Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:29

Ik denk dat het probleem hem niet zozeer in 'kampjes' zit,
meer in het feit dat er een aantal figuren zijn die ongenuanceerd naschreeuwen wat ze het weekeinde ervoor ergens vanaf een tribune hebben horen zeggen. Dat samen met een achterban die nooit wat constructiefs heeft gemeld maar alleen post als er ergens wat te trappen valt of als ze het idee hebben dat een 'billenmaatje' aangevallen wordt.

Met de echte fok-diehards valt nog wel te discussiëren, ze proberen iig te lezen wat de ander te melden heeft. (en dit zo snel mogelijk te weerleggen. *LOL* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:38

Eerlijk gezegd post ik zelf ook niet meer zoveel op FA, weet redelijk te voorspellen wat de reactie's zullen zijn en heb een hoop onzin en regelrechte leugens voorbij zien komen.
Wat ook heel frapant is dat als ik bijv. een topic start over het Gelderse paard het altijd weer uitloopt in een discussie over het KWPN rijpaard waarbij de 2 "kampen" over en weer hakken en mijn stelling/vraag gewoon verzuipt.
Dit zie ik ook bij topic's van andere gebeuren en ik vind dit erg jammer.
Vooral het Painted Black / Painted Red topic vond ik nog lager dan laag, gewoon een achterbakse persoonlijke aanval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:38

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat het probleem hem niet zozeer in 'kampjes' zit,
meer in het feit dat er een aantal figuren zijn die ongenuanceerd naschreeuwen wat ze het weekeinde ervoor ergens vanaf een tribune hebben horen zeggen. Dat samen met een achterban die nooit wat constructiefs heeft gemeld maar alleen post als er ergens wat te trappen valt of als ze het idee hebben dat een 'billenmaatje' aangevallen wordt.

Met de echte fok-diehards valt nog wel te discussiëren, ze proberen iig te lezen wat de ander te melden heeft. (en dit zo snel mogelijk te weerleggen. *LOL* )

Dus jij denkt dat het probleem ligt bij de mensen die af en toe wat op een tribune horen en dat hier gaan ventileren? Lijkt mij dat mensen daar door heen prikken! Dat zijn toch niet de meest zinnige en doordachte opmerkingen. De mensen die werkelijk interessante dingen op de tribune horen houden die voor zich namelijk. Die vinden dat het niemand wat aangaat wat ze aan inside info krijgen.

Verder stoort het mij mateloos dat het nu de mogelijkheid is om dingen uit te spreken en dat niemand nog reageert. Iedereen heeft zijn kop in het zand gestoken en speelt een hoogstandje van struisvogelpolitiek. Gewoon eerlijk op tafel komen met de problemen die je met een ander hebt. Dan pas kan de lucht gezuiverd worden en de vooroordelen weggenomen. En ja ook ik maak fouten, en heb rotdingen gezegd. Durf daar openlijk voor uit te komen. Maar verwacht van anderen ook dat ze dat doen.

En die reageren ineens niet meer, ik vind dat meer dan laf te noemen. Het word weer eens uitgespeeld zoals gewoonlijk................." ik heb niets fouts gedaan hoor" Tuurlijk!!!!

Ilindra draagt ook een goed punt aan: Maar het komt op hetzelfde neer als wat ik al gezegd heb. Te veel negatief lezen en teveel op de persoon gespeel door vetes die in real life spelen.

Want er word nu wel gedaan alsof niemand een probleem heeft met een ander, maar in werkelijkheid is dat natuurlijk absoluut niet waar!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:40

Overigens nog een observatie van mijn kant: Over FA krijgen we het meeste gezeur en geklaag maar de minste TeM meldingen. Vaak krijgen we pas maanden nadat iets heeft gespeeld dingen te horen van 'tja, maar toen en toen deed die en die dit en dat in dat topic en nu wordt _IK_ er op aangesproken dat ik hetzelfde doe??'. Tja Haha! Daar kunnen we niets mee.

IMO zou het al heel wat helpen als de mensen wat meer gebruik zouden maken van de mooie rode Afbeelding knop. Daar is hij tenslotte voor. Als je merkt dat een onderwerp helemaal offtopic gaat: TeM. Zie je dat iemand weer een andere user persoonlijk onderuit ziet te halen: TeM.

