Vraagprijs reëel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:51

Haha die advertentie is echt een lachertje :')
Ik hoop niet dat ik iemand voor de schenen schop, maar het is geen apart paard om te zien, foto's zijn ronduit slecht, info is karig en die tweede foto met die volwassen kerel als een zoutzak erop, sorry maar zo verkoop je geen paard en helemaal niet als je de hoofdprijs wilt.
Ik zou voor deze pony maximaal 2200 euro geven maar dan moet het wel een aparte springer of beweger zijn, als dat niet zo is max 1500.
Kijk wat je voor minder geld hebt en incl alle toebehoren: http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 73308.html
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 05-02-15 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Re: Vraagprijs reëel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:51

Ik denk trouwens dat ze wel op 1,50 zit hoor, met zo'n forse kerel erop lijkt het gewoon een kleine.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:00

TS heb je nog contact gehad met de verkoper nadat andere mensen hebben geboden?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:01

Dames, 158cm is hier al een paard :D :') Wij hebben geen E-ponies.

Los van dat is de vraagprijs inderdaad wel erg hoog, ik hoop voor je dat er een oplossing komt, en zoals iedereen zegt: staar je niet blind op dat ene paard, maar kijk ook verder dan je neus lang is. Voor je budget staan er zat paarden te koop, van verkopers die er wel verstand van hebben. :=

edit: ik woon ook dichtbij Oostkamp, wil ook altijd eens gaan kijken mocht het nodig zijn!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:06

De verkoper kan natuurlijk vragen wat hij wilt. Het is maar net of hij een gek vind die dat bedrag wil betalen... Maar heel eerlijk gezegd na aanleiding van die advertentie zou ik niet meer dan € 1500 bieden. En dat vind ik nog veel geld, met zulke foto's..
Ik zou als je het paard echt graag wilt hebben, de verkoper nog één keer duidelijk maken dat die € 3000,00 je laatste en enigste bod is. Dat het een leuk paard is die toch iedere dag gevoerd moet worden..
En dat de vraagprijs veels te hoog is gezien dat het paard geen interessant (fok) papier heeft, en nog niks "gepresteerd" heeft.. En anders hem veel succes wensen met het voeren en verkopen van het paard.. (ik snap dat het paard voor jou meer waarde heeft omdat ze uit jouw overleden merrie komt. Maar voor dat geld kan je ook heel iets anders kopen).

edit typfout
Laatst bijgewerkt door flitzz op 05-02-15 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:13

Als ik die kerel was zou ik maar heel rap akkoord gaan met die 3000 euro, zo'n goed bod krijgt hij nooit weer. :=

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:16

anneliesdj schreef:
Als ik die kerel was zou ik maar heel rap akkoord gaan met die 3000 euro, zo'n goed bod krijgt hij nooit weer. :=

Helemaal eens dit paard gaat hij echt niet verkopen voor zijn prijs.
En 3000 is al 1000 te veel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:24

Omg die neusriem, arm dier :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:26

LOLLYYwood schreef:

Los van dat is de vraagprijs inderdaad wel erg hoog, ik hoop voor je dat er een oplossing komt, en zoals iedereen zegt: staar je niet blind op dat ene paard, maar kijk ook verder dan je neus lang is. Voor je budget staan er zat paarden te koop, van verkopers die er wel verstand van hebben. :=

edit: ik woon ook dichtbij Oostkamp, wil ook altijd eens gaan kijken mocht het nodig zijn!

Buiten Nederland heeft niemand E pony's.
However, dat ie niet geimmatriculeerd is wil ook niks zeggen. De B mag je zonder immatriculatie rijden hier. (bij de VLP mag je iig Niveau 0 (=b) zonder starten. Dier kan best 1.58 zijn, er van uit gaande dat de man een lengte van 1.80 heeft (wat niet ondenkbaar is.) Het is wat ielig dus met iemand er op van dezelfde lengte kan ie best een stuk kleiner tonen.
Verder is het in België geen achterlijk hoge prijs vrees ik... :) En jawel, die raakt wel verkocht. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:27

