hoor ik overigens van alle Saron nakomelingen tot nu toe. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Desiree schreef:R12312 schreef:Grootste gedeelte is toch gewoon opvoeding.
En toch staat dat los van het rijden.
Een paard moet tijdens het rijden mee willen werken. Tijdens het rijden wordt heel wat meer van een paard gevraagd dan een beetje geborsteld worden en hoefjes uitkrabben.
R12312 schreef:En dat heet opleiden.
Desiree schreef:R12312 schreef:En dat heet opleiden.
Maar jij had het over opvoeden.
En ook in een opleiding kan het zijn dat een paard in meerdere of mindere mate coöperatief is. En dit staat weer los van het leervermogen. De vraag of een paard wil proberen te doen wat je verlangt of in verzet gaat, staken, vluchten etc.
R12312 schreef:Zoals ik al eerder zei, het grootste gedeelte is opleiden en opvoeden. Daar worden ze braaf van. En tuurlijk is de ene makkelijker dan de andere. Maar over het algemeen worden ze allemaal braaf geboren.
Staken en vluchten is over het algemeen een antwoord op de vraag die jij hebt gesteld en die ze niet begrijpen. En als je op de gemiddelde wedstrijd rondkijkt verbaas ik mij dat er zo vreselijk veel brave dieren rondlopen die het allemaal maar accepteren.
Desiree schreef:Ik vind dat je het te simpel stelt.
Je strijkt nog net niet alles glad door te zeggen `ze zijn allemaal even gemakkelijk´.
Ik vind dat er grote verschillen zijn.
Cayenne schreef:Ik heb even terug gezocht in oude topics.
Daarin werden diverse keren regelmatig genoemd:
Oscar
Tolando
Florencio
Flemmingh
Rhodium
Rousseau
Rubiquil
Sir Sinclair
Tango (waar is die trouwens gebleven??)
Obelisk
Trento B
Spielberg
R12312 schreef:Dat staat er niet.
Alleen een zeer ervaren ruiter zal moeilijke paarden niet snel moeilijk vinden. En een matige ruiter vind al snel een paard moeilijk of lastig.
Ik vind Jazzen vreselijk fijne paarden. Een ander kan ze wel schieten.
Percy schreef:Wij hebben er een van Douglas. Niet echt een gemakkelijke maar je mag er wel aankomen en hij is absoluut bomproof. Moet ook wel als eventingpaard.
Als ik een merrie zou hebben dan zou ik zeker voor hem kiezen als vader paard.
Sizzle schreef:Percy schreef:Heel herkenbaar KavinskyBehandel hem niet verkeerd want dan pakt hij je terug maar als je eenmaal zijn vertrouwen hebt gaat hij inderdaad door het vuur voor je. Heb geen aandelen in hem overigens
Maar dat valt voor de gemiddelde amateur dus niet onder makkelijk karakter.