Ik vindt het van foto's en veulens moeilijk beoordelen, maar ik ben op zoek naar iets meer massa. Het zijn ongetwijfeld goeie paarden, dat wil ik natuurlijk ook, maar ik moet er ook zelf opzitten en dan is een beetje meer massa in mijn opinie mooier. En als het paard / veulen dan wat kleiner is, dan past het ook nog.
Daar komt bij (en dat is de rede dat ik Jameson van mijn lijstje heb afgehaald), dat ik geen langere benen hoef / wil. Beide veulens van mijn merrie waren langbenig, hoeft echt niet langer, en het lijkt wel of we steeds langbenigere hengsten krijgen, en dan heb je ook nog kans op een relatief korte hals, dat is gewoon niet handig (
gezond)
Hoewel ik wel een fan van uitpluizen en analyseren ben

moet er ook een click zijn, die heb ik niet met Desperado of Geniaal, en dat vertaal ik voor een deel naar Vivaldi. Daar komt bij dat de dekgelden een beetje normaal moeten blijven.
Op mijn lijstje staan nu nog:
Kjento Beste galop, mooi type, ziet er (op video) braaf uit
6x Amor, 3x Doruto, 3x Lucky Boy, 3x Ulft, 2x Ferro 2x Nimmerdor
GlamourdaleBeste galop, mooi type, veel front en houding
3x Amor, 3x Ulft 2x Ferro, 2x Komet, 2x Nimmerdor 2x Ramiro
Geen Jazz, krack C etc, is feitelijk een voordeel
note: Komet is vader Doruto
Ramiro, weet ik nog zo net niet, krijg het idee dat daar de 'reuzen' vandaan komen?
aan de andere kant is Ferro x Ramiro niet fout.
FranklinExtra gangen, heb alleen nog niet veel van zijn nakomelingen gezien.
5x Farn, 5x Ramzes, 4x Amor, 3x Ferro
Eigenlijk een beperkt rijtje gemeenschappelijke ouders, dat is op zich een plus
KevinFunctioneel paard, relatief zwaar voor een Dream Boy
5x Ulft, 4x Amor, 4x Lucky Boy, 3x Ferro, 3x Ramiro, 2x Doruto
Ramiro, nog 1x meer als bij Glamourdale
Don Olymbrio.
Oogt wel massaal oogt, maar volgens mij niet zo groot is en op wat oudere filmpjes echt niet makkelijk.
Mogelijk lastiger sperma bestellen? niet elke dag en diepvries?
2x Ferro, 2x Doruto, 2x Nimmerdor en als extra Sultan