Er zal niet altijd meteen iets gebeuren en je zal het ook niet altijd merken dat mensen op hun gedrag aangesproken worden maar het gebeurt wel degelijk...

Gisterenavond nog wat op en neer zitten PBen met een aantal mensen en het lijkt er op dat een aantal mensen vooral heel erg vast blijven aan aannames en veronderstellingen op het persoonlijke vlak die een normale communicatie nu zo goed als onmogelijk maken. Erg jammer.

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe 'Anna' hier tegenaan kijkt...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:47

Wat betreft eerlijk op tafel komen met problemen,
zelf ben je daar niet zo'n ster in Pipo.
Jij bent zelf een persoon die graag tussen de regels door aan iemands stoelpoten zaagt. Hou daar zelf dan ook mee op en noem de mensen gewoon bij naam als je het ergens niet mee eens bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:02

Sjuimpje schreef:
Wat betreft eerlijk op tafel komen met problemen,
zelf ben je daar niet zo'n ster in Pipo.
Jij bent zelf een persoon die graag tussen de regels door aan iemands stoelpoten zaagt. Hou daar zelf dan ook mee op en noem de mensen gewoon bij naam als je het ergens niet mee eens bent.

Beter lezen Sjuimpje... ik geef toe hierboven dat ik dingen heb gezegd die ik niet had moeten zeggen. Ik erken dat er een probleem is. Geloof dat op dit moment ik wel de enige ben!

Verder ga ik niet hier mensen beschuldigen. Ik heb al aangegeven, al meerdere malen. Ook voor dat dit topic gestart was dat het een en ander eens uitgesproken moet worden. Mocht iedereen dat willen dan moet dat gewoon eens gedaan worden.

Maar ga niet heilig boontje spelen, want dat ben jij ook niet!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 14:02

Wat mij betreft kunnen we twee kanten op.

Of alles komt op tafel en we pakken de koe bij de horens. Of we doen alsof onze neus bloedt en we modderen fijn door op dezelfde gezellig manier als de afgelopen maanden.

Ik ben eigenlijk wel een voorstander van optie 1 Lachen De kans dat alle persoonlijke problemen die op dit forum spelen opgelost worden is nihil maar op die manier wordt voor de overige lezers (die niet in het betreffende conflict betrokken zijn) iig duidelijk wat waar over gaat en herkennen ze de beruchte steken onder water ook eerder. Daardoor kunnen ze weer beter gebruik maken van TeM Party!!

80% van de problemen hier zijn gebaseerd op verkeerde aannames van 2 jaar terug of miscommunicatie die in de loop van de tijd alleen maar versterkt en bevestigd zijn. Als je een vermoeden hebt (bijvoorbeeld dat Pipo altijd aan stoelpoten zit te zagen) dan vind je daar ook bewijzen voor. Zelfs als ze dat niet zou doen. Overigens heb ik geen idee of dat wel/niet waar is, het is het eerste voorbeeld dat ik zo zie staan Haha!

Mij is iig totaal niet duidelijk wat nou de problemen zijn tussen Pipo en Sarabande. De problemen tussen Sarabande en 'Emmen' worden me wel steeds duidelijker en het lijkt me erg handig als daar nu eindelijk eens open kaart gespeeld zou worden en als mensen ook iig zouden willen LUISTEREN naar de andere kant van het verhaal...

Met een beetje geluk wordt dit topic dan een unicum op Bokt Lachen Een topic waar je je persoonlijke vetes mag bespreken. Jeetje, dat het in mijn tijd nog een keer zover zou kunnen komen zeg..

