hengst laat zichzelf klaarkomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:02

wilmatj schreef:
Blijft komisch dat castreren voor jullie de beste optie blijft.
ik heb 3 dierenartsen gevraagt.
3 fokkerijen om hun mening gevraagt.
En hun zelfs laten langs komen.

Hun reacties, gewoon hengst houden, castreren gaat weinig opleveren en hij ijs heel rustig als hengst.
Het klaar komen heb ik pas aan 1 dierenarts gevraagd.

Dus geweldige paarden kenners, Leer lekker Door en hou je onzinnige commentaar voor jezelf.

Maar als jij nu zo'n reactie plaatst, waarom vraag je het dan aan ons? -O-
Dít kan je verwachten, en rustig als hengst.. := Zo komt hij bij mij niet over, maar goed, ik ben het met je eens, wij 'kennen' de hengst alleen uit verhalen.. Dus hoe hij er verder bijstaat weet ik niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:04

mijn stiefmoeder had een york teefje dat steeds op randje van haar mandje aan het rijden was, blijkbaar maken ze dan endorfine aan en komen dan in een soort roesje

zal voor een paard miss ook wel werken, en als ie er achter komt dat het best een lekker gevoel geeft/opleverd is ie er zo aan verslaafd

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:04

TS vraagt toch alleen of het vaker voorkomt? Ben wel benieuwd naar een filmpje want dit heb ik nooit gezien..

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:05

Tendance schreef:
Kom op ts! Hoeveel sterke verhalen komen er nog.
Laat me raden. Je merrie mist een eierstok en heeft een verplaatste baarmoeder. Nu heb je een hengst gekocht die dit doet en niet goed gaat bevruchten.

Binnenkort heeft je merrie een ontsteking in haar baarmoeder en moet waarschijnlijk geopereerd worden.

Je kiest er vervolgens voor om toch je hengst te laten castreren, maar hij blijkt een zeldzame omtrekkende bal te hebben....

Echt. Geloof je de sterke verhalen zelf nog?

Jammer dat facculteit utrecht geen informatie aan andere mag geven..
maar anders zou ik zeggen,bel hun.
vraag naar de merrie uit montfoort ninja.

mijn paard is nogal bekent daar.

Maar goed er zijn altijd mensen die denken te weten wat er speelt. Ga lekker naar de kleuterschool.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:05

Ja dus, het komt vaker voor en een beetje DA hoort dat te weten.

wilmatj

Re: hengst laat zichzelf klaarkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:08

De da die ik sprak kende het niet..
wel van andere dieren.

ik zie het niet als ergs dus vraag ofhet vaker voorkomt ipv da's lastigvallen.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:10

Raap me op! _O-

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:11

Ik zeg niet dat jouw merrie dat niet heeft, maar alles wat je de laatste dagen verkondigd is wel heel to much.

Je hebt de hengst nog maar kort en nu al 3 artsen gevraagd en meerdere fokkers gevraagd.
Hij is ineens heel braaf en rustig, terwijl hij eergisteren nog volledig gestrest was?
Je hebt over deze kwaliteit van hem niet gesproken en nu ineens al heel veel info opgevraagd?
Succes!
Je komt niet meer geloofwaardig over!

Natuurlijk bestaat dit. Er zijn meerdere paarden die dit doen.
Maar jouw paarden doen wel heel apart.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 24-09-14 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:11

Jeetje TS wat kun jij aangebrand reageren! Hier en in het vorige topic. Ik snap dat je sommige reacties niet kan waarderen en moe wordt van sommige reacties, maar bedenk dan in het vervolg eerst goed wat je wel en niet op internet zegt. Ook je taalgebruik vind ik nu niet bepaald netjes en volwassen overkomen :o.

Staat je hengst echt samen bij je ruin in de wei of naast elkaar? Kunnen ze spelen met elkaar en lichamelijk contact hebben? Je hengst heeft natuurlijk al veel vaker gedekt en weet hoe het werkt. Hij zal toch bepaalde driften hebben. Op zich lijkt het me weinig kwaad kunnen.
Vraag is alleen of hij als hengst gelukkig is. Wellicht geeft ruinen hem meer rust qua hormonen? Alleen las ik ook dat je niets met ruinen hebt ... Wil je hem koste wat het kost hengst houden of ben je bereid hem te ruinen als dat zorgt dat het leven voor hem fijner wordt?
Want ik snap dat je voor de lol voor jezelf een veulen wilt fokken, maar verder fokken met een hengst zonder papieren en keuringen heeft weinig toegevoegde waarde lijkt me.

Ik heb de reden gelezen waarom je wilt gaan deken met de hengst en je merrie.
Het probleem van je merrie verleg je dan toch alleen lijkt me? Je geeft aan dat ze 75% kans heeft op een baarmoederontsteking als ze niet drachtig raakt. Maar na de dracht komt er dan toch weer een moment dat ze opnieuw gedekt zou moeten worden? Is baarmoederverwijdering dan geen optie?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:13

Tegen de buik kloppen ken ik wel.
Toen mijn paard daarmee begon heb ik hem laten castreren en was het ook snel over.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:17

Ik zal even een serieus antwoord geven... ;) ik neem aan dat je vraag ook serieus bedoeld is?
Wat de meeste hengstenhouders weten als ze hun hengst tenminste kennen en observeren,...
dat een hengst idd zichzelf kan bevredigen door met stijve piemel tegen buik aan te kloppen..niets raars aan,....en dit doen ze zelfs ook als ze wel merries tot hun beschikking hebben...

wel te gek dat ze het zo zelf kunnen en wedden??? er zullen veel mannen met lamme handen/polsen jaloers zijn....... _/-\o_

dus misschien is jouw hengst iets creatiever?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:18

het gebeurd wel vaker..
vroeger noemde men dat " onaneren "
.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:19

Je geeft aan dat dit nu een keer gebeurd is, maar waarom laat je voor die ene keer zoveel mensen ernaar kijken?? Ze hebben dan toch weinig gezien aangezien het een eenmalig iets is geweest?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:21

wilmatj schreef:
De da die ik sprak kende het niet..
wel van andere dieren.

ik zie het niet als ergs dus vraag ofhet vaker voorkomt ipv da's lastigvallen.

