[TI] Grote tinkers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grote tinker, "gewone tinker" of shire?

Grote tinker
64 (55%)
"Gewone tinker"
27 (23%)
Shire
24 (20%)

Totaal aantal stemmen: 115

Caily

Re: Grote tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:59

Hier nog een fan van grote Tinker! De gewone maat is leuk, lekker handzaam om er in de wei zo op te kunnen springen, maar blijft wel het gevoel geven of je met een pony loopt. Als ik mijn "kleine" (1m51) merrie dan wel mijn droompony :o Sinds eind vorige maand heb ik een echte bonk in de wei en daar ben ik toch wel helemaal verliefd op <3 Bo zijn exacte stokmaat weet ik niet precies, zal ergens tussen de 1m55 en 1m60 zijn. Hij is erg mooie compact en rond, wat ik wel echt een must vind. De "Drum Horse" en Shire vind ik voor het oog vaak te lang/hoekig..

Dit is Bo
Afbeelding

Mijn eigen merrie heeft afgelopen jaar een veulen gehad van Collin van de Gorterstraat, aangezien zowel Collin als Caily doorgaans veulens rond de 1m55 fokken, hoop ik dat dit veulen dat ook gaat worden, maar omdat de ouders beide mooie cobtypes zijn het compacte en ronde wel bewaard blijft. Dit is ook een dochter van mijn "kleine" merrie, ook zij meet rond de 1m55. Haar beenwerk is helaas niet zo zwaar, maar de vader is Garish vd Vrijheidshoeve en die geeft doorgaans behoorlijk luxe types https://lh6.googleusercontent.com/-Vm7u ... 4988_n.jpg

Momenteel is mijn merrie drachtig van Janesho SvG, ook zo'n mooie grote, maar toch compacte, bonk
Afbeelding
Hoe hij fokt is nog onbekend, hij is pas 4 dus nog geen oudere nakomelingen.

Nog een prachtige cobhengst in de grote maat vind ik Nuadhu Nuage, die zou ik ook erg graag eens laten daten met een van mijn merries
Afbeelding

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:36

Mukkie1979 schreef:
Ik heb een Palamino tinkerveulen te koop. Zij wordt abslouut 1.65
Haar volle zus was met 3 jaar al 1.61 en haar andere zussen zijn ook al flink aan de maat.
Ze staat te koop onder mijn advertenties.

Top!!

ik ga gelijk spieken!!

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:43

ooh, zie dat ik blijkbaar mn PB toen niet verstuurd heb... hahaha xD
wel een reactie op die advertentie geplaatst dat ik dat aan t doen was

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:17

Caily,
Noedel (Nuadhu Nuage) is inderdaad echt prachtig! Jouw Bink Bo trouwens ook!
en ITS Amadeus!!

Wel ben ik zelf weg van de DrumHorses, Zoals ITS Dr Snuggles, Sir Camelot en Gypsy Giants Lorcan.
en zo vind ik dr vast nog wel meer mooi, Als ze er maar niet modern uit zien, zoals met veel haflingers, fjorden, friezen en dergelijke ook gebeurt... das geen porem!

maja <3

Elsemiekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:24

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:44

Onze Iliska gaat ook richting de 1,55 /1, 60 plus , en is een zwaar type .Op deze foto is ze 4 maanden oud .
Ik zal gauw eens nieuwe maken van haar .Ze is te koop. :D
Haar volle broer is ook een reus van 1.60 op 2 jarige leeftijd.
Mocht je al een volwassen merrie zoeken , ik weet een flinke 3 jarige van 160 te koop.

Iliska
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door aricia op 10-01-15 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:51

Hier ook meer van de grote maten. Bij een tinker ga je dan meestak uit van 1.55+ onze Noedel die hierboven genoemd wordt is rond de 1.57
Mijn 2 volwassen merries iets kleiner met +- 1.52

Ik heb nog een bijna 3 jarige staan die nu ongeveer net zo groot is als Noedel. Die gaat zeker over de 1.60 gok ik.

Groter hoeft van mib ook niet. Snuggles vind ik prachtig en imposant maar om zelf te hebben... Nee dat is mij te groot.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:55

Mijn vent zit tegen de 1.65m aan. Was niet gepland, maar hij is nou eenmaal zo groot gegroeid :+ Hij is gelukkig niet iel, maar een goed zwaar paard. Ik vind hem in ieder geval prachtig :D Ik zie het ook niet meer dat hij zo groot is :))

Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:28

Milan is met zijn bijna 4 jaar ook al ruim over de 1.60 heen en zal nog wel wat groeien ook. Vooral de zwaarte in verwacht ik. Hij is nu een beetje een slungel.
Zelf heb ik wel zo'n grote nodig, met mijn eigen lange stelten.
Filmpje; https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... =2&theater

Maar de ukkies die we op stal hebben staan, ben ik ook helemaal weg van :) Mijn dochter heeft er 1 van 1.37 en dan staan er nog 2 hengstjes van respectievelijk 1.35 en 1.37
Heerlijk spul!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:42

