Twenter te klein.. Meningen gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: Twenter te klein.. Meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:27

Ik ben 1.68 en mijn arabier meet nu 1.49. Ook ik hoop dat ze nog een paar cm groeit maar voor het plaatje kan het prima! Hoe groot ben jij eigenlijk TS?

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:36

Lastig dilemma zeg! Ik heb ook n guppie gekocht. Was 1.50 - 1.55 op bijna 2 jarige leeftijd en ben zelf 182. Nu is hij 3,5 en ben ik er langzaam aan mee begonnen en is hij 1.65. Hij schiet nu de lucht weer in sinds ik hem heb opgepakt.

Ik zou de gok wel durven nemen en het nog even afwachten! Vooral als het zo een leuk beestje is :j

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:50

Dit topic geeft mij hoop.... :D

Mijn NF merrie van 2,5 lijkt ook te klein te blijven, terwijl haar ouders allebei 1.45 zijn.
Het afgelopen half jaar maak ik me er al zorgen over, terwijl ze niet ziek geweest is en altijd goed voer gehad heeft.
Ze is nu wat overbouwd, dus ze groeit nog en gezien de reacties hier kan ze dus nog wel flink groeien.

Ik ben in elk geval iets gerustgesteld door de reacties... Thanks!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:38

LaNoah schreef:
want anders kan ik net zo goed nu afscheid nemen.

Ik zou zeggen weg ermee... ze voldoet niet want ze is te klein... kan het verder een toppaard zijn maar het feit blijft dat ze klein is...

:r

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:42

Neon schreef:
LaNoah schreef:

Ik zou zeggen weg ermee... ze voldoet niet want ze is te klein... kan het verder een toppaard zijn maar het feit blijft dat ze klein is...

Waar slaat dit nou op?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:45

Neon schreef:
LaNoah schreef:

Wat bedoel je hiermee?
Als je op een paard gaat zitten wat te klein is is het ook niet goed. Als jij wilt rijden maar dat gaat niet is er toch niks mis mee om een jong gezond paard te verkopen?
Beestje vind vast wel een goed tehuis hoor.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:19

Die 5 cm zullen het hem echt niet doen... er zijn genoeg pony formaten die tussen de paarden sucesvol zijn... gewoon goed rijden...

Dus ja beestje kan dan beter gewoon naar iemand toe gaan die het niet uitmaakt... dan kun jij een grotere halen... probleem opgelost...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:59

Ligt er aan wat je er mee wilt. Dressuur kan prima met een grote pony. Als je wilt springen is het inderdaad een ander verhaal. Met een pony kom je niet goed mee tussen de paarden. Reden ook waarom ik mijn vorige jaarling heb verkocht. Heeft tophuisje nou. vorig jaar december nieuwe jaarling gekocht, is onderhand alweer 2 jaar en 7 maanden en 1,60 hoog :)

LaNoah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:10

Dames dames, het enige wat ik dolgraag wou. Was dat het een paard zou worden. Ik ben zelf 1,67 en de moeder van het veulenkind is 1,62. Het plaatje staat gewoon goed. En wil dolgraag met haar wedstrijden gaan rijden. Maar zoals ik eerder al poste het is een paard :-D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:35

LaNoah schreef:
Dames dames, het enige wat ik dolgraag wou. Was dat het een paard zou worden. Ik ben zelf 1,67 en de moeder van het veulenkind is 1,62. Het plaatje staat gewoon goed. En wil dolgraag met haar wedstrijden gaan rijden. Maar zoals ik eerder al poste het is een paard :-D

Dat weet je dus niet. Je leest hier over paarden met een groeispurt of die nog veel groeien. Er zijn er ook bij die bijna niet meer groeien. Lees mijn post: Heb mijn vorige paard ook verkocht ivm klein blijven. Het was eerlijker voor ons allebei. Hij was nog jong dus kon hij nog makkelijk zijn draai vinden bij nieuw eigenaar en hij heeft het super goed en 2 maanden later had ik weer een nieuw paardje

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:48

Ik kan me niet voorstellen dat als je echt om dat dier geeft die vijf centimeters je wat uitmaken?
Ik denk dat je gewoon liever een groter paard wilt dan jouw paard ooit zal worden. In dat geval zou ik zeggen verkopen en een ander (uitgegroeid) paard kopen. Dat is eerlijker naar zowel jezelf als het paard toe. Je geeft ook aan dat je bang ben wat anderen zullen zeggen dat je met een 'pony' tussen de paarden start, eerlijk gezegd geloof ik niet dat je je daar druk om zou moeten maken. Wie weet groeit je paard niet alleen in de hoogte maar ook nog wat in de breedte en toont ze later wel groter dan ze daadwerkelijk is..

