Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar ik bedoelde meer dat eiwitten prima zijn voor drachtige/zogende merries en jonge opgroeiende werkende paarden.
.
.
. Alleen maar fijn dat je paard niet symptomatisch is; ik zou zeggen: houden zo!
. Mijn merrie kwakkelde al een aantal jaren met allerlei dingen die niet aan elkaar gelinkt leken. Toen ze daar bij ging staken en bokken onder het zadel (wat echt NIETS voor haar is!) en ik niet meer wist waar ik het probleem moest zoeken, heb ik haar ook maar eens laten testen (december 2012, ze was toen 10). Zij is dus positief. Dit is een heel soepel paard met hele ruime gangen, vandaar dat ik het eigenlijk nooit in die hoek had gezocht ... Het PSSM positieve paard van een vriendin van mij onderging een complete karakterverandering, waarschijnlijk toch door pijn, al was die niet zichtbaar. PSSM kan zich echt heel raar uiten!
Little Peppy Easter is dus n/n op PSSM1 Dat is al een hele opluchting!! Gek, want hij is altijd stijver en typisch Quarter lui geweest. Ik heb wel 7 kids van hem op stal en gelukkig zijn een aantal nu n/n doordat moederskant al getest is en n/n. Ik mis 2 merries die ik niet meer kan testen. 
Peppy kwam altijd wel los hoor na......20 minuten ofzo.
Hij had altijd spierproblemen na hard werk en dekken!! ik gaf hem altijd een bad met lauwwarm water met spierlinement verdund en daarvan knapte hij lekker op. Pinky heeft nog nooit een dag stijf gelopen of wilde ze niet werken. Vandaar dat ik nu wel heb geleerd dat het paard alleen geen oordeel kan krijgen PSSM of niet.
Ik heb nu het PDF bestand gekopieerd en die vul ik dan in. En heb minimaal 40 maanharen eruit getrokken met wortel. Kan toch gewoon ook in boterhamzakje worden verstuurd lijkt mij heb hier geen zip zakje!
horselover39 schreef:http://www.horsetesting.com/Equine/Equine_Test_Now.asp
Dit is de site waarvan ik het formulier gedownload heb.
Ik had het vertaald in het Nederlands.
Rina klopt die regel had ik het over. De PDF die je nodig hebt?? Dat is toch een bestand in je PC ??? Sorry hoor maar met PC ben ik niet heel handigIk heb nu het PDF bestand gekopieerd en die vul ik dan in.
Daarop hoef je niks in te vullen of te ondertekenen. Alleen maar printen en erbij doen, net als het formulier voor de test.
Bevalt me buitengewoon goed, en ik kom ook niet terug naar Nederland
Ik heb het beste van 2 werelden