Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[***] schreef:Weet ik niet
Veel hengsten met een veulenrapport wat matig wegleest blijken later toch wel fijn te fokken
Je neemt het mee bij de hengstenkeuze maar ik zou er zeker niet teveel waarde aan hechten
Een goed rapport is mooi meegenomen en bij matig is het gewoon afwachten wat ze als volwassen paard doen
Dees schreef:Wat bedoel je dan?Dat is ook weer waar.
Al blijf ik het jammer vinden dat de jury's zich vooral beperken tot oppervlakkigheden.
Wat goed is, mag benoemd worden. En wat niet goed is, zou zeker ook benoemd moeten worden.
Iets wat ze bij de nafok van bijv. Fairytale wel in de mondelinge toelichting gaven, maar daar zie je in het verslag amper wat van terug.
Ik vind dit best negatief. Wat ik me nog extra herinner was een opmerking over veel spanning in galop. Ik vond ze erg moeilijk om goed op de foto te krijgen.Citaat:Fairytale toonde een uniforme collectie voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde veulens. Het hoofd is sprekend. De rug zou meer lengte mogen hebben en meer bespiering, evenals de
lendenpartij. Het voorbeen is van terzijde gezien correct gesteld maar wat teer en van voren gezien frans gesteld met smalle voeten. Het achterbeen is sabelbenig. De stap is voldoende van ruimte en
souplesse. De draf is lichtvoetig en voldoende van ruimte. In draf zou het achterbeen krachtiger
moeten ondertreden en meer tot dragen moeten komen.
De galop is ruim voldoende van ruimte maar zou meer lichaamsgebruik moeten hebben.