LaNoah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 17:15

Volgens mij ben ik onduidelijk wat nog weleens voorkomt :-P...

Ik was bang dat ze een pony zou blijven, en dan ga je op wedstrijd en ben je altijd het meisje met de pony tussen de paarden.

Maar mijn veulenkind is de 156,9cm voorbij dus ik ben dol gelukkig. Ook al blijft ze nu steken op 157,5cm. Het is een paard :-D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:17

is ze binnen bijna 2 maanden 7,5 cm gegroeid?

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:26

wat een gezeur over dat de hoogte niet goed is om hogerop te komen....
hier op bokt zit een trotse eigenaresse met een SHET! die M1 rijdt
beestje is iets hoger als een meter

nou sorry maar als een shet dat al kan bereiken moet het voor een E pony toch wel goed te doen zijn tussen de paarden

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:13

Mendy1984 schreef:
wat een gezeur over dat de hoogte niet goed is om hogerop te komen....
hier op bokt zit een trotse eigenaresse met een SHET! die M1 rijdt
beestje is iets hoger als een meter

nou sorry maar als een shet dat al kan bereiken moet het voor een E pony toch wel goed te doen zijn tussen de paarden

26 en op een shet??

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:17

LolaCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:19

Houden, een paard kan altijd nog tot haar 7e groeien, dus geen probleem der van maken. En feitelijk is jouw paard nu al een echt "paard" omdat boven de 1.48 je paard officieel geen pony meer is.

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:23

LolaCindy schreef:
Houden, een paard kan altijd nog tot haar 7e groeien, dus geen probleem der van maken. En feitelijk is jouw paard nu al een echt "paard" omdat boven de 1.48 je paard officieel geen pony meer is.

Uhmm je hevt ook nog een E pony

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:32

Internationaal niet, dus op echt hoog niveau niet.

LolaCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:34

yakari123 schreef:
LolaCindy schreef:

Alleen in Nederland, officieel is je paard geen pony vanaf 1.48 ik begrijp de doel van die ABSDE pony eigenlijk niet echt, maar zal wel aan mij liggen. Een E pony is niet altijd een pony.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:34

yakari123 schreef:
LolaCindy schreef:

De E pony bestaat alleen maar in Nederland. In alle andere landen is alles boven de 1.48 toch echt een paard.

Fijn dat ze toch nog de hoogte ingegaan is maar weet je zeker dat je de eerste keer niet verkeerd gemeten hebt? Dit is wel een enorm verschil voor twee maanden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:37

LolaCindy schreef:

Het doe van de ABCD en E pony is dat in wedstrijdverband het een enorm verschil maakt of je op een b ponytje zit of op een flinke D. Neem dan ook nog eens het leeftijdsverschil van de ruiters en het is duidelijk dat het anders oneerlijk zou zijn.

Sorry, ging iets mis met de qoute.

LolaCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:06

Percy schreef:
yakari123 schreef:

De E pony bestaat alleen maar in Nederland. In alle andere landen is alles boven de 1.48 toch echt een paard.

Fijn dat ze toch nog de hoogte ingegaan is maar weet je zeker dat je de eerste keer niet verkeerd gemeten hebt? Dit is wel een enorm verschil voor twee maanden.

Jij legt het ook niet helemaal goed uit, zelfs in Nederland is vanaf 1.48 een paard geen pony, maar een E pony zal in Nederland blijven tot nu toe. Maar als bijvoorbeeld in der paspoort zou staan of ze een pony of een paard is, zou der nu al paard staan

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:24

Iedereen kan vinden wat hij/zij wil over de stokmaat. Als iemand een ponymaat prima vindt om dressuur te rijden , ook goed maar daar kies je dan voor
TS heeft zoals iedereen een doel met haar jonge paard en is bang dat ze te klein blijft , hier stelde ze een vraag over.
Dat ze er een probleem mee heeft snap ik 100% want er is van te voren over nagedacht wat ze met haar zelfgefokte veulen zou willen gaan doen.
Laat haar in haar waarde aub ook als ze niet wil starten met een kleiner paard en haar hierdoor mss verkoopt, zij betaald immers het voer en de rest :roll:

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:32

Toen ik mijn veulentje Enzo kocht was hij ook superklein en dachten sommige dat ik er niet eens op kon rijden toen was hij 6 maanden... en nu is hij 1 jaar en ongeveer 1.48!