Spoiler: maar jeetje wel balen, geen champagne en geen stipjes en ook nog een hengstje. Ik snap dat je blij moet zijn dat alles goed en gezond is, maar het is toch een beetje balen... als mijn veulen weer een hengst was geworden en dan ook nog wit met een bruin hoofd had ik ook flink gebaald.
Of zeg ik nu iets wat de meesten denken, maar niet durven zeggen?
Wat een chique ding! Kan mooi in tweespan met Jos..
Ik snap @mer1980 ook wel, met zulke kleurtjes bij de ouders verwacht je stiekem toch iets anders dan "gewoon" bruin. Alhoewel je dat ook steeds minder ziet bij de kleintjes.
Ga je volgend jaar weer een veulen fokken pandakaas?
Pandakaas
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-22 22:30
Ik doe het verslag in 2 stukken van deze eerste 2 dagen. Dag 341!
De ochtend begon goed, geen terug gelopen uier Ook kon ik de ph testen, heel makkelijk zelfs. Deze zat rond 8.30 op ongeveer 7. Nog niet heel spannend dus, maar wel wetende dat ik ze ter indicatie gebruik gezien het niet alles zegt. Lekker in de wei gezet, zelf nog wat dingetje geregeld en na een blik in de wei de hond aangelijnd voor haar wandeling. Toen de telefoon ging en zag dat het thuis was wist ik gewoon, Nora is begonnen! Super, behalve dat ik midden op de zandverstuiving sta met de hond Nou geloof me.. dat is een zwaar eind rennen terug. Ondertussen helemaal buiten adem ook nog met thuis aan de telefoon om te begeleiden. Mensen keken me ook zeer vreemd aan haha. Terugkijkend heb ik het in 10 minuten gehaald om thuis te zijn, niet slecht Maargoed, ondertussen was aan de telefoon alles gelukkig goed en hebben ze Nora kunnen begeleiden bij haar bevalling. Toen ik aankwam was het net geboren, net als vorig jaar een bruin hengstje. Van alle kleurkansen precies weer dit Om dus antwoord te geven op de vraag of ik 'teleur' gesteld was over de kleur? Heel eerlijk, ja dit was wel de laatste optie waar ik op hoopte om het zo te omschrijven. Maar aan de andere kant, het is maar een kleurtje. Ik ben zoveel blijer met het feit dat hij en Nora gezond zijn, de bevalling goed is gegaan en alles daarna ook zo vlekkeloos is verlopen. Dat telt voor mij zoveel meer en uiteindelijk vind ik ze toch wel geweldig, welke kleur dan ook
(let in de filmpjes niet op het mooie commentaar van mijn familie en mijn gehijg van het nog buiten adem zijn van het rennen om zo snel mogelijk thuis te komen )
Foto spam
Toen kreeg ik gelukkig mijn echt camera in handen gedrukt die ik ik de snelheid er nog niet bij had kunnen pakken Het opdrogen ging snel in dat zonnetje. Hij is geboren op 10.19 heerlijk in de wei. Hij is natuurlijk het eerste veulen van Nora maar wat pakte ze het goed op! Beetje onwennig soms, maar heel lief. Ze is niet super gestrest, juist heel relaxt en stond tussen het drooglikken door al weer gras te knabbelen Typisch Nora! Al snel kreeg ik het verhaal te horen. Mensen op de fiets zagen in de wei dat Nora was begonnen met de bevalling en hebben pa gewaarschuwd. Hij heeft snel mij gebeld en mijn moeder al naar de wei gestuurd. Toen ze daar aan kwamen zagen ze de pootjes al en het neusje. Met mij aan de telefoon ging het gelukkig allemaal zoals het hoort en was hij er zo. Het alarm is dus niet af gegaan en ze was ook staande bezig. Dus heel erg dankbaar voor zulke oplettende mensen en dat ze gewaarschuwd hebben!
Het staan ging ook heel vlot, drinken ook en mesten kwam ook al snel. Kleine topper Het is een flink mannetje, met hoge benen en een beste vacht! De overgang van zijn hoofd/nek/hals is gewoon bijna niet te zien door de lange baardharen
In de middag zijn ze lekker op stal gegaan, want het was veel te warm buiten en natuurlijk gaan ze altijd in de zon liggen ipv de schaduw.. Ze hebben heerlijk bij liggen komen en zijn in de avond nog lekker naar buiten geweest. Nora is wel wat moe en heeft iets wat haarscheurtjes opgelopen. De dierenarts heeft na contact met bellen en foto's aangegeven hoe we het het beste schoon kunnen houden maar zal snel zelf herstellen.
En dan, dan kan ik weer hele nachten doorslapen ! Oke, alvast een voorproefje op het volgende verslagje...ik werd automatisch wakker en heb helemaal niet lekker geslapen zoals ik dacht Maar ach, dit beeld doet je dan wel goed
Het is ook niet echt een gebruikelijk tijd om te bevallen En ja natuurlijk vind je het in eerste instantie jammer dat het 'maar' een bruine is, ik had dat ook even met Bloem. Maar gezond en alles vlekkeloos verlopen is inderdaad het belangrijkste. En Fijn dat ze zo'n goede mama is!