Joolien schreef:
Omg die neusriem, arm dier :')

ik vind m ook zo lekker ontspannen staan onder de ruiter,
echt een verkoopfoto :')

zou hier toch echt een handige slanke jonge, niet al te lange tiener op gezet hebben voor de foto, die erop zit alsof ze op een paard geboren..

lijkt nu net alsof hij gekruist staat achter om overeind te blijven.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:28

Ayasha schreef:
Verder is het in België geen achterlijk hoge prijs vrees ik... :) En jawel, die raakt wel verkocht. :)

zat net die belgische site te bekijken maar ik zie daar toch echt flink wat paardjes die er beter bij staan, en ook bevestigd zijn in de sport voor flink lagere prijzen staan.. vind het in vergelijk toch ook in belgië een hoog bedrag?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:41

Het is niet goedkoop nee, maar achterlijk hoog is het ook niet. En deze raakt echt wel verkocht voor die prijs. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:58

LOLLYYwood schreef:

1,58 is hier officieel ook al paard hoor.
Maar wel een heel klein paard

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:59

Ik denk dat er 1.48 bedoeld werd, vanaf daar lopen de E-pony's.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:12

Ik wilde even snel via mijn telefoon bekijken in dit topic, maar had toch echt mijn computertje nodig. :o

_ENGEL_ schreef:
Ik kreeg laatst het advies van mijn man en dat luidde:
Beter te duur, als niet te koop.

Als dat paardje in je hoofd zit en je hebt het geld, waarom niet? Het is maar geld.
Ik zal maar niet schrijven wat mijn pony kostte, maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Het is maar geld, dat klopt maar je moet het ook hebben die 5000,- euro.
Daarbij moet het ook wel realistisch in verhouding blijven.

Varekaj schreef:
Ik heb even op equibel gekeken, maar niks gevonden onder die naam. Dus ik gok er zo even op dat het paard niet geïmmatriculeerd is, en ook geen enkele officiële wedstrijd heeft gestart.
Volgens Google is de jongen die er op zit schilder van beroep :P

Klopt, paardje is niet uitgebracht in de sport, alleen gereden bij hun thuis op B niveau.

DeMolenhoek schreef:
Ts, als jij geloofd dat dat paardje 1.58 is, nou sorry... Denk dat je al tevreden mag zijn met een krappe 1.45 :s
Denk dat het wat vertekend. Paardje zit op 1.58 volgens diegene die het paardje gefokt heeft.

elenaMM77 schreef:
_ENGEL_ schreef:
Ik kreeg laatst het advies van mijn man en dat luidde:
Beter te duur, als niet te koop.

Als dat paardje in je hoofd zit en je hebt het geld, waarom niet? Het is maar geld.
Ik zal maar niet schrijven wat mijn pony kostte, maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Mijn vriend zegt hetzelfde.. Als je je zinnen op een dier hebt gezet dan moet je maar wat meer betalen als je m echt wilt..
maar dat gaat tegen mijn eigen principe in.. Zelf op zoek naar een recreatiepaard met net wat extra's (moet lekker over de rug kunnen lopen, fijntjes afgesteld, en doorgereden tot l/m niveau, liefst bevestigd, maar dat hoeft niet, wel toonbaar) zodat je ook echt lekker door kunt gaan met zo'n dier.. maar mijn richtzoektocht heeft een max van 2000-2500, daar zit echt wel rek in naar boven, maar dan moet het wel echt bijzonder zijn.. heb gemerkt dat er echt voldoende aanbod is, dus de bereidheid om de hoofdprijs te betalen wordt minder. Ik ga kijken in principe als het mijn aandacht trekt, minstens 80% van mijn wensen hit en de vraagprijs tot 4000 (als het echt iets is dat ik niet mag missen). Daarmee houdt ik de kans dat ik binnen de met mijzelf afgesproken max van de rek blijf (die is niet financieel maar principieel)