Ik heb een zwarte tinker van zo'n 1.63 maar mijn hart gaat altijd uit naar 'nog groter' hihi, dus ik heb 'Shire' gekozen in je vraag. Het zijn gewoon idd machtige paarden om te zien. Mijn tinker lijkt gewoon exact een kleine Shire ;-) , zwart, witte bles en halve witte benen achter <3

Is het echt het zwart wat je zo mooi vindt want behalve Shires is er ook het 'vlaamse paard' :-), haflinger maar dan uber uber groot hahaha ;-). Stokmaat : vanaf 1.70 maar liggen vaak meer op de 1.90 :j

http://www.hippotv.tv/video/ras-de-kijk ... aams-paard

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:59

Elsemiekex schreef:
Kijk ook eens op http://www.gorgeoushorsestables.com, zeker de moeite waard!

ja klopt, die site ken ik! Die is van Camelot en Bulabos als ik het goed heb...

aricia schreef:
Onze Iliska gaat ook richting de 1,55 /1, 60 plus , en is een zwaar type .Op deze foto is ze 4 maanden oud .
Ik zal gauw eens nieuwe maken van haar .Ze is te koop. :D
Haar volle broer is ook een reus van 1.60 op 2 jarige leeftijd.
Mocht je al een volwassen merrie zoeken , ik weet een flinke 3 jarige van 160 te koop.

Iliska
[ [url=m/ANeAYD.png]Afbeelding[/url] ]

Ze is zeker mooi, maar ik heb ook absoluut geen haast, al ben ik wel benieuwd naar die 3 jarige merrie van 160... en waarschijnlijk kom ik een veulen of jaarling tegen en heb ik die dus eerst nog 3 jaar gewoon staan hahaha (ik ken mezelf) en ze zijn allemaal zo uniek! hahaha oh dit wordt nog wat :p

Cp112 : ooh ik zou Snuggles wel willen haha heerlijk (ik mag alleen geen hengst op stal van mn schoonzus, dus dan een merrie!)

Berdien schreef:
Mijn vent zit tegen de 1.65m aan. Was niet gepland, maar hij is nou eenmaal zo groot gegroeid :+ Hij is gelukkig niet iel, maar een goed zwaar paard. Ik vind hem in ieder geval prachtig :D Ik zie het ook niet meer dat hij zo groot is :))

[ Afbeelding ]

Wat is ie moooooooiii!!!!
Leonoor schreef:
Milan is met zijn bijna 4 jaar ook al ruim over de 1.60 heen en zal nog wel wat groeien ook. Vooral de zwaarte in verwacht ik. Hij is nu een beetje een slungel.
Zelf heb ik wel zo'n grote nodig, met mijn eigen lange stelten.
Filmpje; https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... =2&theater

Maar de ukkies die we op stal hebben staan, ben ik ook helemaal weg van :) Mijn dochter heeft er 1 van 1.37 en dan staan er nog 2 hengstjes van respectievelijk 1.35 en 1.37
Heerlijk spul!

Prachtig!!
ja de ukkies zijn leuke kinderpony's maar ik noem t zelf geen tinker alles onder de 1,40 vind ik te mini en dan voor mezelf moet et dus boven 1,55 zijn liefst nog rond 1,65 haha

(goed ik heb ook op een kwpn ruin van 186,5 gereden)

liekensancho schreef:
Ik heb een zwarte tinker van zo'n 1.63 maar mijn hart gaat altijd uit naar 'nog groter' hihi, dus ik heb 'Shire' gekozen in je vraag. Het zijn gewoon idd machtige paarden om te zien. Mijn tinker lijkt gewoon exact een kleine Shire ;-) , zwart, witte bles en halve witte benen achter <3

Is het echt het zwart wat je zo mooi vindt want behalve Shires is er ook het 'vlaamse paard' :-), haflinger maar dan uber uber groot hahaha ;-). Stokmaat : vanaf 1.70 maar liggen vaak meer op de 1.90 :j

http://www.hippotv.tv/video/ras-de-kijk ... aams-paard

haha ja gaaaaf! maar dat wordt me toch iets te gek... ik ben zelf maar 165 en om een vlaams paard e.d. krijg ik nauwelijks mn benen onder t zadel vandaan! hahaha wel een geniaal gezicht als ik mezelf zo inbeeld... klein rond tonnetje, met korte beentjes op een mega paard! hahaha geniaal!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:09

Maar een shire is ook zo groot *lol

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:14

ja, daarom kies ik ook niet voor een 100% shire... Drumhorses blijven net wat kleiner en dat is nog te handelen voor mij

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:32

mega gave paarden :-). laat tzt eens je keuze zien op bokt ;-)
succes met zoeken, zo leuk!

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:37

Zal ik zeker doen! *\o/*

dankje, ja dat is zeker een feit!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:15

Ik ben ook fan van de grotere maat, maar ook medium en klein hihi.
Eén van onze grotere merries is nu drachtig van de shire hengst Prince, dat veulen verwachten we begin augustus. Ik hoop op 1.65m als eindmaat.

