NRPS hengsten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:30

Mijn avatar is Sander.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:50

volgens mij is Sander geen officieel goedgekeurde ponyhengst bij het NRPS. Gomir weet jij hier iets van?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:41

Dat probeerde ik in mijn vorige berichtje al duidelijk te maken petraaken *LOL*

Toen ik vroeg wat voor hengst het was doelde ik niet op een plaatje, maar op afstamming Haha!

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:37

De site van de eigenaren doet het niet goed.
Hij is in bezit van Stal Hoekstra.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:05

Wat is de site dan en wat voor papier zit erbij Verward
Ik heb nog steeds nooit van hem gehoord en hij heeft iig de afgelopen vier jaar niet voor het NRPS gedekt

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:26

gomir schreef:
Wat is de site dan en wat voor papier zit erbij Verward
Ik heb nog steeds nooit van hem gehoord en hij heeft iig de afgelopen vier jaar niet voor het NRPS gedekt

Zijn we het alweer eens Gomir... Haha!

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:52

Ik heb het boekje wat ik van ze heb gehad net gezocht dus voor belangstellende wl ik de afstamming hier best neerzetten.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:37

Sander is geen nrps goed gekeurde of erkende hengst hij kan wel nrps papier erbij hebben Lachen

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:39

Ik zal zijn afstamming hier eens neerzetten.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:40

wilfredlover schreef:
Ik heb het boekje wat ik van ze heb gehad net gezocht dus voor belangstellende wl ik de afstamming hier best neerzetten.

Graag. Ik ben wel benieuwd Schijnheilig

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:14

Naam: Sander
Kleur: Vos
Geb. datum: 16-05-1994
Stokm: 1.47m
V.: Brummerhoeve's Boss He.Stb.202pref ps.d.h.
M.: Duke's Forest Supreme Stb.4375
MV.: Vernon's Vineyard He.Imp. 79

2002: 1ste premie op het afstammelingenonderzoek
2003: Winnaar rubriek dekhengsten onder het zadel.
Laatst bijgewerkt door jacje op 09-03-04 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:15

Van de New Foresters dan, ja... NRPS ammehoela!

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:15

Ik heb 'm gevonden op de site waar NRPS hengsten staan.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:16

Neem maar van mij aan: het is er geen. Dit is een Forester Haha!

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:19

Maar wel een mooie dan.
Ik heb zelf wel een hengst gereden(is inmiddels ruin) maar die is nu jammer genoeg verkocht en die heeft de eigenaar van mijn verozrgpony's gekocht op de hengstenkeuring van het NRPS.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:39

Dat is inderdaad een New-Forest

Kan onmogelijk van de nrps-site komen Knipoog Misschien hebben die mensen het verkeerd op hun site staan Verward

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:27

petraaken"]
[quote="free schreef:

Ze vroeg om NRPS hengsten en dat zijn beide hengsten niet.

Ik heb wel enkele favorieten maar op dit moment geen foto beschikbaar van hen. T'is te zeggen niet op mijn pc.

mijn favorieten zijn Rubiquil, Sultano, florencio en Coctails Whinny tot nu toe. Bij de pony's Lobeke ox.
[/quote]

Het is wel de bedoeling dat Bravour voor de NRPS hengstenkeuring gaat. Wanneer dit gebeurt wet ik niet, Misschien is dit al gebeurd.

Een mooie hengst vind ik het zeker wel. En hij is superlief (ik heb 'm gezien, hij stond op stal, waar ik ponykampen begeleid heb, manege RCA)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:42

Hij is in elk geval dit jaar niet voorgebracht. Geen enkele Bravour gevonden in het boekje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:50

Kan hoor! Toen ik er vand e zomer was, zeiden ze dat. Hij is al wel goedgekeurd voor het EASP, maar Camiel wilde hem ook voor het NRPS voorbrengen.
Meer weet ik er ook niet van.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:20

Ik hoop voor hem natuurlijk dat het paard slaagt maar zelf ben ik er niet gecharmeerd van. Hopelijk heeft de eigenaar ook een andere mening dan de heer De Lange want het NRPS en de heer De lange zijn met ruzie uit elkaar gegaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:23

Dat geloof ik wel hoor. Hij wil gewoon z'n paard goedgekeurd zien. Bij het EASP is dat wat makkelijker, dus daar is hij eerst heen gegaan. Nu is het NRPS aan de beurt. En als hij zich bewezen heeft gaat hij ook nog naar het KWPN, maar dat is op langere termijn. (dit is wat ik van de zomer gehoord heb hoor, misschien zijn de plannen gewijzigd)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:55

Amanda schreef:
Hij wil gewoon z'n paard goedgekeurd zien. Bij het EASP is dat wat makkelijker,

Ik stoot nu iemand heel erg voor het hoofd, maar wat een geweldige opmerking!!!!

Haha! Haha!

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:01

Even voor de goede orde er is een topic over twee kampen daar gaat het over hoe je met andere bokkers om gaat. Jullie zijn nog steeds andere aan het afzeiken. Het EASP stelt veel strengere eisen dan het NRPS. En het NRPS neemt nu compleet de adviesen van de heer de Lange over alsof zij het wiel uitgevonden hebben. De dingen die wij 2 jaar terug hebben aan gedragen bij het NRPS, en waar de ruzie dus door is ontstaan neemt het NRPS nu gewoon over. Het NRPS raakt alleen maar leden kwijt en het EASP krijgt er alleen maar leden bij. Volgens mij doet het NRPS dan toch iets fout. Maar sterkte met het NRPS

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:22

En toch vind ik Bravour mooi (Okee...ben een beetje bevooroordeeld, ik ken Bravour en zijn moeder Noortje in real-life)
NRPS of EASP, dat maakt mij niet uit, maar het lijkt mij niet dat ze een hengst goedkeuren als die zo fout is. (Aan de berichten hier te lezen dan.) Niet dat ik zoveel verstand heb van fokkerij, maar dat is gewoon pure logica.
Ik krijg zo het idee dat bepaalde personen hier al een negatieve mening hebben als ze het woord EASP horen. Ik plaats misschien weinig berichten op FA,maar ik lees wel vaak mee en dit is gewoon iets wat mij opvalt. Vind ik gewoon jammer!!!
Zeer waarschijnlijk krijg ik nu half Bokt over me heen maar daar kan ik wel tegen Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:29

Nu verwijs ik je weer terug naar het "Twee kampen" topic, je zit duidelijk in een "kamp".

Even voor de goede orde, ik ben totaal niet stamboekgebonden, als ik een hengst zie waar ik mee wil dekken maakt het me geen bal uit of die nou KWPN, Holstein, EASP of voor mijn part niet gekeurd is.

Ik vind het een geweldige opmerking, omdat er nu hardop gezegd wordt wat heel niet-EASP fokkerijland denkt. Het is een beetje een volgorde aan het worden bij veel hengstenhouders:
1) niet goed bij 1e keus KWPN, dan gaan we naar
2) NRPS. Daar niet goed, wordt het
3) AES. Als dat mislukt en we hebben verder een bord voor ons kop (en geen ruzie met deze of gene), hebben we nog altijd het
4) EASP.

Logisch dat het EASP daar verandering in wil brengen. Ik begrijp dat het ook voor vol aangezien wil worden.
Ik zal ook de laatste zijn die ontkent dat er bij het NRPS problemen zijn, zowel op organisatorisch als op fokkerijbeleidgebied. Ze doen iets fout. De generatie-ideeën komen niet overeen en er zitten verkeerde mensen op verkeerde functies.
Maar wie doet dat niet?