NRPS hengstenshowdag op 24 januari

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:37

Nou ik heb dus meegedaan met Evanto. Was voor mijzelf niet zo'n succes (vond ik). Het zou m'n eerste kur worden, deed de muziek het niet (ze hadden waarschijnlijk gewooon de verkeerde kant van het bandje). Was er ook geen normale ring en hij trok ook een beetje. Maarja, we zijn wel geweest. Ik had ook niet veel geluk dat ik na die twee goeien moest!! Was wel weer een hele ervaring!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:42

Ik zei al tegen mijn moeder dat ze die pony beter voor Rubels hadden kunnen zetten...Na zo'n hengst maak je met de best pony van Nederland zelfs geen indruk meer

Dan komen we nu al op twee bokkers die ik wel heb gezien en niet heb gesproken (dees zat ook al vlak achter me)

jantien en tygahno heb ik wel gemeet Haha!

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:26

gabrycha"]
[quote="yvetje schreef:
ik ben ook geweest Haha! Heel onverwachts, ik kreeg het op de dag zelf pas te horen dat ik mee ging.....maar het was wel leuk! ik vond don ruto een onwijs leuke hengst! maar rubels liep er ook goed bij
Stom he dat de muziek het niet deed bij de kur van evanto´s nieuwmoed! Schijnheilig

ja ik zat achter de trailer toen evanto bijna thuis was in wereldstad smeerling maar goed!
[/quote]

Ik zat voor de trailer Clown Als soort van eh...groom *LOL*
Ik had trouwens een zwarte jas aan met gestreepte sjaal en ik stond bij de bakdeur, dus vast niemand die mij gezien heeft Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 02:21

Hahah ik ben niet geweest maar ik woon vlakbij smeerling waar hij staat en ik werk in Stadskanaal en ik reed op die weg naar onstwedde en toen zat ik erachter Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 08:54

Dees schreef:
[quote="

Maar eh...even wat anders: jij had geen oranje jas aan, of wel?!
[/quote]

Nee, sorry maar eh zelfs een gescheurde binnenvoering aan mijn oranje jas vond ik toch wel iets te hortig om daarmee rond te lopen. Heb dan maar mijn zwarte winterjas aangetrokken. Wij zaten helemaal bovenaan in het tweede blokje naast de ingang waar de hengsten de hal binnenkwamen.

Leunis joeg hem met opzet niet rond. Hij liet de hengst gewoon zijn eigen gang gaan. Opjagen werkt bij hem nl verkeerd. Hij wordt dan bang en toont dan niets meer. Ik merk vaak dat al dat opjagen heel vaak verkeerd uitpakt. Hengsten en/of merries doen dan niets anders dan klieren of aangalopperen of trippelen. Je werkt beter rustig en minder explosief maar wel dat de dieren zich goed tonen. Je maakt ze beter wakker voor je de ring ingaat dan in de ring.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 09:01

margriet11 schreef:
Nou ik heb dus meegedaan met Evanto. Was voor mijzelf niet zo'n succes (vond ik). Het zou m'n eerste kur worden, deed de muziek het niet (ze hadden waarschijnlijk gewooon de verkeerde kant van het bandje). Was er ook geen normale ring en hij trok ook een beetje. Maarja, we zijn wel geweest. Ik had ook niet veel geluk dat ik na die twee goeien moest!! Was wel weer een hele ervaring!!!

Ah Margriet. Je hebt een puike prestatie geleverd hoor voor zo'n hoop volk rijden. Ten eerste het durven. Er kan van alles mislukken op zo'n moment en jij bleef maar de rust zelf. Petje af hoor. Ik zou waarschijnlijk mijn eigen zenuwen op het paard overbrengen. Tja Rubels is wel een paard dat de aandacht naar zich trekt. Wie daarna komt heeft wel brute pech natuurlijk om na zo'n paard dan te moeten verschijnen. Probeer het publiek dan maar eens aan jouw kant te krijgen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 09:13

