Welke hengst voor deze merrie..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:18

ceasario"]
[quote="sarabande schreef:
Ceasario heeft vast het afstammigelingen rapport van Opan die nadat hij Europees kampioen bij de springpaarden geworden was (stamboekwedstrijden) veel goede merries ter dekking kreeg.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat van zijn nafok terecht gekomen is.

Afst. rapport was niet om naar huis te schrijven.
Daar het magere veulens waren uit een stal waar de snot/droes nog in zat.
Verder waren het dieren die gemakkelijk ondersprongen in de galop.
Hij heeft blijkbaar niks gedekt,waarschijnlijk om zijn kleur.
Zelf heb ik er twee gehad. Een hengstveulen en een merrieveulen.
Wel beiden vos. Het hengstveulen is verkocht naar Landesgestut Warendorf en het afgelopen voorjaar verongelukt (beenbreuk)
En de andere wordt in mei 3 jaar een meet 171 en hebben we drachtig.
Deze laatste is beter dan haar moeder die toch goed slaagde op de merrietest.(Dressuur)

Verder heb ik er de laatste tijd nog enkele gezien en mijn conclusie is dat hij in het algemeen betere bewegingen fokt dan menig aangewezen dressuurhengst ,hij fokt veer.
Maar dient niet te veel bloed toegevoerd te krijgen
[/quote]

[FA] Opan x Piona M ????

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:13

rockey schreef:
Hoi,
ik zal wel een keer naar het kwpn bellen voor de zekerheid..
toch bedankt

heeft iemand meer informatie over caretino? washet een goede hengst?

Je moet maar eens op www.google.nl zoeken op Caretino, dan kom je echt heel veel nakomelingen en info van hem tegen.
Ik zelf heb ook nog wat info over hem. Stuur me ff een mailtje, dan mail ik je de info (heb ik al klaar dus daar hoef je niet op te wachten).

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:00

Dees"]
[quote="sarabande schreef:
Ceasario heeft vast het afstammigelingen rapport van Opan die nadat hij Europees kampioen bij de springpaarden geworden was (stamboekwedstrijden) veel goede merries ter dekking kreeg.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat van zijn nafok terecht gekomen is.

zonder de hengst verder zelf te kennen:
de oudste nakomelingen kunnen nu dan pas een jaar of 3, 3,5 zijn....
daar mogen we dan in de nazomer van 2004 eigenlijk pas van horen, en als het echte springpaarden zijn pas in 2005....
[/quote]

De ene keer moeten ze zelf presteren en de andere keer weer de kinderen voordat ze zadelmak zijn.

[FA] Opan x Piona M ????

Eerlijke, betrouwbare hengst. Veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is ruim, krachtig en tactmatig. In draf heeft de hengst voldoende ruimte en gedragenheid, maar het voorbeen blijft iets vlak. Opan heeft een ruime galop met een goede balans. De hengst laat zich hierin goed bewerken. Als dressuurpaard heeft Opan ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel. Als springpaard heeft Opan ruim voldoende afdruk. Hij springt goed naar boven, maar zou iets patenter moeten zijn. Hij heeft een goede voorbeentechniek en een goede bascule. Opan maakt de sprong achter zeer goed af. Opan lijkt voldoende voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Opan veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Linda87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:47

Misschien is Marlon wel wat.. kijk maar es op www.vdlstud.nl, staan ook foto's op!! en kun je zn afstamming even helemaal bekijken Lachen
Zn nakomelingen kunnen goed bewegen en super springen
Marlon is ook niet zo heel groot: 1.67

Arina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:06

Als je richting dressuur wilt gaan, is Negro ook een goede optie.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:10

chantal1"]
[quote="rockey schreef:
Hoi,
ik zal wel een keer naar het kwpn bellen voor de zekerheid..
toch bedankt

heeft iemand meer informatie over caretino? washet een goede hengst?

Je moet maar eens op www.google.nl zoeken op Caretino, dan kom je echt heel veel nakomelingen en info van hem tegen.
Ik zelf heb ook nog wat info over hem. Stuur me ff een mailtje, dan mail ik je de info (heb ik al klaar dus daar hoef je niet op te wachten).
[/quote]

Caretino, de vader van de vader van mijn veulen (= Cheenook) (ja om het eenvoudig te houden Knipoog). Je kunt best veel informatie over hem vinden op Google.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:43

Veulen???? ze wordt over een maandje 2 jaar Tong uitsteken

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:15

Caretino lukt alleen nog als je een in het Holsteinse stamboek ingeschreven merrie hebt en lid bent van dat stamboek. Zelfde geldt voor Cassini I, Corrado I en Contender.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:15

Tja, ik blijf haar maar veulen noemen, macht der gewoonte Haha!. Mijn 2 jarige bedoel ik dus Knipoog.