er nog zo goed uitzien. Eéntje die zich goed laat bewerken, aanleg heeft tot verzameling en rustig blijft bij lawaai en veel volk heeft een streepje voor, mag al wat minder voorbeen hebben (waar iedereen zo dol op is tegenwoordig).

precies en daarom ging ik indertijd naar Sultano.