Je hebt het 3 DA gevraagd? En alle 3 wisten dat niet?
Woon je soms in de biblebelt waar DA daar niet over mogen weten of zo :+
Ik zou een betere paardenarts die wat meer over fertiliteit weet zoeken.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:29

Opblaasmerrie erbij zetten :+

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:30

_Patrick_ schreef:

_/-\o_

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:31

_Patrick_ schreef:

_/-\o_

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:50

Eerste 2 dierenartsen waren voor een andere reden hier opmhet terrein, ik heb toen over gedrag van meneer hengst gevraagt en wat hun denken over mijn dekkeuze en zo.

3e dierenarts doet ook wel eens de koeien van mijn pa, wat vamdaag het geval was. Die vroeg ik dus ook over dit.
zij wist niet nog niet van, ze heeft qua paarden ook niet veel hengsten klanten.

die fokkers, 1 is een man van 75 die mij helpt met me pony inspannen, die fokt professioneel welsh cob ponys dus die heb ik gevraagt of hij gelijk even kon kijken. .
andere heb ik stage bij gelopen, kwpn fokkerij zit hier in de buurt kwam met die man mee.
En dan nog een shetfokker die bij me opa op bezoek was, en die woont tegenover.

meer toeval dus, maar ik maak graag misbruik van dat soort situaties.

er weet maar 1 van die dat hij zichzelf laat klaarkomen. De rest alleen van de rest van zijn gedrag.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:10

Ts, uit je vorige bericht komt naar voren dat je geen DA hebt laten kijken die veel ervaring heeft met hengsten/paarden. Als je wilt weten of dit vaker voorkomt en wat voor gevolgen/oorzaken dit heeft voor het paard is het wellicht een idee om een DA te zoeken die meer ervaring heeft met hengsten en je hier dus wellicht meer over kunt vertellen. Bokt is natuurlijk altijd een handig middel om te kijken of er meer hengsten zijn die dit op eenzelfde manier doen. Echter blijkt al uit de hoeveelheid nuttige reacties op dit topic dat je hier niet veel verder mee komt.
Daarnaast zou ik zeker kijken naar het eerder vertoonde gedrag en of jijzelf hier een relatie tussen kunt vinden. Wellicht kun je dit ook overleggen met een DA als jijzelf een eventuele connectie hebt gevonden. Ik zou niet te snel gaan paniekeren, maar het zeker nog even in de gaten houden en vooral overleggen met een DA die er ervaring mee heeft ( of iig met hengsten en misschien andere contacten heeft waarmee hij kan overleggen)

Voor de mensen die haar verhaal in twijfel trekken. Ik weet niet goed wat je hiermee bereikt. Je helpt jezelf er niet mee, haar er niet mee en haar paard niet... Ik heb hier dan ook op getemt omdat ik dit een persoonlijke aanval vind en niet gepast in dit topic.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:17

Prima Landvrouw, dat mag, maar alle adviezen worden al topics lang in de wind geslagen en de verhalen worden steeds wilder.
Ik spreek daar mijn verbazing over uit en stel vraagtekens bij wat nu waar is.
Naar mijn idee val ik haar niet aan.
Nu niet en in haar andere topics ook niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:25

mijn hengsten doen ook aan zelfbevrediging.Tegen hun buik opslaan.Ik heb ze nog nooit hun voorbenen zien kruisen...

Er is niets mis met hengsten...wel met mensen die een hengst hebben omdat ze dan denken dat het interessant is.Maar die komen er nog wel achter dat je toch iets anders met een hengst moet omgaan dan met een ruin of merrie :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:34

Ik heb mijn ruin ook wel eens zien 'masturberen'. Hij is zelfs eens klaargekomen toen ik zijn piel aan het schoonmaken was.

Het komt vaak voor, maar jouw hengst heeft gewoon een andere manier uitgevonden. Ik vroeg me meteen al af hoe hij er in hemelsnaam achter gekomen is :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:35

Komt DAP Krommerijnstreek bij jou?

Denk dat dit hengstje als schouwhengst gebruikt is....tja en dan is het toch echt van: help je zelf,....dan word je geholpen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:39

NatasjavE schreef:
Komt DAP Krommerijnstreek bij jou?

Denk dat dit hengstje als schouwhengst gebruikt is....tja en dan is het toch echt van: help je zelf,....dan word je geholpen.

Nee dap benschop.

voor grote dingen faculteit utrecht of bodegraven.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:40

geerke schreef:
mijn hengsten doen ook aan zelfbevrediging.Tegen hun buik opslaan.Ik heb ze nog nooit hun voorbenen zien kruisen...

Er is niets mis met hengsten...wel met mensen die een hengst hebben omdat ze dan denken dat het interessant is.Maar die komen er nog wel achter dat je toch iets anders met een hengst moet omgaan dan met een ruin of merrie :D

Bedoel je mij hier mee? ;)