Eerlijk? Daar vind ik het dier niet interessant genoeg voor. Ik wil dit diertje dolgraag bij ons sluiten mede omdat het een stukje in zit van mijn merrie, maar ik ben ook realistisch genoeg dat dit paardje zich eerst moet bewijzen in alles. Dat onze merrie het nou ontzettend leuk deed in de sport betekend niet dat dit paardje dit ook doet. Er zit nog genoeg werk aan wat ik ervoor over zou hebben, maar niet voor die 4800 euro. Vandaar de vraag of in belgie deze prijzen altijd zo hoog liggen en/of normaal zijn voor een dier wat nog niet gedaan heeft.

anneliesdj schreef:
Haha die advertentie is echt een lachertje :')
Ik hoop niet dat ik iemand voor de schenen schop, maar het is geen apart paard om te zien, foto's zijn ronduit slecht, info is karig en die tweede foto met die volwassen kerel als een zoutzak erop, sorry maar zo verkoop je geen paard en helemaal niet als je de hoofdprijs wilt.
Ik zou voor deze pony maximaal 2200 euro geven maar dan moet het wel een aparte springer of beweger zijn, als dat niet zo is max 1500.
Kijk wat je voor minder geld hebt en incl alle toebehoren: http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 73308.html

Haha, nee hoor ben me zeer van bewust dat het niet moeders mooiste dier is. Er zat werk aan zit, papier niet volledig interessant is. Ik hoop enkel dat ze net zo goed kan springen als haar moeder. Moeder was verder ook vlak in de gangen en ook geen beweging topper. Maar het kan ook zijn dat dit dier er helemaal niks van bakt en ik een grote fout bega. Die optie is er natuurlijk ook nog eens :D :+

Doubtless schreef:
TS heb je nog contact gehad met de verkoper nadat andere mensen hebben geboden?

Nee, ik wil vanavond eens gaan bellen, nouja iemand anders laten bellen :P
Wij hebben 1 keer contact gehad 2 maanden terug en toen het bod gedaan van 3000,- euro. Daar ging meneer niet mee akkoord want er zouden onwijs veel mensen interesse hebben.Dus toen hebben wij het zo gelaten omdat deze meneer naar ons idee kon dromen van het geld, en aangezien wij moeders nog hadden was het prima zo.
Helaas heb ik afgelopen zondag afscheid moeten nemen van haar moeder heel plotseling, en moet ik opzoek naar een vervolg paard en toen spookte door mijn hoofd af wat als het veulen ook zo goed is... Wat als het toch lukt... En zo doende ben ik hier eens raad gaan vragen wat dit paardje nou ongeveer waard is. :Y)

Het zou dus ontzettend leuk zijn als het lukt, maar de prijs moet wel in verhouding blijven staan met wat het paard waard is. Ik zie nu in dat ik veelste veel geboden had en voor dat geld eigelijk ook andere goede paarden kan kopen. Beetje dubbel

LOLLYYwood schreef:

Bedankt! Heb al heel wat mensen die willen helpen. Ik ga eens rustig een plan bedenken. ;)
Ayasha schreef:
Het is niet goedkoop nee, maar achterlijk hoog is het ook niet. En deze raakt echt wel verkocht voor die prijs. :)
Door jou zakt de moed me in de schoenen :+ Nee gekkigheid. Wist wel dat de Belgen wat duurder met paarden zijn.. maar zo duur!?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:21

TS zoals via pb al gezegd, ik had om filmpjes gevraagd.
Ze gaven deze aan niet te hebben.
Iedere keer reageerde ze binnen 10 minuten, maar nadat ik gevraagd had of ze deze wilde maken geen enkele reactie meer sinds gisteravond.

Ook op de vragen of er sportprestatie's waren word niet op gereageerd (wetende dat die dus niet is uitgebracht).
Op veel gerichte vragen word geen antwoord op gegeven jammer genoeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:29

Kletskousz schreef:
Door jou zakt de moed me in de schoenen :+ Nee gekkigheid. Wist wel dat de Belgen wat duurder met paarden zijn.. maar zo duur!?

