Ik wilde even snel via mijn telefoon bekijken in dit topic, maar had toch echt mijn computertje nodig. 
_ENGEL_ schreef:Ik kreeg laatst het advies van mijn man en dat luidde:
Beter te duur, als niet te koop.
Als dat paardje in je hoofd zit en je hebt het geld, waarom niet? Het is maar geld.
Ik zal maar niet schrijven wat mijn pony kostte, maar ben blij dat ik het gedaan heb!
Het is maar geld, dat klopt maar je moet het ook hebben die 5000,- euro.
Daarbij moet het ook wel realistisch in verhouding blijven.
Varekaj schreef:Ik heb even op equibel gekeken, maar niks gevonden onder die naam. Dus ik gok er zo even op dat het paard niet geïmmatriculeerd is, en ook geen enkele officiële wedstrijd heeft gestart.
Volgens Google is de jongen die er op zit schilder van beroep

Klopt, paardje is niet uitgebracht in de sport, alleen gereden bij hun thuis op B niveau.
DeMolenhoek schreef:Ts, als jij geloofd dat dat paardje 1.58 is, nou sorry... Denk dat je al tevreden mag zijn met een krappe 1.45 :s
Denk dat het wat vertekend. Paardje zit op 1.58 volgens diegene die het paardje gefokt heeft.
elenaMM77 schreef:_ENGEL_ schreef:Ik kreeg laatst het advies van mijn man en dat luidde:
Beter te duur, als niet te koop.
Als dat paardje in je hoofd zit en je hebt het geld, waarom niet? Het is maar geld.
Ik zal maar niet schrijven wat mijn pony kostte, maar ben blij dat ik het gedaan heb!
Mijn vriend zegt hetzelfde.. Als je je zinnen op een dier hebt gezet dan moet je maar wat meer betalen als je m echt wilt..
maar dat gaat tegen mijn eigen principe in.. Zelf op zoek naar een recreatiepaard met net wat extra's (moet lekker over de rug kunnen lopen, fijntjes afgesteld, en doorgereden tot l/m niveau, liefst bevestigd, maar dat hoeft niet, wel toonbaar) zodat je ook echt lekker door kunt gaan met zo'n dier.. maar mijn richtzoektocht heeft een max van 2000-2500, daar zit echt wel rek in naar boven, maar dan moet het wel echt bijzonder zijn.. heb gemerkt dat er echt voldoende aanbod is, dus de bereidheid om de hoofdprijs te betalen wordt minder. Ik ga kijken in principe als het mijn aandacht trekt, minstens 80% van mijn wensen hit en de vraagprijs tot 4000 (als het echt iets is dat ik niet mag missen). Daarmee houdt ik de kans dat ik binnen de met mijzelf afgesproken max van de rek blijf (die is niet financieel maar principieel)
Eerlijk? Daar vind ik het dier niet interessant genoeg voor. Ik wil dit diertje dolgraag bij ons sluiten mede omdat het een stukje in zit van mijn merrie, maar ik ben ook realistisch genoeg dat dit paardje zich eerst moet bewijzen in alles. Dat onze merrie het nou ontzettend leuk deed in de sport betekend niet dat dit paardje dit ook doet. Er zit nog genoeg werk aan wat ik ervoor over zou hebben, maar niet voor die 4800 euro. Vandaar de vraag of in belgie deze prijzen altijd zo hoog liggen en/of normaal zijn voor een dier wat nog niet gedaan heeft.
anneliesdj schreef:Haha die advertentie is echt een lachertje
Ik hoop niet dat ik iemand voor de schenen schop, maar het is geen apart paard om te zien, foto's zijn ronduit slecht, info is karig en die tweede foto met die volwassen kerel als een zoutzak erop, sorry maar zo verkoop je geen paard en helemaal niet als je de hoofdprijs wilt.
Ik zou voor deze pony maximaal 2200 euro geven maar dan moet het wel een aparte springer of beweger zijn, als dat niet zo is max 1500.
Kijk wat je voor minder geld hebt en incl alle toebehoren:
http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 73308.html
Haha, nee hoor ben me zeer van bewust dat het niet moeders mooiste dier is. Er zat werk aan zit, papier niet volledig interessant is. Ik hoop enkel dat ze net zo goed kan springen als haar moeder. Moeder was verder ook vlak in de gangen en ook geen beweging topper. Maar het kan ook zijn dat dit dier er helemaal niks van bakt en ik een grote fout bega. Die optie is er natuurlijk ook nog eens
Doubtless schreef:TS heb je nog contact gehad met de verkoper nadat andere mensen hebben geboden?
Nee, ik wil vanavond eens gaan bellen, nouja iemand anders laten bellen
Wij hebben 1 keer contact gehad 2 maanden terug en toen het bod gedaan van 3000,- euro. Daar ging meneer niet mee akkoord want er zouden onwijs veel mensen interesse hebben.Dus toen hebben wij het zo gelaten omdat deze meneer naar ons idee kon dromen van het geld, en aangezien wij moeders nog hadden was het prima zo.
Helaas heb ik afgelopen zondag afscheid moeten nemen van haar moeder heel plotseling, en moet ik opzoek naar een vervolg paard en toen spookte door mijn hoofd af wat als het veulen ook zo goed is... Wat als het toch lukt... En zo doende ben ik hier eens raad gaan vragen wat dit paardje nou ongeveer waard is.
Het zou dus ontzettend leuk zijn als het lukt, maar de prijs moet wel in verhouding blijven staan met wat het paard waard is. Ik zie nu in dat ik veelste veel geboden had en voor dat geld eigelijk ook andere goede paarden kan kopen. Beetje dubbel
LOLLYYwood schreef:Dames, 158cm is hier al een paard

Wij hebben geen E-ponies.
Los van dat is de vraagprijs inderdaad wel erg hoog, ik hoop voor je dat er een oplossing komt, en zoals iedereen zegt: staar je niet blind op dat ene paard, maar kijk ook verder dan je neus lang is. Voor je budget staan er zat paarden te koop, van verkopers die er wel verstand van hebben.

edit: ik woon ook dichtbij Oostkamp, wil ook altijd eens gaan kijken mocht het nodig zijn!
Bedankt! Heb al heel wat mensen die willen helpen. Ik ga eens rustig een plan bedenken.
Ayasha schreef:Het is niet goedkoop nee, maar achterlijk hoog is het ook niet. En deze raakt echt wel verkocht voor die prijs.

Door jou zakt de moed me in de schoenen
Nee gekkigheid. Wist wel dat de Belgen wat duurder met paarden zijn.. maar zo duur!?