[***] schreef:Libera hoe kom je zo in de States verzeild
Heb je de paarden daar gekocht of geïmporteerd? Ga je ook naar de keuringen die daar gehouden worden?
Mopper ik wel eens dat verder weg wonen een uitdaging is met fokken

Paarden zijn hier geboren en gekocht. Moeders zijn wel geïmporteerd!
Ben met Idaza wel naar de keuring geweest, helaas waren er niet genoeg aanmeldingen voor de keuring in Washington en moesten we naar de keuring in Oregon. Dan ben je dus gelijk meerdere dagen onderweg en dat verandert het kostenplaatje wel.
Helaas toen alleen voorlopig ster geworden, moest IBOP of sport predikaat halen om dat om te zetten naar definitief ster. Dat gaat jammer genoeg niet meer lukken omdat ze geblesseerd is en met pensioen moet... ze is nu 6, dus dan hopelijk nog maar wat leuke veulens fokken ermee en misschien prestatie predikaat nog halen. Ze is wel al PROK.
Halakea is nog niet naar de keuring geweest want ik ben niet zo zeker dat zij kwa exterieur sterwaardig is. Ze is best wel ouderwets gefokt en half gelders en heb geen idee hoe dat gewaard zal worden... ze kan wel goed bewegen verder. Hoop dat ik na het veulen van dit jaar haar sport predikaat eerst kan gaan halen, dan maakt ze iets meer kans denk ik...
Kwa afstanden is het idd lastig, fokken is daardoor best duur en de hengsten keuze beperkt, tenzij je diepvries gebruikt.
Wel vind ik het leuk dat wij wat verschillende bloedlijnen hebben ten opzichte van NL, dus dat zou ooit kunnen helpen met bloedspreiding.