Arabieren kenner HELP!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:47

Kijk is naar de hengst Dschehim ox, hij staat op het Marbach Gestut. Ook op You Tube kun je 'm vinden.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:57

Misschien kan je inderdaad echt naar Polen gaan kijken, als je een Poolse Arabier wilt.
Hier een linkje van de hengsten die in Janow Podlaski staan
http://www.janow.arabians.pl/pl/oferta/ ... abskie.php
even doorheen het Pools kijken, in het Engels is deze pagina namelijk niet beschikbaar :=

Ik kan er zelf geen selectie uit maken, aangezien ik niet echt weet hoe je kan zien dat hij van Poolse lijnen afkomstig is :+
Maar deze stal is toch wereldberoemd voor hun paarden, dus ik denk wel dat er interessante tussen staan.

En als je een vertaling van iets wil, ik sta paraat :)

Flow888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 10:07

Oliiviia schreef:
Misschien kan je inderdaad echt naar Polen gaan kijken, als je een Poolse Arabier wilt.
Hier een linkje van de hengsten die in Janow Podlaski staan
http://www.janow.arabians.pl/pl/oferta/ ... abskie.php
even doorheen het Pools kijken, in het Engels is deze pagina namelijk niet beschikbaar :=

Ik kan er zelf geen selectie uit maken, aangezien ik niet echt weet hoe je kan zien dat hij van Poolse lijnen afkomstig is :+
Maar deze stal is toch wereldberoemd voor hun paarden, dus ik denk wel dat er interessante tussen staan.

En als je een vertaling van iets wil, ik sta paraat :)

Oh wouw, super bedankt!!! Ik ben de komende weken op tenerife, maar daarna ga ik me er eens in verdiepen!

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:53

Flow888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 11:58

silversomali

Re: Arabieren kenner HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:08

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:36

Misschien ook intressant om te kijken zijn Crabbet/Rusisische Arabische Hengsten.

Sirel is een crabbet hengst met het Z predikaat en schimmel.

Bren79 rijd deze hengst...

Verder zou ik me ook niet blind staren op kleur.
Wat betreft het filmpje vind ik het ook niet je van het.

Ook in NL lopen goede kwaliteits hengsten...ook voor het fokken op oog voor de sport.

Hopelijk vind je de match voor je merrie :D

Flow888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 21:18

Ik denk dat ik voor Lobeke ga, als dat goed uit pakt ga ik daarna denk ik nog een keer een Poolse hengst proberen.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:38

Heel verstandig, zou zo niet even n andere hengst weten waar ik mn dochter zo aan toevertrouw heb r ook n nakomeling van gehad daar klommen de kinderen ook zo op in het land als 2 jarige al..

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:29

ff_stud schreef:
Nog een tip, als je een hengst wil die aan alle eisen voldoet rontgenologisch, zou ik eens kijken bij de Nrps erkende Av Hengsten die hebben de strengste rontgenologische keuring gehad, gelijk aan die vh Kwpn

Lobeke is bij het NRPS erkend, dus die voldoet ook hier aan. Het is idd een goede tip. De NRPS heeft volgens mij al een hengstenshowdag gehad dit jaar, waar Lobeke ook geweest is.

Beetje off topic, maar wat is het leuk dat er vier pagina's zijn over dit onderwerp. Het AV stamboek is maar klein, maar toch worden hier zoveel goede opties gepresenteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:32

ik heb een kennis in Egypte die straight arabians fokt. 1 van haar prachtie schimmelhngsten gaat binnenkort dekken en is ook sperma van te krijgen. Dan heb je wel een erg gave hengst die geheel goedgekeur is en nog het echte arabische bloedlijnen in zich heeft.

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:48

het is jammer dat mijne geen dekhengst meer is want volgens mij voldoet hij aan je lijstje :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:51

Lianne schreef:
ik heb een kennis in Egypte die straight arabians fokt. 1 van haar prachtie schimmelhngsten gaat binnenkort dekken en is ook sperma van te krijgen. Dan heb je wel een erg gave hengst die geheel goedgekeur is en nog het echte arabische bloedlijnen in zich heeft.

welke hengst is dat?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:36

Bij het Avs wordt ook rontgenlogisch gekeurd...niet zo als bij kwpn maar wordt wel een en ander op de foto gezet.

Mo van mij is ook goedgekeurd op HKO,Spat en Ocd etc...

BMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:10

Zelf ben ik fan van barabay. Ik heb zelf een barabay voor de sport.
Kan fijn bewegen en springt ook goed met veel techniek(iets wat bij Arabieren vaak tegen valt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:33

Set_Elkol schreef:
Lianne schreef:

welke hengst is dat?

