Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:55

diktrom schreef:
Olympia96 schreef:
Maar hoe zat het nou met Ilex? Ik vond dat een mooi dier!

Filmpje van Ilex is hier te zien

[ Video ]

Ilex is altijd bij ons gebleven. helaas vorig jaar moeten laten inslapen op 23 jarige leeftijd.

We mochten willen dat er nog zulke kanonnen aangeboden werden op de HK...

NatasjavE

Re: Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:59

Nou inderdaad GJ.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:59

Was een super fijn paard. Ook twee fijne veulens uit gefokt. Merrie was overal voor in. Op zich braaf maar wel één met een enorme gebruiksaanwijzing waardoor niet iedereen haar zo braaf vond :+
Ook springen vond ze geweldig. :j Kon geen hindernis laten staan dan ging ze zelf oefenen.

Afbeelding

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:01

NatasjavE schreef:
Nou inderdaad GJ.

Waar is het mis gegaan |( |( |(

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:01

Jazen schreef:
Ik heb Hadinirma,een alexandro P uit Nirma van Zep. :)
[ Afbeelding ]

Zooo die kan lekker bewegen! mooi paard hoor

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:04

Wilawander schreef:
[ [url=m/mxnJIY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zep x Bazuin

He met jou heb ik al eens eerder contact gehad. Hoe is het?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:06

Wilawander schreef:
Was een super fijn paard. Ook twee fijne veulens uit gefokt. Merrie was overal voor in. Op zich braaf maar wel één met een enorme gebruiksaanwijzing waardoor niet iedereen haar zo braaf vond :+
Ook springen vond ze geweldig. :j Kon geen hindernis laten staan dan ging ze zelf oefenen.

[ [url=m/2YDGbL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat hoor je wel meer dat "sommige" mensen niet met zeppen overweg kunnen. Volgens mij ligt dat meer aan de mensen dan aan het paard :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:10

diktrom schreef:
Wilawander schreef:
[ [url=m/mxnJIY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zep x Bazuin

He met jou heb ik al eens eerder contact gehad. Hoe is het?

Klopt :)

Ik doe helaas om gezondheidsredenen niks meer met paarden. Mis het wel. Zag per toeval dit topic en als Zep fan moest ik me wel even melden :D En hoe is het met jou?

Lavita had altijd de neiging iedereen de gek aan te steken. Schrikken en dan met 4 benen de lucht in en weer neer ploffen. Na een paar weken durfde niemand haar meer buiten te zetten. :') Was gewoon lachwekkend. Ook verzorgsters heeft ze versleten. Lol had ze. :+ Een geweldig karakter gewoon. Wel heel aanwezig en zeer dominant in de kudde.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:12

Jongens kijk eens bij 0.38 van het springfilmpje, daar doet Zep volgens mij 3 wissels om de pas *\o/* *\%/*
Was me nooit eerder opgevallen. :):)

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:17

Wilawander schreef:

Ik doe helaas om gezondheidsredenen niks meer met paarden. Mis het wel. Zag per toeval dit topic en als Zep fan moest ik me wel even melden :D En hoe is het met jou?

Lavita had altijd de neiging iedereen de gek aan te steken. Schrikken en dan met 4 benen de lucht in en weer neer ploffen. Na een paar weken durfde niemand haar meer buiten te zetten. :') Was gewoon lachwekkend. Ook verzorgsters heeft ze versleten. Lol had ze. :+ Een geweldig karakter gewoon. Wel heel aanwezig en zeer dominant in de kudde.

Zeg wat jammer nou dat je niets meer met paarden kan. Hopelijk gaat het wat beter met je.
die karaktertrekken van Lavita doen me erg denken aan een Cabochon x Zep die ik nog heb. Echt een keer kroop er iemand onder de bakafzetting door. Nou had bijna gebroken ruggewervels zo snel keerde hij zich om. En laatst met de sneeuw konden we niets in de bak dus ik dacht een stukje aan de hand over de weg te stappen. nou dat leek meer op skieen dus na 100 meter ben ik weer omgedraaid :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:24

diktrom schreef:
Wilawander schreef:

Zeg wat jammer nou dat je niets meer met paarden kan. Hopelijk gaat het wat beter met je.
die karaktertrekken van Lavita doen me erg denken aan een Cabochon x Zep die ik nog heb. Echt een keer kroop er iemand onder de bakafzetting door. Nou had bijna gebroken ruggewervels zo snel keerde hij zich om. En laatst met de sneeuw konden we niets in de bak dus ik dacht een stukje aan de hand over de weg te stappen. nou dat leek meer op skieen dus na 100 meter ben ik weer omgedraaid :j

