Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gaia schreef:Ik heb sinds gistermiddag een Bucas Big Neck op mijn tinkermerrie liggen. Mijn stormshield deken was zeiknat, dus toen de bucas erop gelegd. Het ziet er goed uit, lijkt prima te passen. Maar meestal zie ik het pas goed na een week of 3. Ze was gisteravond in ieder geval nog wel droog!
We gaan als de haren erger worden een 100 gram erop gooien en zo langzaam opbouwen. Het liefst willen we de winter door komen zonder te scheren Arjan1983 schreef:gaia schreef:Ik heb sinds gistermiddag een Bucas Big Neck op mijn tinkermerrie liggen. Mijn stormshield deken was zeiknat, dus toen de bucas erop gelegd. Het ziet er goed uit, lijkt prima te passen. Maar meestal zie ik het pas goed na een week of 3. Ze was gisteravond in ieder geval nog wel droog!
Ben je niet bang dat de manen er afschuren?
[/quote]Arjan1983 schreef:mijn ervaringen bij ons op stal is dat de meeste dekens met halve of hele hals op gegeven moment op de hals gaan schuren hoe mooi t ook past, ook bij de schoft aanzet! na het winter seizoen zijn de manen erg uitgedund.
300 grams deken is gepast, ikke is happy! 
) Arjan1983 schreef:gaia schreef:Ik heb sinds gistermiddag een Bucas Big Neck op mijn tinkermerrie liggen. Mijn stormshield deken was zeiknat, dus toen de bucas erop gelegd. Het ziet er goed uit, lijkt prima te passen. Maar meestal zie ik het pas goed na een week of 3. Ze was gisteravond in ieder geval nog wel droog!
Ben je niet bang dat de manen er afschuren?
Pepper2010 schreef:Weet iemand waneer je met scheren van een tinker moet beginnen? En welke dekens je dan zou moeten opleggen. Mijn tinker staat buiten met een schuilstal en heeft nu een gevoerde regendeken op. Mijn kwpn moest ik altijd scheren rond december, Maar mijn tinker gaat al aardig in de haren zitten. ik vraag me af of het niet al te vroeg is?
Dus dan toch maar zonder, het geluk is dat ik vrijwel altijd s´morgens men of rijd dan kan ik hem daarna met zweetdeken rustig op laten drogen voordat het weer donker word