Don Ruto vond ik ook wel een aangename verschijning. Liep correct vond ik. Zal hem later op de video nog eens wat beter bekijken. Wat mij opvalt aan Donnerhall nakomelingen is dat ze wat rugdiepte hebben. Hij had dat ook. Dat invallen van de rug een beetje voor het kruis. Met Sultana kan ik dat niet echt gebruiken want van haarzelf heeft ze dat ook een beetje en ik wil dat er niet teveel infokken. Heel apart vond ik wel de rechtstreekse Donnerhall zoon Don Matcho. Een Donnerhall in de springsport Haha! . Dat is nog eens iets apart. Cool

wat vonden jullie van de ponyhenst die kampioen was bij de jonge ponyhengsten? Ikzelf zou er niet mee willen fokken. Vind zijn karakter niet bepaald goed. Scheve mond Springen kan hij wel maar dat rodeotje dat hij tenbeste gaf vind ik niet bevordelijk om als kinderpony te dienen. Dat hij het vaker doet was te zien aan de manier rijden van de amazone (bleef gewoon in de stijgbeugels staan).

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:52

Ben er oook geweest, volgende keer moeten we als bokkers maar een kledingcode afspreken, anders zijn we niet te herkennen.
Ben er overigens nog niet uit welke hengst ik nu op Lynn moet zetten... Waarschijnlijk toch Harry Potter, vond hem goed bewegen en mooi springen en wat belangrijk is, hij heeft niet zoveel bloed en dat heb ik bij Lynn nodig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:56

gomir schreef:
Citaat:
Wij denken om met Florencio te fokken volgend jaar met een van onze merries. Tjonge wat kan dat paard lopen. Zag er heel erg rustig uit. werd ook heel goed gereden. Ik zat er min of meer bij te Kwijl .
Ik ook, wat een dier Lovers Alleen denk ik niet dat ik met dat paard een goed springpaard ga fokken Knipoog Al kunnen Florestan-zonen het vaak wel aardig

Florencio kan zelf juist zeer goed springen...........

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 10:09

Florencio staat toch bij Nijhof hé, of heb ik totaal verkeerd gehoord?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:48

yvetje"]
Ik had trouwens een zwarte jas aan met gestreepte sjaal en ik stond bij de bakdeur, dus vast niemand die mij gezien heeft
[/quote] Toevallig wel Ik zat op het hoekje bij de hengsteningang en ik houd mijn omgeving altijd goed in de gaten Knipoog Wist alleen niet dat je een bokker was

[quote="petraaken"]
Heb dan maar mijn zwarte winterjas aangetrokken. Wij zaten helemaal bovenaan in het tweede blokje naast de ingang waar de hengsten de hal binnenkwamen.

[/quote]

Ik heb je niet gezien, maar we zaten niet ver van elkaar af Ik zat halverwege de tribune op de hoek naast de hengsteningang en dees zat schuinachter me(alleen dat wisten we niet van elkaar)
Mijn moeder had toevallig wel een oranje jas aan Haha!

[quote="cgj12 schreef:
Florencio kan zelf juist zeer goed springen...........

Dat geloof ik best en dat ontken ik ook niet, maar als je echt een springer wil fokken zijn er meer opties. En zoals ik in een later bericht al zei is deze hengst te luxe voor mijn merrie. Denk dat ik dan weinig paard overhoud... Maar het blijft een geweldig dier

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 10:57

Dank heb ik jullie toch 1 keer gepasseerd zonder het te weten. Nadat de camera in die hoek weg was ben 1 keer langsdaar afgedaald om naar het toilet te gaan. Ik geloof dat ik toch wel een dame met een oranje jas heb zien zitten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:04

Daar zat ik dus naast Knipoog
Heb een hoop bokkers gezien zonder dat we het van elkaar wisten Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:09

Speciale bokpetjes zouden een uitkomst kunnen zijn daarvoor. Kunnen we dit niet lief vragen aan Bart?