Ja dat is wel herkenbaar. Buitenrijden was ook niet echt aan te raden. Toen ze ouder werd nog eens geprobeerd maar van ontspannen niet te spreken :D Was te doen maar voor de lol niet. En als je langs de kudde 2 jarige hengsten van de buurman moest dan schreeuwde ze zo hard dat die het op een lopen zetten :') En trots dat ze dan was _O- Goh dat zijn echt herinneringen. Het was een fantastisch paard die precies wist duidelijk te maken wat ze wilde. Het is bijna 2 jaar geleden dat ze is ingeslapen.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:32

Wilawander schreef:
Ja dat is wel herkenbaar. Buitenrijden was ook niet echt aan te raden. Toen ze ouder werd nog eens geprobeerd maar van ontspannen niet te spreken :D Was te doen maar voor de lol niet. En als je langs de kudde 2 jarige hengsten van de buurman moest dan schreeuwde ze zo hard dat die het op een lopen zetten :') En trots dat ze dan was _O- Goh dat zijn echt herinneringen. Het was een fantastisch paard die precies wist duidelijk te maken wat ze wilde. Het is bijna 2 jaar geleden dat ze is ingeslapen.

Echt jammer joh, vast een heel gemis. Fijn dat je zulke mooie herinneringen aan haar hebt.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:38

Afbeelding

Cabochon x Zep x Acer xx

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:05

mooi paard.

Daar zie je ook veel gelijkenis met Upperville.
Comandant met Zep klikte bliijkbaar ook goed. (2 x Normann)

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:32

Wat leuk een topic over "good-old" Zep!

Heb een paar keer mogen rijden op dat machtige dier! Leuk om de filmpjes van toen weer eens te zien. Ilex ken ik ook nog wel ja, stoer dat ie was!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:30

Ilex is echt gaaf! wat jammer dat hij nooit ggk is, hebben jullie er wel mee gefokt?

Mooie paarden komen er hier voorbij..vooral het mooie front valt me op, ook een kenmerk van de Zepjes?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:37

Elisa2 schreef:
Mooie paarden komen er hier voorbij..vooral het mooie front valt me op, ook een kenmerk van de Zepjes?

Ja zeker. Is natuurlijk een Gelders kenmerk in het algemeen. Maar Zep gaf mooie ronde halzen met mooie schouders.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 10:23

Elisa2 schreef:
Ilex is echt gaaf! wat jammer dat hij nooit ggk is, hebben jullie er wel mee gefokt?

Nee helaas niet mee gefokt, wel nog gecheckt of evt sperma nog bruikbaar was voordat we hem in hebben laten slapen. Maar daar zat niet veel leven meer in.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 10:24

NatasjavE schreef:
mooi paard.

Daar zie je ook veel gelijkenis met Upperville.
Comandant met Zep klikte bliijkbaar ook goed. (2 x Normann)

nou deze is ingeteelt op Wananta de moeder van Goudsmid (het zijn weer de merries die het verschil maken!!)

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 10:27

vond een fotootje van Magneet, de vader van de moeder van Zep.

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:31

diktrom schreef:
(het zijn weer de merries die het verschil maken!!)

Daarom wou ik een Hekkert-merrie :D

En natuurlijk een dochter van mijn vriendinnetje Ninetty. :o

En ja,..mee eens. Een goede merrie is belangriijk. Met een goede merrie kan je ook een slechte fokken. Maar wel minder snel.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:21

Jaarlijks werd Zep geshowd op de dag van het gelders paard te Hengelo, toen nog basispaardendag geheten. In 1993 werd hij gereden door Minou Manssen in een presentatie tussen allemaal andere dekhengsten aan de hand. De rammeldozen en zweepgeknal waren niet van de lucht. Zep bleef echter altijd handelbaar, wat een karakter. In de video zie je een paar keer Ab van Dam verschijnen aan de zijde van Zep. Ab heeft door de jaren heen Zep altijd en overal voorgebracht. Hij was een super Zep fan! Ab heel erg bedankt voor je trouwe inzet en support!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:11

Leuk filmpje.

Was dat nou Bazuin die een paar keer voorbij kwam?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 18:06

dat zou heel goed kunnen.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 08:59

Diktrom wat ontzettend leuk dat je die filmpjes geplaatst hebt!
Zat gisteren wat te surfen en kwam op minou 's facebook en zag daar een linkje staan naar je youtube kanaal.Heerlijke filmpjes! Wat een tank van een hengst he. Zie zoveel gelijkenissen met mijn oude merrie

Merrie Marcolien heb ik nog steeds(wordt dit jaar 21)
Kon haar jaren niet drachtig krijgen, maar uiteindelijk toch een prachtige zoon gegeven met natuursprong.
En hij heeft precies het karakter van zijn moeder. Heerlijk betrouwbaar(maar geen dooie!)