Lorcan is overigens helaas (!) geen hengst meer, vond hem ook echt geweldig.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:12

Grappig ...
Heb net een flink merrieveulen/jaarling ( 1ste nakomeling Dr.Snuggles ) verkocht naar Zweden.... die wordt zeker boven de 160cm.

Heb nog eentje van die leeftijd staan ( niet te koop, veulens wel in de toekomst) , gekregen uit Ierland. Moet ook eentje worden richting de 160 cm

Verder onze blauwe roan merrie drachtig staan . Zij zit nu ook tegen de 160cm aan... zien wat daar uitkomt ... hihi

Succes met je zoektocht !

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:44

Mijn loesje is over de 1.60
Ze mag van mij nog wel een paar centimeter erbij.

Ben erg blij dat ze zo lekker groot is.
En dan is ze nog erg jong dus gaat ook nog wat meer body krijgen.

Haar moesje verwacht dit jaar weer een volle broer of zus.

Afbeelding

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:15

snowdon schreef:
Ik ben ook fan van de grotere maat, maar ook medium en klein hihi.
Eén van onze grotere merries is nu drachtig van de shire hengst Prince, dat veulen verwachten we begin augustus. Ik hoop op 1.65m als eindmaat.

Lorcan is overigens helaas (!) geen hengst meer, vond hem ook echt geweldig.

Ooh spannend!! ben wel benieuwd naar je veulen!
Jeetje das jammer!!! Lorcan is echt prachtig... moet nog bijgewerkt worden op de dekhengsten pagina van GCDHA dan...

Lepel schreef:
Grappig ...
Heb net een flink merrieveulen/jaarling ( 1ste nakomeling Dr.Snuggles ) verkocht naar Zweden.... die wordt zeker boven de 160cm.

Heb nog eentje van die leeftijd staan ( niet te koop, veulens wel in de toekomst) , gekregen uit Ierland. Moet ook eentje worden richting de 160 cm

Verder onze blauwe roan merrie drachtig staan . Zij zit nu ook tegen de 160cm aan... zien wat daar uitkomt ... hihi

Succes met je zoektocht !

ooh jammer dat ik daar net te laat voor ben dan! (mijn pony is destijds ook naar Zweden verkocht)

Dankje! gaat vast wel goedkomen :))

roosa schreef:
Mijn loesje is over de 1.60
Ze mag van mij nog wel een paar centimeter erbij.

Ben erg blij dat ze zo lekker groot is.
En dan is ze nog erg jong dus gaat ook nog wat meer body krijgen.

Haar moesje verwacht dit jaar weer een volle broer of zus.

[ [url=m/YDpYOj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze wordt al erg mooi!

Ja lekker he zo'n grote stoel om op te zitten/rijden hihi ;)
hou dr van!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 00:37

Zooo hey wat een reacties opeens! Ik dacht dat mijn topic al lang uitgestorven was haha. Het vlaams paard is zeker mooi maar aangezien ik al met moeite op een paard van 1.65 kom... Denk ik dat 1.90 toch echt een tikkeltje te gek is.

Verder komen er ontzettend mooie grote tinkers voorbij zeg!

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:49

MorganeR schreef:
Zooo hey wat een reacties opeens! Ik dacht dat mijn topic al lang uitgestorven was haha. Het vlaams paard is zeker mooi maar aangezien ik al met moeite op een paard van 1.65 kom... Denk ik dat 1.90 toch echt een tikkeltje te gek is.

Verder komen er ontzettend mooie grote tinkers voorbij zeg!

Ik denk dat ik er (gelukkig) weer nieuw leven in heb geblazen ;)

vind het zelf niet heel erg om iets meer moeite te moeten doen om op een paard te komen,
maar het is nou eenmaal handig als je praktisch nadenkt over hoe je dat doet tijdens en rit en je moet even afstappen en er dus weer op haha (nou zijn der vast wel picknickbanken en dergelijke her en der) := maar toch

Zeker mooie Tinkers!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 00:53

Nou ik kom met een verhoging in de vorm van een picknicktafel nét op mijn verzorgpaard van 1.65 (wel zonder zadel he)

Maar op een paard van 1,90 met zadel? Dan moeten de beugelriemen wel heel lang kunnen. En met een westernzadel gaat dat niet echt haha.
Laatst bijgewerkt door Nala op 11-01-15 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:55

MorganeR schreef:
Nou ik kom met een verhoging in de vorm van een picknicktafel nét op mijn verzorgpaard van 1.65 (wel zonder zadel he)

Ja oke, das inderdaad al lastiger :p

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 00:57

Nja, een opstapje dan. Picknicktafel zal al iets makkelijker zijn.

Elsemiekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:31

Gorgeoushorsestables is inderdaad van Camelot! Ik rijd hier, dan wel niet op Camelot maar ik kijk toch graag naar hem, prachtige uitstraling en een bijzonder lief karakter, dat hebben tevens alle paarden op stal en ze zijn ook allemaal lekker aan de maat :)