BTW even zodat het duidelijk is.. Ik hoop dat voor iedereen duidelijk is dat ik (als beheerder van de site) de filmrechten heb op deze soap? Thanks Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:06

BartVB schreef:

BTW even zodat het duidelijk is.. Ik hoop dat voor iedereen duidelijk is dat ik (als beheerder van de site) de filmrechten heb op deze soap? Thanks Lachen

Als meespeler wil ik graag een grof bedrag van het geld!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:11

Grappig, ik zat het topic net te lezen, en te twijffelen of ik zou gaan reageren...
Ben alleen van mijn topic zo geschrokken, dat je meteen in een hok geduwd word.
En dat mij duidelijk is gemaakt, dat ik me vooral Niet in moest laten met Anna (Karel) want hij was crimineel ed. en ik (en mijn paard met eventuele nafok) zou dan door de 'serieuze' fokker absoluut niet meer serieus genomen worden.
En dat er verwacht werd dat ik een keuze moest maken.. óf ik fok met het oog op de toekomst óf ik bleef in het verleden hangen met prehistorische hengsten.
Ook werden er uitspraken 'uit monde' van mij op het topic gezet
Ik had al snel mijn buik ervan vol.
Al ben ik wel in 'gesprek gebleven' met Anna, ik heb mijn tent niet opgezet in zijn 'kamp'.
Hij had er minder moeite mee, dat ik mij breed wilde orriënteren..
Maar ik kan mensen (oke ik noem het beestje bij het naampje: Sarabanda) niet duidelijk maken, dat ik van iedereen wil leren, en dat ik zélf nog altijd wel bepaal, hoe, wat en waarom.

Maar er zijn nog meer manieren om ervaring op te bouwen (luisteren kijken en mijn eigen gevoel volgen) en mischien vind ik het ook wel prettiger om mensen in de ogen te kijken als ze me iets vertellen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:13

leuk topic !!! OK dan! OK dan! OK dan!

Met name de uithaal van Greetje naar Sarabande was op niveau...........
Hulde

Haha!:D:D

Oh ja,............. degene die nu nog niet begrijpt wat die twee kampen nu eigenlijk behelzen (beetje te zwart-wit gesteld trouwens) heeft totaal geen verstand van een paard en kan volgens mij beter zijn tijd gaan spanderen aan het upgraden van de server of zijn verzorgpaard gaan borstelen of zo.....

Voor de rest vind ik het allemaal prima zo Haha!
Beetje een haat-liefde verhouding denk ik. Extreme duivel Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:18

Het zijn geen twee kampen CGJ, he snap dat nou eens!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 14:28

Ok, voorstel uit het moderatorteam:

Iedereen plaatst hier zo genuanceerd mogelijk zijn of haar kant van het verhaal. Daarbij gaan we niet vaag liggen doen met 'persoon x' en 'pietje' want daarvan komen alleen maar meer problemen als iedereen die verhalen op zijn/haar eigen manier gaat interpreteren.

Reageren op en verduidelijken van het verhaal van anderen mag maar dan ook een GENUANCEERDE wijze. Domweg hakken of anderen een leugenaar noemen daar schieten we niets mee op en dat soort reacties gaan we vrolijk wegmodden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:28

De bijdrages van CGJ12 zijn altijd zeer waardevol voor het vervolg van het topic....
Je zou je kunnen afvragen of de ellende voor of na de reacties van CGJ begint. CGJ's reacties vind ik altijd ontzettend doelloos en eigenlijk ook ergerlijk.
En zeker niet vrij van stichterij...
En daarom wil ik best wel eens zo persoonlijk man en paard noemen, terwijl ik dat eigenlijk nooit doe.
Wie de schoen past...

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:29

He he,

Houdt hier niet op he. Zelden kom ik nog op F&A, ik lees echter wel de charts na, maar omdat deze nog weinig informatie verschaffen over het fokken van paarden, en bijna elk topic terugvalt in het kissen en vitten van mensen, voel ik mij zelden aangetrokken om te reageren. Dat vind ik spijtig, want ooit vond ik dit een zeer leuk tijdverdrijf.

Joost, ik kan mij inbeelden dat jouw job als moderartor hier niet zo simpel is. Maar ik denk wel dat je, wanneer er problemen ontstaan met PB's, je daar als moderartor niet naast kan. Akkoord, wanneer je zegt dat deze zich eigenlijk in de privésfeer bevinden. Maar wanneer dat gekis en gevit in PB-gesprekken zich uit in de topic's (wat naar mijn mening voor bijna 90 % het geval is) dan kan je daar als moderator niet naast. Ik zelf ben hier bijna een jaar geleden komen aanwaaien. Ik ken hier NIEMAND, niemand kent mij. Maar ook ik kreeg plots beschuldigingen en scheldzinnen via PB. Met welke reden...??? God mag het weten.

