Afwijkende voorbeenstanden KWPN goedgekeurde dekhengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Re: Afwijkende voorbeenstanden KWPN goedgekeurde dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:15

Kan iemand zich Tuchinski nog herinneren in zijn jongere jaren??

Helabitha

Re: Afwijkende voorbeenstanden KWPN goedgekeurde dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:16

nee ik niet, maaide die ook zo?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:19

Ik kan me hem wel herinneren ja...voorbenen gingen ook alle kanten op als je hem van voren zag.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 03:32

Ja hij maaide ook enorm alle kanten op zowel links als rechts..
Deze hengsten hebben zo veel kwaliteit dat ze niet weten waar ze de benen moeten plaatsen. Als je Tuchinski nu ziet dan zie je dat hij nog iets met links voor zwabbert in de wending, maar maaien is niet meer aan de orde.

Ik ben van mening dat ze hem niet hadden moeten belonen met een 10, maar ben daarbij ook van mening dat het niet zozeer een afwijkende voorbeenstand is maar kwaliteit wat nog niet sterk genoeg is om dragend te zijn.
Als je kijkt naar de filmpjes van de 2e bezichtiging-hengstenkeuring dan zie je dat aldaar het maaien alleen links voor iets zichtbaar was maar voornamelijk wanneer hij in de wending draafde

En daarbij ben ik het er ook niet mee eens dat het KWPN strenger is op de merrie's.
Ons Indoctro (ja ja spring bloed) liep enorm wijdbeens en zwabberend achter alle kanten op op de merrie keuring, en we hebben haar dressuurgericht laten keuren en niet springgericht.
Omdat ze gewoonweg door het sterke achterbeen niet wist waar ze de benen neer moest zetten en daarbij zagen de keurmeesters dit als kwaliteit, wat haar ster maakte en vervolgens na IBOP keur.