Ik heb wel een paard die via ET is gefokt. Ook ken ik iemand die zijn volle broer heeft, die is een maand jonger. Heel apart idee haha

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Mijn baas past ook ET toe voor een aantal merries .
Deze worden gedekt en gespoeld door de kliniek in Someren ( NB) zij werken nauw samen met een bedrijf waar niets als draagmerries lopen .
De merries komen overal vandaan . Maar zijn eigenlijk allemaal goede moeders . En vaak ook niet met de minste qua afstamming .
Maar belangrijkste is dat t sociale merrie s zijn die elkaar allemaal goed verstaan in de weide .
Dit jaar hebben we 3 draagmerrie s .
Uit een spoeling 3 Embryo s
janderegelaa schreef:Ik kan wel adviseren om de draagmoeders bij de DA te hebben staan die spoelt. Je hoort teveel rare verhalen van verschillende mensen van embryo's die opgestuurd worden naar klinieken met veel merrie's en die zomaar in een merrie gestopt worden terwijl die niet synchroon loopt.
gomir schreef:Dat is leuk als je ze aan huis in de wei kan gooien, maar niet als het niet lukt met de ET en je moet zo'n dier vervolgens ergens onderbrengen. In de toekomst wil ik best wat merries onderhouden met oog op ET en zo af en toe gust hebben staan, maar nu met alles onderweg zit ik daar niet op te wachten (en dat zal voor meer mensen gelden). Ben namelijk te weekhartig om het beest af te spuiten als ze leeg is en niet te verkopen blijkt