NRPS Nationale hengstenshowdag Ermelo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: NRPS Nationale hengstenshowdag Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:52

Tja waardoor loopt zoiets uit. Een minuutje langer wachten op een hengst hier en 2 minuten daar langer werk om de hengsten te beoordelen en je loopt al snel een kwartier achter. al heb ik liever dat ze achter lopen omdat ze hun tijd nemen voor de hengsten dan dat ze het gewoon afraffelen en zo fouten maken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:56

petraaken schreef:
Tja waardoor loopt zoiets uit. Een minuutje langer wachten op een hengst hier en 2 minuten daar langer werk om de hengsten te beoordelen en je loopt al snel een kwartier achter. al heb ik liever dat ze achter lopen omdat ze hun tijd nemen voor de hengsten dan dat ze het gewoon afraffelen en zo fouten maken.

Hier ben ik het mee eens.

wat ik jammer vond was dat de clinics zo in gekort werden door beetje tijd te winnen. Ik vond met name de springclinics leuk en leerzaam om naar te kijken. Ik vond ook idd de basis bangen beetje raar. Snapte het nu eigenlijk niet er van.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:08

Wat ik ook miste was uitleg waarom je een bepaalde hengst zou moeten kiezen voor je merrie. Wat zijn de sterke kanten etc. Het voorlezen van het keuringsrapport kan ik zelf ook

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:59

petraaken schreef:
Het loopt altijd uit. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze op tijd konden eindigen. Zangers zou ik inderdaad ook niet meer doen. Hebben ze in het verleden ook al gedaan en het enige dat die doen is op mijn zenuwen werken. Zorg dan voor ludieke dingen die niet te lang duren maar wel met paarden te maken hebben. Zoals de Nieuwe Heuvel vroeger deed met Neron. Ze tonen de hengst, zijn karakter en zijn kunnen op een grappige manier.
\
Hier ben ik het wel mee eens. Jan Calis maakt er eigenlijk ook altijd een mooi stuk van. Dit jaar helaas moeten missen, maar wel foto's gezien en als er dan een klein meisje rond rent met een Arabische hengst vind ik dat erg leuk om te zien :D

Joki schreef:
Wat ik ook miste was uitleg waarom je een bepaalde hengst zou moeten kiezen voor je merrie. Wat zijn de sterke kanten etc. Het voorlezen van het keuringsrapport kan ik zelf ook

Daarvoor zou je ook naar de foktechnische commissie kunnen mailen/bellen. Maar ik snap je punt wel!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:41

Ik heb dit jaar geen merrie om te dekken maar ik zou het in het algemeen interessant vinden om meer uitleg bij de hengsten te krijgen. Ik denk dat dat ook meer promotie voor de hengst is. Het door mij al eerder aangehaalde gangenstuk was voor mij onbegrijpelijk behalve dat er een paar hengsten liepen met ruiters die erg hun best deden. Hetzelfde geldt voor het springen van zento en royal highness; geen enkele uitleg waarom die hengsten goed springen of waarom je ze moet kiezen

ik denk dat zo een dag ter promotie van de nrps in het algemeen en van de hengsten in het bijzonder is, maar dan moet er in mijn ogen meer uitleg bij komen. Zoals wel gebeurd in de clinics

De kür op muziek is wel leuk voor de afwisseling

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:06

Ik hoef echt niet bij elke hengst te horen krijgen of hij bij mijn merries past of niet. Als fokker hoor je te weten wat de min en pluspunten zijn van de merrie in kwestie en van de hengst in kwestie probeer ik altijd hetgene te weten te komen door een bezoek aan de stal van de hengst als dat mogelijk is. Zie je ook eens hun gedrag op stal.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:27

Petra dat kan maar nu wordt er praktisch niks verteld behalve de afstamming. Dan kan je bij wijze van spreken ook youtube filmpjes kijken behalve dat daar de slechte momenten niet opstaan en je die nu ook kan zien

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:14

Eigenlijk als zo een hengst in de baan komt willen jullie dat er gewoon eventjes iets verteld wordt over de hengst toch?

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:37

Ja maar als het geluid zo slecht is heeft dat ook geen zin.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:41

Ik moest examen doen in Ermelo, ben gelijk even naar het secetatiaat gelopen met wat vragen! erg netjes te woord gestaan en nog stiekem even mee gekeken naar de hengsten...

forty ( ub40 X contango ) <3

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:59

petraaken schreef:
en van de hengst in kwestie probeer ik altijd hetgene te weten te komen door een bezoek aan de stal van de hengst als dat mogelijk is. Zie je ook eens hun gedrag op stal.

Dat doe ik ook :D Dan kun je de hengst gewoon rustig en kritisch bekijken en dat zegt mij vaak meer dan de rondjes die je op de showdag ziet :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:38

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:00

Joki mooie foto's

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:28

Niet van mij maar van volgens mij _dmnque op bokt. Maar omdat er om foto's werd gevraagd heb ik de link gepost

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:33

Joki schreef:
De zangers vond ik ook niks en ik zou het programma graag strakker in de hand gehouden zien qua tijd.

het gangenstuk vond ik omdat er geen commentaar bij werd geleverd maar opvulling

de clinics van hamminga en bonhof waren verreweg het meest interessant

Ik vond de zang ook vreselijk :')

Ik vond Hamminga wel leuk, as always en Bonhof vond ik helaas heel slecht te verstaan, wat ik echt enorm jammer vond!