NatasjavE schreef:Silly1972 schreef:Nee jij doet voorkomen alsof mensen die voor een kleur kiezen alleen voor de kleur kiezen.
.
Heb ik nergens gezegd![]()
Een beetje wel NatasjaE
: NatasjavE schreef:Ik zeg dat ik kiezen voor een hengst met een kleurtje ongeacht of die past op de merrie not done vind. Dat noem ik op kleur fokken.
Persoonlijk denk ik dat heel veel mensen fokken op kleur, ook omdat de markt ernaar vraagt. Een mooie zwarte verkoopt nu eenmaal makkelijker dan een vos en daarnaast is iedereen toch op zoek naar wat hij/zij graag zelf in de weide wil hebben, ongeacht of het voor de verkoop is of niet.
Gewoon iedereen in z'n waarde laten en niet meteen mensen afkraken als ze een keertje met een merrie willen fokken, want daar dromen mensen nu eenmaal van. Iedereen wil wel eens een veulentje bij de merrie fokken en we kunnen dan alleen maar adviseren, maar niet ervan uit gaan dat we de wijsheid in pacht hebben omdat we zelf ooit eens een veulentje hebben gefokt.
In dit topic zijn heel wat mensen die veel ervaring hebben met het fokken op kleur (lees alle soorten kleur) en die hebben keer op keer succes, maar die zie ik niet bewijzerend met het vingertje zwaaien, omdat zij mensen in hun waarde laten.