Nakomeling van United (v. Krack C)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lauran__

Re: Nakomeling van United (v. Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 16:43

Wauw wat een knapperd!

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:58

Wat een knaope Uniteds komen er voorbij!

Hier een voorlopig keur merrie van United x Ferro.

Afbeelding

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:52

Wat een knapperds allemaal <3
wil deze zomer weer opnieuw foto's maken van mijn paardje, dan is het twee jaar terug, leuk om de verschillen te kunnen zien!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:06

Ik moet ook echt weer nieuwe foto's maken.

Mijn United heb ik nu 2x mee gehad op concours. Beide keren maar 1 proef kunnen rijden. Dat is hier in Limburg helaas gebruikelijk.

De 1e keer kon ik er heel fijn aan rijden en liep ze een keurige 196 punten. Helaas als 1e buiten de prijsjes, maar de kop was eraf.

De week erop nog een keer meegenomen, helaas was er toen een ruiter die met losrijden nogal overmatig gebruik maakte van de zweep en stem. Faith is nogal gevoelig daarvoor en raakte compleet in paniek.
Met losrijden was het bijna onmogelijk om nog fatsoenlijk een rondje te draven zonder dat ze het op een lopen zette.

In de ring was ze nog erg gespannen. Gelukkig hield ze haar voetjes keurig op de vloer, maar was het net voldoende om 180 punten te scoren.

Over een paar weekjes gaan we nog een poging wagen. Kijken hoe het dan gaat.

De kop is er in ieder geval af. :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:54

Leuk Masja!
Die van mij is ondertussen 7 en ben nog steeds niet weggeweest..
wil dit jaar denk gaan starten en ook een keer een buitenritje wagen!

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:59

Voor de geïnteresseerden hebben wij een 6-jarige United x Highline te koop, 1.58m helaas, merrie... Wel zeer talentvol maar ook heel sensibel en een echt vertrouwenspaardje.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:06

Ja daar heb mijn merrie ook erg last van snel. Stress. Zodra ze een zweep hoort weet ze niet waar ze het zoeken moet. En schreeuwende mensen raakt ze in paniek. Zijn jullie paarden ook zo gevoelig. Even een voorbeeld. Vandaag heeft ze waarschijnlijk in de paddock of een tikje gekregen( niet gezien) en zelf flink zitten meppen. ( nieuw paard in de groep). Ik wilde vandaag rijden en toen ik wilde aandraven flink in de staking. Niet vooruit willen en als ze ging van die kleine mini bokjes geven. Als je door gaat worden de bokken heftiger. Ik eraf en zadel goed gelegd( denk misschien ligt hij niet goed) en weer erop maar nee geen verschil. Nu denk ik toch dat ze zich ergens of verrekt heeft of toch ergens een tikje gehad. Loopt veders gewoon goed. Zondag nog gereden en niets aan de Hand. Laatst zat er een strootje tussen haar dekje en haar vast. Mw. Met die staart zwiepen en vervelend doen. Strootje weg en probleem over. Maar vraag is reageerd jullie paardje ook zo heftig op zulke dingen.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:11

Ja deze hier is ook zo gevoelig! Inderdaad als een ander met een zweep mept weet heeft ze het niet meer. Ze weet niet wat ze dan moet doen en raakt gewoon in paniek. Als je boos op haar wordt is het hek helemaal van de dam. Dan kun je gerust stoppen want dan gaat het niet meer lukken. Hier geeft ze ook heel goed aan als er iets dwars ligt. Inderdaad dan staart zwiepen en protest. Als je het "probleem" weg haalt gedraagt ze zich weer voorbeeldig en heb je er een super paard aan.

Leuk dat je al 2x op wedstrijd bent geweest masja. Ik wil ook graag wedstrijden gaan rijden. Maar ze moet nog net ff wat sterker en zelfverzekerder worden anders komt het niet goed ben ik bang.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:26

Die van ons had ook die bok-probleempjes. Bezoekje door de zadelmaker leerde me dat het zadel super LEEK te liggen, maar dat hij in het midden te weinig steun had. Hierdoor kwam er teveel druk op de voor- en achterkant van het zadel te liggen. Ik reed haar met het zadel van mijn Jazz merrie, dus ander zadel aan laten passen en nu op zoek naar een fijn zadel. Echt balen, maar nu loopt ze veel fijner.

Ik heb wel het idee dat ze super sluw is en gebruik maakt van elke situatie. Aanpakken is bij haar wel noodzakelijk om regels en grenzen te leren.

Alleen is aanpakken bij haar een keertje foei roepen en bij menig ander paard een tik met de zweep geven. Foei maakt al genoeg indruk.

Faith is ook nog lang niet sterk en zelfzeker genoeg om lekker mee te kunnen lopen, maar ik wil haar zo veel mogelijk laten zien op een jonge leeftijd, zodat ze sneller went en leert dat het niet eng is om van huis te zijn of ergens anders met andere paarden te lopen.
Thuis train ik altijd alleen. Dus op concours is het enige moment dat ze andere paarden in de bak om zich heen heeft.
En ik heb altijd zoiets van baadt het niet schaadt het niet :) Lekker rondjes rijden en hoef niet te winnen, hoef geen winstpuntjes, maar gewoon lekker een rondje rijden :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:13

-O- Jongens.. ik heb denk geen United, ik ben opgelicht! ik heb echt een paard met het tegenovergestelde karakter haha!

Die van mij is nergens van onder de indruk, maar wel ontzettend eigenwijs dus ik moet heel consequent zijn.. Bijvoorbeeld: Als ik klaar ben met rijden dan mag ze niet met haar hoofdstel langs haar benen schuren, dan kan je zeggen "HEY" maar dan hoort ze je niet, je kan aan dr hoofd trekken maar ze is toch sterker, je kan dr een tik verkopen maar die voelt ze toch niet.. Soms is het best handig als ze ietsjes angstiger zijn aangelegd haha!

