WM_ schreef:Zo die link is wel even naar om te lezen ja! Maargoed, blij toe dat het nu verboden is. Dierenwelzijn in NL (en misschien nog wel meer in andere landen) heeft nog veel winst te behalen.
Ik heb reactie gehad dat niet zeker is welke hengst mijn merrie van is, en dat ze uit een zwarte merrie zou komen. Die merrie was een privé merrie zoals in het mailtje staat , of die da ook voor bloedtapperij gebruikt is, dat is me niet geheel duidelijk.
Nu schijnt ze dus met 5 maanden verkocht te zijn en bij een handelaar terecht gekomen waar ik vrees dat haar slechte toestand en angst voor mensen aan te wijden is.
Van die handelaar dus weer naar degene waar ik haar van gekocht heb, waar ze slechts enkele weken heeft gestaan ivm omstandigheden. Met die ex eigenaar heb ik nog zo af en toe mail contact, deze is ook geschrokken hoe de handelaar eigenlijk voor de pony is geweest.
Goed. Al met al hebben we nu een flinke verkoudheid overwonnen, daarna ingeënt maar helaas een forse oogonsteking die ook nog eensoversloeg naar het andere oog. (Heb ik ook geen topic over geopend gezien de angst/risico op mamaanblindheid).
Inmiddels zijn we een week gestopt met zalven en maakt ze het vooralsnog goed *klopt af*.
Ze is wel al die tijd buikig gebleven maar krijgt dan ook veel (ruw) voer. Ik denk niet dat ze dragend is. Er is een stal gebouwd en ponylief kan dus heerlijk de winter al haar energie in haar lichaam stoppen en groeien.
Vandaag gemeten op 1.30 m![]()
Nu duimen dat we de ziektedingen gehad hebben en ze zichzelf lichamelijk en geestelijk kan ontwikkelen!
Over overige tapperijen weet ik niet veel (gelukkig maar). Heb je geen papieren waarop staat waar of door wie je pony gefokt is
Jawel, en ook contact gehad met de fokker.. Maar deze heeft haar verkocht aan een particulier.. En vanuit die particulier moet ze ofwel bij handelaar ofwel bij tapper terecht zijn gekomen..