Gezocht! Shetjes V.D. Wellsedam/V.D.Uitweg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 09:09

orthillo schreef:
Ik heb nog wat voor je gevonden!

http://www.dukestable.nl/pagina63.html
http://www.dukestable.nl/pagina32.html

Misschien had je deze ook al gevonden, maar toch maar
even voor je neergezet.

Nee die had ik nog niet. Anja was tot nu toe de enige.
Winky heeft de vader van mijn huidige shetje in de stamboom zitten dat is wel leuk.
(Mijn huidige shetje is Nardo van de Uitweg met als vader Narco van de Uitweg)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 11:05

Door geen reacties meer ook niet op de advertenties dacht ik dat ik niet meer verder zou komen.. Nu kreeg ik net toch nog een mailtje met deze tekst:

"Dag Kimberley,

Wij hebben hier een pony bij de hengst lopen met de naam Ollie v d wellsedam .
Het is een mini van 86 cm de vader is Jorrit v d Bolberg en de moeder is Jetje v d wellsedam.
Deze pony is te koop maar de eigenaar is op vacantie . er loopt ook nog een merrie met veulen welke een dochter is.
Als je interesse hebt bel me dan even anders gaat ze naar de handel binnenkort, ze willen haar zeker kwijt.

Vr gr ....."

Ik ben hier echt super blij mee.
Laatst bijgewerkt door balance op 10-08-14 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam afzender mail verwijderd

brenin21

Re: Gezocht! Shetjes V.D. Wellsedam/V.D.Uitweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:11

Hoi, ik ken Desa, zij had Tanja van de Wellsedam. Volgens mij heeft ze haar aan een verzorgstertje verkocht. Zal haar even een link van je topic sturen...

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 11:30

Hee ik ga morgen kijken bij Ollie v.d. Wellsedam :)

freedom431

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:44

en? hoe was het ? :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 10:32

ninaj123 schreef:

De eigenaar zelf was er niet maar dat wisten we. Een andere man heeft zelf ook shetjes en houd daar de boel nu in de gaten omdat de eigenaar op vakantie is. Maar goed even terug naar Ollie. Ze was inderdaad aan de dikke kant zoals die man al zei. Ook mochten de hoeven nodig gedaan worden en daar waren ze gewoon heel eerlijk in. Ollie is wel beetje eenkennig en loopt liever los dan vast mee. Ze was echt een schat van een beestje en was gelijk weg van haar. Ze lijkt veel op me andere shet maar dat kan ook niet anders (Narco v.d. Uitweg is de vader van Nardo en de opa van Ollie). Ollie is een jaartje jonger dan Nardo en ze zijn even groot. met andere woorden wij denken de perfecte match voor een dubbel span :+

Volgende week zaterdag gaan hun met andere shetjes naar de keuring in ... (weet de plaatsnaam even niet meer) en dan nemen ze Ollie mee en kunnen wij haar daar ophalen. Dat scheelt ons 150 km rijden (heen en terug samen). De eigenaar is er dan ook bij.

Mijn geluk kan nu dus niet op ben echt heel blij met Ollie. Ik heb foto's op mijn telefoon staan en zal ze zo even overzetten en dan plaats ik hier wel even een foto :)

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:40

Hé wat leuk dat je haar hebt kunnen kopen, gefeliciteerd!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 10:41

Dusja1 schreef:
Hé wat leuk dat je haar hebt kunnen kopen, gefeliciteerd!

Dankje wel :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 13:41

Dit is haar dan Ollie v.d. Wellsedam. Ze gaat in een span lopen met Nardo v.d. Uitweg :)
Afbeelding

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:14

ohh Gefeliciteer TS!! het is dus toch nog gelukt!!

komt er ook nog een veulen bij om de generatie lijn van je opa door te zetten?
:)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:37

baszo17 schreef:
ohh Gefeliciteer TS!! het is dus toch nog gelukt!!

komt er ook nog een veulen bij om de generatie lijn van je opa door te zetten?
:)

Jaaa gelukkig wel :) Na 5 jaar zoeken eindelijk beloond *\o/*
Een veulentje is zeker de bedoeling :) voorjaar 2015 of 2016 weten we nog niet dat licht aan de omstandigheden met school en de andere paardjes maar een van deze 2 jaar zeker :)

We gaan nu trainen om voor de wagen te lopen en voor de keuringen en dat zal ook veel bepalen wanneer ze gedekt zal worden. Maar eerst het dikke buikje eraf anders word ze niet drachtig want zelfs voor een shet is ze te dik. We willen haar voor een shet net iets te dun hebben (geen ribben kunnen zien maar ook geen vetjes). Ik ben al wel opzoek naar een leuke en goede zwarte hengst voor haar (nu dus zoekend naar een dekhengst van opa :') ) :)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:46

Wat leuk dat je eindelijk toch een shet hebt gevonden die door je opa gefokt is. Veel plezier met haar!
Keuringen? Welke was je dan van plan want voor de premiekeuring is ze te oud voor primering (is tot en met 12 jaar).

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:50

shetlandfan schreef:
Wat leuk dat je eindelijk toch een shet hebt gevonden die door je opa gefokt is. Veel plezier met haar!
Keuringen? Welke was je dan van plan want voor de premiekeuring is ze te oud voor primering (is tot en met 12 jaar).