Welke hengsten zijn jullie nog meegevallen of tegengevallen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:23

Ferrolan viel me eigenlijk positief op. Heb nooit serieus naar dat dier gekeken, want ik heb een hekel aan ferro-bloed. En toch speel ik al twee jaar met het idee dat dat dier weleens op mijn merrie zou passen...Knipoog

Ik zou hem alleen graag eens zien springen. Dat kan hij ook wel als ik naar de verrichtingsbalk en afstamming kijk (en nicolette heeft ook genoeg balken gezien, dus waarom ieder jaar die wissels en pirouettes laten zien Verward *LOL* )

En Royal highness vond ik nog steeds erg leuk. Dat paard gaat steeds fijner draven onder het zadel en springen doet hij ook erg fijn (hopen dat hij het ook vererft Haha!)

Verder vind ik de krimh x zuidpool nog steeds erg tegenvallen en ik had van de Indorado ook meer verwacht
(meer hengsten schieten me zo snel niet te binnen naast wat ik hierboven al heb gezegd )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:32

Ja Ferrolan begint mij ook steeds beter te bevallen was wel eens leuk om hem eens niet in een kur aan het werk te zien. Alleen past hij exterieurmatig niet bij mijn merries. Misschien wel bij een volgende generatie of verder. Hij lijkt mij ook een heel rustige hengst van karakter. Hij liep gewoon rustig rond aan de lange teugel. Geen gedram of macho gedoe. Het was net alsof hij in z'n eigen bak liep.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:34

Hij vult mijn merrie wel heel mooi aan en hij vererft de punten die ik wil verbeteren ook Knipoog

ik ga deze week eens het nakomelingenrapport opvragen bij het NRPS en informeren naar dekgeld en voorwaarden.
Maar Royal Highness en Leeroy staan ook nog op mijn lijstje
Eerst maar eens afwachten of ik na de bevalling het nog een keer aandurf Knipoog

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:36

iemand toevallig Disconto nog gezien ?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:40

Nee, helaas niet. Heb in een flits Bachelor gezien maar disconto niet. Zal wel niet meer zoveel veranderd zijn ten opzichte van vorig jaar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:40

Aan de hand geloof ik

Vind het wel een mooi dier in type en fijn draven, stap mag van mij iets beter. Maar ik heb dit jaar niet echt op hem gelet

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:42

Leeroy is dat niet die Lacantus zoon?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:45

Ferrolan heeft wel heel ondergeschoven hoeven (lees; weinig verzenen), dat vind ik wel heel jammer. Maar goed, hij is wel heel, heel braaf, lijkt me een heerlijk ongecompliceerd dier.

Hebben jullie Figaro ook nog gezien? Tjong, wat stond die er slecht voor zeg! Alsof die zo uit de weide was geplukt en in mei 2003 voor het laatst een wormenspuit heeft gezien. Tragisch mager met wormenbuik en slechte vacht. Dan ben je goedgekeurd dekhengst Verdrietig

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:53

Ik geloof niet dat ik hem heb gezien. Maar het viel mij wel op dat sommige van de oudere hengsten opvallend hun leeftijd beginnen te tonen. En sommige anderen blijven zo vitaal als een 4-jarige. Waarbij je bijna van je stoel valt als je hun leeftijd hoort.

Ook Dosator zal een hengst die snel zijn leeftijd zal tonen. Niet omdat het een arabier is dat hij mij niet bevalt maar gewoon zijn model en manier van bewegen bevalt mij absoluut niet. Moest mijn eerste pony nog geleefd hebben had ik waarschijnlijk eens een veulen van Lobeke ox met haar gefokt. Hengsten zoals Azmiraff, Lobeke, Moran vind ik wel hele goed hengsten voor sportpony's. jammer dat Lobeke zo weinig werk heeft. Ik denk nochtans dat daar hele goed pony's moeten uitkomen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:00

Heeft iemand Azmiraff gezien? Hoe deed-ie het?? Haha!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:07

gomir schreef:
Aan de hand geloof ik

Vind het wel een mooi dier in type en fijn draven, stap mag van mij iets beter. Maar ik heb dit jaar niet echt op hem gelet

Jammer Haha!