Het probleem is dat bepaalde mensen hier op Bokt denken het voor het zeggen te hebben, en zij zelf willen uitmaken wie hier welkom is en wie niet. Pas je niet in het plaatje, dan gaat men al zeer snel een soort van vete uitwerken op die persoon. Internet of niet, anoniem of niet, DAT KAN NIET.

Als Pipo zegt het misschien eens tijd wordt om deze vetes is openlijk uit te spreken, dan kan ik haar daar volledig in volgen. Maar ik stel enkel vast dat bepaalde mensen dit niet zo leuk lijken te vinden.

Verder: Mensen alsjeblief!!! Wie gaat er zich nu bezighouden met de roddeltjes en praatjes die je DENKT te horen op een tribune... He he, lijkt wel een kleuterklas. Nog volwassener is natuurlijk de manier hoe velen dit dan anoniem op het internet komen uitvechten??? Spijtig is dan ook nog dat het dan nog eens meestal die mensen zijn die beweren het meest volwassen te zijn, het meeste levenservaring te hebben, meeste maturiteit in de paardenwereld,... SPIJTIG.

Ik kan ook niet laten te vermelden hoe bepaalde paarden/hengsten hier vaak in het belachelijke worden getrokken. Iedereen mag een andere mening hebben! JOEPI, hoe meer en beter, maar je kan toch ook perfect op een aanvaardbare manier je mening (positief als negatief) kenbaar maken.

Wat de kampen betreft, laat ze er zijn,... Of je nu van man tot man discussieert, of je doet het tien tegen tien, maakt mij niet uit. De discussie kan net zo interessant en vruchtbaar zijn. De mensen die deelnemen moeten zich natuurlijk wel aan de regels van een correcte discussie houden. En als je er niet wil bijhoren, dan hoor je er toch gewoon niet bij. Nee toch???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:34

Jan_VT schreef:
Met welke reden...??? God mag het weten.

Omdat je scheld pb's over mensen die je niet kende naar mensen die je niet kende stuurde????

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:36

Die scheld-pb's....

Gut o gut stelletjes kleine kinderen die daar aan mee doen.

ik heb ze ooit ook wel eens ontvangen, maar ach.... lekker laten gaan. Ipv reageren kan je zo'n bericht ook verwijderen. Net zo makkelijk, veel verstandiger Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Dees op 08-03-04 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:36

En soms heb ik een beetje het idee op het randje te moeten balanceren. En wel om het volgende:
Op dit forum komen allerlei mensen die heel wat kennis in huis hebben wat betreft het fokken van paarden, ik reken ook Anna42, ceasario, sarabande, greetje, gurk tot de mensen die er echt veel meer van weten dan ik. Daarom denk ik ook dat ik van iedereen wat kan leren, dat is mijn uitgangspunt. Dat gaat een hele tijd prima, totdat je geconfronteerd wordt met bijzaken die persoonlijk zijn. Het houdt ook op met prima zijn, als iemand's visie te ver wordt doorgedramd, dat heb ik met Anna42 dus gehad. Ik kan zijn visie een heel eind volgen zonder dat ik er iets op tegen heb, maar op een zeker moment wordt het fanatisme te groot en de realiteitszin te laag en dan komt mijn kritische kant boven. Op een zeker punt worden de argumenten gewoon onbetrouwbaar en onwaar en dat is heel vervelend. Dan heb ik het nog even over foktechnische dingen.

De ellende in de persoonlijke levens van mensen maakt het allemaal nog wat moeilijker. Het lijkt er soms op dat als je het met sarabande eens bent over iets (de kwaliteit van een hengst of merrie) dat je het dan opeens niet meer met Anna42 eens kan zijn Verward. En dat gegeven vind ik heel erg moeilijk om mee om te gaan. Dat komt ook omdat ik overal een beetje tussenin hang, van de een vind ik zus goed en van de ander zo, het is niet wederzijds uitsluitbaar, maar ook zeker niet overlappend. Het is net als bij een bloemetje, elk blaadje ligt een beetje over de ander heen, maar niet helemaal, het komt wel allemaal uit dezelfde kern overigens.

