geschikte G-G-G dressuurhengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:12

koend schreef:
Janne, bekijk via de vorige link eens de grootte van de voorouders. Het is heus niet dramatisch hoor.
Mijn merrie kan zelf ook weer plots aan de groei gaan, wie weet.

Verder hoef ik niet echt iets te compenseren. Maar ik vind dat je bij de zoektocht naar de geschikte hengst duidelijk moet weten wat je wil. Mijn prioriteiten zijn GGG.
Verder had ik gehoopt van hier nog wat tips te krijgen i.v.m. exterieur en hengstenkeuze, maar er komt niet veel uit.

In een eerder topic kreeg ik de raad om resoluut voor een outcross te kiezen. Dit zal ik doen.
Een hengstenhouder raadde mij aan om een hengst met sterke verbindingen te kiezen.
Elisa raadt mij aan om een bewezen hengst te kiezen.
Enkele wijzen mij erop dat mijn fokdoel behoorlijk gelijk loopt met de Gelderse en schuiven Alexandro P naar voor. (Die moet ik toch nog eens uitgebreid bestuderen.)
Janne wijst mij erop dat de kans blijft bestaan dat ik weer een kleintje fok.

Enkelen gooiden een leuke hengst op tafel die niet helemaal strookt met mijn basiskeuzes, zijnde GGG en outcross.

Die merrie is gewoon het eerste veulen, die zijn wat kleiner. Maar met 3 zijn ze nooit niet uitgegroeid dus ik zou er niet zo bang voor zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:06

Jester_ schreef:
En de gelderse kardieno? Die nu bij helgstrand staat?

Dan kom je uiteindelijk ook weer bij Donnerhall uit.

Wel wat verder weg.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:25

koend schreef:
Glamourdale zag ik vorig jaar aan het werk en vond ik fantastisch. Charlotte Fry is natuurlijk evenzeer de max; zo zou ik willen kunnen rijden! Maar volgens de kwpn-tabellen past hij me minder dan geniaal en hij is een stuk duurder. Als ik voor hem kies, is het op emotie. Kan.

Glamourdale zou ik dan weer niet doen als je meer maat wil. Ik heb hier 3x Glamourdale gehad uit grote merrie's en die bleven gemiddeld rond de 1m60. Qua karakter wel allemaal top maar te klein.

koend

Re: geschikte G-G-G dressuurhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 19:31

Amai, dit filmpje van Schwarzgold vind ik indrukwekkend, over bewerkbaarheid gesproken.

https://youtu.be/oVdhyAYT7Zw

Ik kekijk nog verder over hem.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:46

Ik ben mijzelf ook in Schwarzgold aan het verdiepen en vond via YouTube ook veel video’s van nakomelingen.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 20:27

Schwarzgold zal het niet worden.
Ik vind hem beeldschoon en hij lijkt supersnel van reacties en bewerkbaarheid. Hij komt achteraan verbazend goed onder. Hij geeft mij de indruk van een supertalent maar met zijn elf jaar mocht hij nu wel verder staan in zijn sportcarrière. Ook zijn nakomelingen zijn mooi maar hebben hem wel een goede, maar geen extra-ordinaire fokindex dressuur.
Mijn fokdoel in acht genomen - ik wou de sensibiliteit van mijn merrie niet verder uitbouwen - zal ik hem niet kiezen.

Estobar lijkt dan weer in alles het tegengestelde. Beweegt naar mijn gevoel veel meer basic. Maar z ijn ruiter roemt de feit dat hij zich niet laat beïnvloeden door wat rond de ring gebeurt. Hij loop gp, net als zijn vader en komt uit een fantastische moederlijn. Hij heeft een prima fokkerij-index dressuur.
Gek genoeg lees ik ferme discussies in Duitse fora over hem.
Wel vervelend dat de afstand maakt dat je die Duitse hengsten en hun nakomelingen niet snel even in real life kunt gaan bekijken.