Salmin. Google maar eens op Al Safy Arabians

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:46

Salmin. Google maar eens op Al Safy Arabians[/quote]
Wat kan deze hengst toevoegen/verbeteren aan de merrie? Zie nergens gezondheidsuitslagen/goedkeuring, maar dat kan aan mij liggen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:32

Salmin is wel knap :j
Maar met de eisen van ts zou ik niet gauw voor SE kiezen..

Avs röntgen is niet zo spannend. Alleen spat :+ Dan heb je voor Mo zeker aanvullende foto's laten maken? Want op avs kon ik m niet vinden met röntgen extra ggk?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:25

Nog even een toevoeging :o .

Mijn arabier heb ik laten keuren bij de aankoop. Die is toen op de rontgen foto's gezet. Hij is goedgekeurd en heeft gave benen van binnen. Helaas is het een ruin en vos. Maar zijn vader is een schimmel, Gzhat. Die heeft op de renbaan gelopen en daarmee een prestatiepredikaat behaald. Daarna is hij een paar keer naar de keuring geweest en heeft een premie behaald.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:04

Voor zover bekent is het niet mogelijk op sperma uit Egypte te importeren of exporteren.
Is niet toegestaan door de staat helaas.

En Lobeke is en blijft een topper in alle opzichten. +:)+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:15

Wij hebben ook een paard uit amerika op stal gehad. Mooi bij elkaar getrokken en gedaan op het filmpje, maar thuis wilde hij nooit werken tenzij je met dwang middelen kwam. Paard was kapot en had erge pijn. Moeilijk karakter, wist niet wat liefde was en kon niet normaal gepakt worden of even in een relaxse sfeer wat oefeningetje. De extreme bewegingen zijn minder geworden bij normale manier van rijden enlater is dus aangetoond dat hij stuk was. De kenner zag hem op het verkoop filmpje al onregelmatig lopen. Veel is dus echt nep en zal me niets verbazen als daar ook nog plastische chirurgie wordt gedaan of zeer onvriendelijke trainingsmethodes....

Welke schimmel hengst ik mooi vind?
https://www.youtube.com/watch?v=4D98PFr84F0
Heeft ook een zeer fijn karakter en de nakomeling die we ervan hebben gehad was ook zeer fijn. Had een show stand en een normale stand.
http://www.angelarabians.com/combi%20fr ... ontent.htm

deze merrie heb ik gekend:

Flow888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 11:40

lailapri schreef:
Wij hebben ook een paard uit amerika op stal gehad. Mooi bij elkaar getrokken en gedaan op het filmpje, maar thuis wilde hij nooit werken tenzij je met dwang middelen kwam. Paard was kapot en had erge pijn. Moeilijk karakter, wist niet wat liefde was en kon niet normaal gepakt worden of even in een relaxse sfeer wat oefeningetje. De extreme bewegingen zijn minder geworden bij normale manier van rijden enlater is dus aangetoond dat hij stuk was. De kenner zag hem op het verkoop filmpje al onregelmatig lopen. Veel is dus echt nep en zal me niets verbazen als daar ook nog plastische chirurgie wordt gedaan of zeer onvriendelijke trainingsmethodes....

Welke schimmel hengst ik mooi vind?
https://www.youtube.com/watch?v=4D98PFr84F0
Heeft ook een zeer fijn karakter en de nakomeling die we ervan hebben gehad was ook zeer fijn. Had een show stand en een normale stand.

deze merrie heb ik gekend:

Ik geloof dat ik sommige berichten ni pas zie... Bedankt voor de info!

Flow888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 11:45

Mijn merrie staat nu bij Lobeke, hopelijk lukt het. Afgelopen weekend in Ermelo geweest, daar zag ik idd dat het een klein wereldje is. Zo weinig publiek ook, jammer dat er zo weinig animo voor is. Over 6 weken ga ik naar een show in menton. Nog iemand tips voor mooie shows in de zomer?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:21

Wij zijn sowieso fan van de Nederlandse shows Arabian Horse weekend in St Oedenroode, Emerald trophy in Brecht en de Elran cup ergens vlakbij Lanaken in België.
Aachen eind van de zomer is ook erg leuk.

Lobeke is een topper dat moet wel gaan lukken :)

Flow888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 22:04

Woogy schreef:
Wij zijn sowieso fan van de Nederlandse shows Arabian Horse weekend in St Oedenroode, Emerald trophy in Brecht en de Elran cup ergens vlakbij Lanaken in België.
Aachen eind van de zomer is ook erg leuk.

Lobeke is een topper dat moet wel gaan lukken :)

St Oedenrode had ik idd ook al in de agenda staan. Aken lijkt me ook interessant en wil er ook nog een in België zien.