Ik zit met een beetje hetzelfde. Ik denk dat mijn half arabier veulen schimmel word. Ik had haar ook ingeschreven als bruin geboren schimmel. Toen de chipper kwam was deze 100% overtuigd dat mijn veulen geen schimmel word en zo is ze nu dus ingeschreven als bruin.
Ze is nu 6 maanden oud en is echt een bruine toverbal. Geboren als bruin, na de eerste vachtwissel was ze bijna zwart te noemen en nu in de wintervacht word ze weer lichter bruin. Ik zie vooral in haar gezicht op dit moment steeds meer losse witte haartjes ontstaan op willekeurige plekken, dus niet perse rond de ogen.
Haar beide ouders zijn schimmel. Van moeder is de afstamming onbekend maar van vader heb ik het volledige stamboom. Bij vader is alles schimmel behalve zijn vader (opa van mijn veulen) die was bruin. Ik acht de kans dat mijn veulen dus uiteindelijk schimmel word groter in dan dat ze bruin blijft. Vind het dus "fijn" te lezen dat zeker niet alle veulens snel schimmel kenmerken laten zien want ondanks dat ik het bruine wel heel mooi vind, ga ik van een schimmel uit.
Paar dagen oud

Ongeveer 3 maanden oud

4,5 maanden oud

5,5 maand oud

6 maanden oud
haar hoofdje

Rond haar ogen heeft ze geen "standaard" brilletje