Ze is wel een onwijze binnenvetter dus alle spannende dingen die er gebeuren die stapelt ze op tot op een zeker hoogte en dan is er een ontploffingsgevaar (dus rug bol en rodeo).
Zo is ze bijvoorbeeld bang voor andere paarden in de bak tijdens het rijden, ik kan dus niet over de hoefslag als er een paard op de binnenhoefslag stapt. En wat ook eng is zijn paarden die recht op je af komen!

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:57

Ja die van mij maakt er ook een spelletje van. Vandaag toch weer geprobeerd te rijden. Hele trucedoos erbij. Toch even goed boos geworden( harde brul en even iets goeie schop, klinkt hard maar paard heeft weinig nodig haha ) gaf ze het uiteindelijk op. Ik vind het alleen maar goed hoor dat ze heel snel dingen aan geeft maar om een blauwe plekje wat niets voor steld kan ze echt doen of ze half dood gaat en gaat dan meteen in staking. Ze word wel echt woest in het begin maar uiteindelijk merkt ze toch wel dat het niet werkt en er eigenlijk niks mis is met een blauwe plek. Drama queen hahah. Heb al gezegd als ze 20 is zal het wel over wezen. Hebben we nog alle tijd haha

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:37

Hoi allemaal!
Ik wil me ook graag melden!
Ik ben bezig met een 3 jarige United x Silvio 2. Een donkerbruine merrie met enkel een wit kolletje, ze is nu denk ik zeker 1.65, ben benieuwd hoe groot ze wordt! Ze is heel lief, wel af en toe een echte merrie.. mag haar manen niet meer knippen haha. de 1e keer was ze vast overdonderd.
Verder is ze aardig makkelijk tot nu toe. Hoofdstel ging heel makkelijk, longeersingeltje op ging heel makkelijk, longeren zelf snapte ze ook heel snel. Ze gaat binnenkort weg om zadelmak te worden gemaakt.. ik ben erg benieuwd hoe dat gaat!

Zal snel een foto maken!

Wat een knappe en ook grote uniteds komen er voorbij!!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:18

Zijn er dan misschien ook nog united veulens dit jaar geboren hier op bokt?
Ik wil misschien ook wel gaan fokken met deze hengst. Ben erg aan het kijken naar de nakomelingen

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:17

Hey wat leuk, het topic komt weer meer tot leven. Mijn (inmiddels 4 jarige) united is nu ook de derde keer mee op concours geweest. Vindt alles wel spannend maar laat me in de ring niet zitten. Tot nu toe iedere proef prijs gereden dus ben heel blij met hem.

Afbeelding

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:18

Wat een leuk diertje zeg!! Ik hoop dat er nog meer united eigenaars melden

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:24

Gave United Malou9!

De United die ik ga rijden is nog steeds niet weg om zadelmak te worden gemaakt helaas.. Ze wil absoluut de trailer niet in, er zit best een kop op :P (heeft ze van mama geloof ik ;) )

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:39

Ik heb nog niet echt goede foto's maar hier 2 met haar maatje v.Charmeur.

Afbeelding

Afbeelding

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:45

Dankjulliewel! Vind die van jou ook mooi Merr, zit een mooi hoofdje op <3

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:48

Hoi hoi! Terug van even weggeweest.

Arme Nanno! Haha. Beter een mega brave dan een rillerige toch?

Mijn merrie heeft helaas een doodgeboren veulen gekregen. Haar (en mijn) allereerste veulentje. Dus besloten haar opnieuw te laten dekken.

Omdat ik zelf in verwachting ben heeft de eigenaar van de United die ik rij ook besloten haar te laten dekken. :) Echt super leuk! Ik was al naar een andere ruiter aan het kijken, maar dat was niet nodig.

Ze zijn allebei gedekt met Everdale. Dus 1 juni horen we of het "gepakt" heeft.

Worden dan 2 prachtige bloedlijnen :)

Everdale x United x Florencio
Everdale x Jazz x Ulft

:)

Duim duim duim dat het gelukt is :)

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:34

Afbeelding
Wij hebben een achtjarige United x Belisar. Een geweldige merrie met een goed karakter van 1.68. Een harde werker maar wel een beetje eenkennig en sensibel. Is panisch voor koeien, fietsers met een oranje hesjes en jonge eendjes. Op wedstrijd wordt ze echt niet blij van hangende bloembakken aan de lichtmasten, mensen met een paraplu of zonlicht op de hoefslag. Ze is in 13 maanden tijd toch van de B naar de M2 gereden.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:31

Klinkt als een echte United trek dat schrikachtige, maar toch braaf.
Mooi diertje!
Ga je haar nog verder rijden dan het M2? Op voor het Sport predikaat?

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:47

Mijn dochter traint haar momenteel even door om ook in de M2 met mooie punten thuis te komen. Ooit een sportpredicaat behalen zou geweldig zijn.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:37

Super zeg! We volgen het hier graag :)

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 11:24

Hooooi dat was ff lang geleden. Wat leuk dat er weer wat berichten in het topic verschijnen!
En wat een knapperds komen er voorbij zeg!

Hier gaat ze goed vooruit. Nog niet waar ik wil dat ze is maar we komen er wel. Hopelijk starten we voor het winterseizoen een keertje. De galop gaat wat moeizaam. Veel gebok door gebrek aan balans. Maar wordt iedere keer weer beter wel.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:25

Zijn er nog mensen die dit jaar met hun United naar de Almelose Ruiterdagen gaan?

Lekker Lauran dat die van jou zo fijn vooruit gaat!