Vroeger kon je keuringen lopen ook met oudere shets ben net begonnen me erin te verdiepen :)

freedom431

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:27

Heeeeel erg gefeliciteerd met de uitkomst van je zoektocht! Ik hoop dat je er veel plezier van zal hebben! Als je weer hulp nodig hebt met je zoektocht roep dan onze hulp maar weer in :o Dan komt het wel goedd := GEFELICITEERRDDDD!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 16:42

Hier 2 foto's van Ollie :) Op het moment dat ik de foto's maakte stond ze alleen en ze heeft in totaal nog geen uur alleen gestaan. We waren zovast 1 maatje halen de rest volgt de komende maand :)

Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn met me mobiel gemaakt en door de zon stond de belichting niet goed ingesteld zie ik nu pas.
De halsters hebben ze momenteel ook nog even om. We gaan vanavond nog een keer kijken en dan gaan de halsters af (als Ollie zich goed laat pakken tenminste).

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 20:53

Net nog even wezen kijken ze was al vriendjes met Sweedy want ze stonden lekker bij elkaar :)
Nu is het inderdaad zo dat Sweedy van stal naar 24/7 buitengaat zonder deken ect. Nu is dit niet nodig want het waren buiten stallen dus hij stond in een soort schuilstal daar kan je het mee vergelijken.

Voor foto' van de 2 samen wat het helaas te donken dus als het morgen nog licht genoeg is maak ik morgen foto's

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:14

ollie is echt mooi!!! prachtig!
fijn dat je ze hebt gevonden

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 21:41

Ik ben echt heel blij met haar :D
Me tante is vandaag gaan kijken. Ik heb morgen nog vrij en ga er vroeg heen en dan zal ik foto's van de 2 samen maken. De andere komen er loop van tijd bij :)

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:01

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:13

LoveChamp schreef:
ninaj123 schreef:

De eigenaar zelf was er niet maar dat wisten we. Een andere man heeft zelf ook shetjes en houd daar de boel nu in de gaten omdat de eigenaar op vakantie is. Maar goed even terug naar Ollie. Ze was inderdaad aan de dikke kant zoals die man al zei. Ook mochten de hoeven nodig gedaan worden en daar waren ze gewoon heel eerlijk in. Ollie is wel beetje eenkennig en loopt liever los dan vast mee. Ze was echt een schat van een beestje en was gelijk weg van haar. Ze lijkt veel op me andere shet maar dat kan ook niet anders (Narco v.d. Uitweg is de vader van Nardo en de opa van Ollie). Ollie is een jaartje jonger dan Nardo en ze zijn even groot. met andere woorden wij denken de perfecte match voor een dubbel span :+

Volgende week zaterdag gaan hun met andere shetjes naar de keuring in ... (weet de plaatsnaam even niet meer) en dan nemen ze Ollie mee en kunnen wij haar daar ophalen. Dat scheelt ons 150 km rijden (heen en terug samen). De eigenaar is er dan ook bij.

Mijn geluk kan nu dus niet op ben echt heel blij met Ollie. Ik heb foto's op mijn telefoon staan en zal ze zo even overzetten en dan plaats ik hier wel even een foto :)

Op de NSPS keuring in Bemmel toevallig ?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 21:19

Nee in scherpenzeel was het.

Even een update ik was haar donderdag alweer bijna kwijt geweest -O- Ze vond het leuk om te ontsnappen en was toen bijna aangereden... De dag daarna was ze weer ontsnapt.. Ze waren even gaan kijken voor ons en ze stond er nog netjes en nog geen half uur later stond ze voor het huis...

Ze hebben haar toen vast gezet met een dik touw aan de boom in de wei. Wij hebben het zo snel mogelijk met gaas afgezet zodat ze weer los kon. Ze staat er nu nogsteeds netjes in :) Ze had geen water maar wel heel veel gras en het gras was goed nat dus ze kwam niets te kort en was maar tijdelijk. Ik heb haar liever vast staan aan een boom dan dat ze ontsnapt.

nieuwsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:25

Hallo ik heb ook eventueel nog een mooie zwarte kleine maat van jou opa.

Toen jou opa stierf heb ik Willeke en Anja op gekocht via jan deckers sr. te ammerzoden die moest de ponys verkopen voor je oma.

Ik heb een aantal weken nog contact gehad met je oma en ze wist ervan.

Anja is inmiddels verkocht en Willeke heb ik nog in eigendom. ze heeft nu 3 *1e premie behaald en fokt goed. ik wil verder gaan met haar kinderen dus zodoende is ze eventueel te koop.

Gr. teun a

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:41

Mooi resultaat! geniet ervan, je bent toch ver gekomen!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 10:57

nieuwsoord schreef:
Hallo ik heb ook eventueel nog een mooie zwarte kleine maat van jou opa.

Toen jou opa stierf heb ik Willeke en Anja op gekocht via jan deckers sr. te ammerzoden die moest de ponys verkopen voor je oma.

Ik heb een aantal weken nog contact gehad met je oma en ze wist ervan.

Anja is inmiddels verkocht en Willeke heb ik nog in eigendom. ze heeft nu 3 *1e premie behaald en fokt goed. ik wil verder gaan met haar kinderen dus zodoende is ze eventueel te koop.

Gr. teun a

Heel lief van je :) maar helaas heb ik er momenteel geen geld en tijd voor nog een :( Ik heb me handen vol aan Ollie ze is al meerdere malen ontsnapt en heeft ookal bij de dierenbescherming gestaan omdat ze weer was ontsnapt. Het stuk wei waar ze nu staat is helemaal dicht gemaakt en we zijn er nog hard mee bezig zodat ze het straks in het voor jaar ook weer gras kunnen eten en dat er een stal op komt want daar waren we nog mee bezig maar de afzetting had voorrang.