Maar afgezien van alles vind ik dat iedereen hier zijn steentje bij kan dragen en dat ieders ideeën waardevol zijn.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:38

amen

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:39

sarabande"]
[quote="Jan_VT schreef:
Met welke reden...??? God mag het weten.

Omdat je scheld pb's over mensen die je niet kende naar mensen die je niet kende stuurde????
[/quote]

De aap komt uit de mouw en de bal is blijkbaar nog altijd aan het rollen. Hoe oud was jij nu weer??? He he he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:41

Kom op Jan en sarabande, dit is niet het moment om weer op elkaar in te kietelen. Of je gooit op tafel wat er gezegd is, of je houdt er over op en belooft het nooit weer te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:46

Lovely schreef:

De ellende in de persoonlijke levens van mensen maakt het allemaal nog wat moeilijker. Het lijkt er soms op dat als je het met sarabande eens bent over iets (de kwaliteit van een hengst of merrie) dat je het dan opeens niet meer met Anna42 eens kan zijn Verward. En dat gegeven vind ik heel erg moeilijk om mee om te gaan. Dat komt ook omdat ik overal een beetje tussenin hang, van de een vind ik zus goed en van de ander zo, het is niet wederzijds uitsluitbaar, maar ook zeker niet overlappend. Het is net als bij een bloemetje, elk blaadje ligt een beetje over de ander heen, maar niet helemaal, het komt wel allemaal uit dezelfde kern overigens.

Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Het grootste probleem is inderdaad dat als je het eens bent met de een. Je voor het gevoel van de ander automatisch tegen bent. Terwijl dat natuurlijk de grootste onzin is. Dit bedoelde ik ook te zeggen met veel mensen trekken zich dingen veel te persoonlijk aan.

Alleen heb ik met Anna en Ceasario die problemen veel minder. Als ik het een keer niet eens ben met deze twee, dan word je daarvoor niet geheel onderuit gehaald. Je krijgt geen ordinaire pbs, maar ze proberen naar mijn gevoel gewoon hun kant van de zaak te belichten. En als je ze dan in real life tegenkomt is er niets aan de hand!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:47

Dees schreef:
Je zou je kunnen afvragen of de ellende voor of na de reacties van CGJ begint. CGJ's reacties vind ik altijd ontzettend doelloos en eigenlijk ook ergerlijk...........
En zeker niet vrij van stichterij...

Maar dat is nou ook net het doel!
Daar kom ik ronduit vooruit. Ik wil graag dat mensen reageren.
Sommige mensen moet je blijkbaar scherp prikkelen voordat ze eens reageren. Beetje slap meelezen kan iedereen wel.

Ik heb trouwens nog nooit een foute PB gekregen. Echt niet. Terwijl ik al duizenden PB's heb gehad denk ik.
Hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar (na deze reactie zal ik er wellicht meteen wel een paar krijgen.......... Haha!).
En ik ben toch iemand waar een aantal mensen zich soms (of vaak Haha!) aan storen. Die scheld-PB's zijn voor mij echt een raadsel.
Lachwekkend trouwens.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:47

Ik meen mij te herinneren dat ik idd ooit in (voor mij dan toch) lang vervlogen tijden mij geuit heb tegen iemand (weet zelfs al niet meer wie) dat de wijze van reageren van Sarabande op bepaalde mensen ik niet echt constructief vond. Daarbij zei ik ook dat ik het nogal pietlullig was hoe sommige mensen Sarabande dan bijspringen. Heb ik toen niet gesproken over een HORDE SLIJMBALLEN Sarabande? Scheldend was het heus niet bedoeld, iets wat ik ook later voor de goede vrede heb getracht uit te leggen. Maar spijtig kwam hier geen gehoor over. Kwam bij mij zo een beetje over "EENS GELEGEN, ALTIJD GELEGEN". En dat vind ik een beetje spijtig. Ook vanachter een computer kan een beetje vergevensgezindheid geen kwaad. Zo ook in die hele kampenstory.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:49

Oh Jan, wat stout............. dat had ik nou nooit achter je gezocht.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:53

CGJ12 schreef:
Beetje slap meelezen kan iedereen wel

Lees liever mee en leer.

Als niet onderbouwde, nutteloze reacties posten.