Belgie is kwa paarden een land vol blinden en gekken. Niet alleen bij de verkopers maar ook bij de kopers. Er zullen veel mensen zijn die zien dat dit paard met 2000 euro minder ook al mooi aan de prijs zou zijn. Maar er zijn er genoeg die blij zijn als ze de voorkant van de achterkant kunnen onderscheiden, die denken dat ze alle kennis en kunde hebben en die denken een goedkope topper te kopen in deze. OF de verkopers er wat van kennen of niet, als ze en beetje mooi kunnen praten raken ze 'm voor 1000 euro meer in België ook nog wel kwijt. :D
Als het klinisch goed is, een papier heeft en niet ouder dan tien is dan ben je in België al een heel end op weg kwa verkoop. :D

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:32

Ayasha schreef:
Kletskousz schreef:

Belgie is kwa paarden een land vol blinden en gekken. Niet alleen bij de verkopers maar ook bij de kopers. Er zullen veel mensen zijn die zien dat dit paard met 2000 euro minder ook al mooi aan de prijs zou zijn. Maar er zijn er genoeg die blij zijn als ze de voorkant van de achterkant kunnen onderscheiden, die denken dat ze alle kennis en kunde hebben en die denken een goedkope topper te kopen in deze. OF de verkopers er wat van kennen of niet, als ze en beetje mooi kunnen praten raken ze 'm voor 1000 euro meer in België ook nog wel kwijt. :D
Als het klinisch goed is, een papier heeft en niet ouder dan tien is dan ben je in België al een heel end op weg kwa verkoop. :D

Kan ik mijn kinderpony's niet bij jou zetten voor de verkoop, als de belgen zo graag willen betalen. :D
Ik laat vanavond eens iemand bellen, misschien lukt het bij diegene. Net wat ik zeg, wil er best voor betalen maar moet wel realistisch blijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:35

Als je hun onderhoud betaald mag je die gerust hier zetten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:02

Jee Ayasha, meen je dat echt dat je zo'n dier voor zo'n bedrag kwijt raakt in dit apenland? Dan toch na heel lang wachten vermoed ik, als je ziet wat je voor zo'n prijs nog kan vinden. Wist ook niet dat immatriculatie niet hoeft voor niveau 0? We leren bij :P

1,58 is een heel oninteressante maat. Hier valt dat onder paarden, en veel kinderen onder de 16 starten nog met een grote D-pony, oftewel kopen de ouders omwille van hun lengte al gelijk een paard van 1,65 of hoger. Valt overal beetje buiten zeg maar, of ze moeten echt heel goed kunnen springen/dressuuraanleg tonen.

En op thuisniveau B gereden, is dat B op LRV-niveau of B op VLP-niveau? Daar zit toch ook wel beetje verschil in denk ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:06

Nope hoeft niet. Geloof wel dat het maar één seizoen mag oid. :)
En ja, dat raak je hier kwijt voor dat geld, lelijker ook nog, als het maar niet boven de tien is en een papier heeft (wat er op dat papier staat boeit niet, degene die dat geld geeft aan zulke paarden weet toch niet wat de namen op dat papier in houden.) maar je moet wel mooi kunnen praten en dat ook zelf "geloven" (of iig goed kunnen acteren.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:09

Hier vinden ze €3000 voor mijn jonge hengst van 6 die niveau 0 gaat proberen, 70cm springt en ook basiskennis cross heeft al veel :') Incl. immatriculatie en goed karakter.
Niet dat hij te koop is, maar was tijdje terug eens een gesprekje over paarden en hun verkoopwaarde.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:35

Ik volg even. Ben heel benieuwd of je het uiteindelijk voor elkaar gaat krijgen.
Wij hebben een soortgelijke situatie gehad. Niet met een paard maar met een trailer.
Onderhandelt van hier tot aan china maar hij wou geen kant op.
Dag erna onder een andere naam gemaild en hoppa.. mochten hem zo komen halen voor 'ons' bod.
Lachertje toch. Dus ben benieuwd hoe het af loopt.... :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:57

Sorry dat ik het vraag maar WAT is in hemelsnaam immatriculatie, heb ik nog nooit van gehoord. Of is dat een Belgische term?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:59

Kan zijn dat dat iets belgisch is, wij moeten een nummer aanvragen bij de federatie, immatriculatie of levensnummer. Volgens dat nummer zijn ze dan "gekend" bij de federatie.