Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Albert schreef:Naar aanleiding van een opmerking over het niet gewenst (?) zijn van een hoge staartinplant.
Wat is daar mis mee?
Ik heb het nooit als storend ervaren, maar het verschil met een hoog in het bloed staande KWPN-er is groot.
Het lijkt alsof een volbloed altijd met een ingetrokken kont staat.![]()
Dat is een mening van mij, maar wat is jullie idee hierover?
CGJ12 schreef:Maar het ziet er in ieder geval gewoon niet uit...........
Desiree schreef:[heb ooit een afstammeling van Koss gekend, was iets donkerdere kleur vos, maar ook met die witte vlek. Zeker gelders bloed in dat paard hierboven he? Want dat zie je wel eens vaker bij die basispaarden, zo'n spontane witte vlek.
Ik vind een hoge staartimplant niet zo bijzonder mooi, het ziet er wat ouderwets uit. Maar ik las laatst in "In de strengen" dat zo'n achterhand bij dressuurpaarden voordeel biedt en dat springpaarden weer een bijvoorkeur wat hellendere achterhand moeten hebben. Ik val dus zelf op typische springpaarden.
[/quote]Citaat:Maar ik las laatst in "In de strengen" dat zo'n achterhand bij dressuurpaarden voordeel biedt en dat springpaarden weer een bijvoorkeur wat hellendere achterhand moeten hebben.
Stond er ook bij waarom???Citaat:Zeker gelders bloed in dat paard hierboven he? Want dat zie je wel eens vaker bij die basispaarden, zo'n spontane witte vlek.
CGJ12 schreef:Optisch gezien moet de rug - croupe - staartlijn één vloeiende lijn zijn.
Dus een lange schuine croupe moet gepaard gaan met een staartimplant die ook laag is, en daarbij de starrt niet meer optillen dan diezelfde croupelijn.
ceasario schreef:[
[quote]
Maar ik las laatst in "In de strengen" dat zo'n achterhand bij dressuurpaarden voordeel biedt en dat springpaarden weer een bijvoorkeur wat hellendere achterhand moeten hebben.
Desiree"]
[quote="ceasario schreef:[
[quote]
Maar ik las laatst in "In de strengen" dat zo'n achterhand bij dressuurpaarden voordeel biedt en dat springpaarden weer een bijvoorkeur wat hellendere achterhand moeten hebben.
Bucephalus schreef:De botten variëren ook wat in lengte en zwaarte in de tekeningetjes wat weer terug te vinden is in de bespiering, maar neem het a.u.b. niet te absoluut. Het is meer bedoeld ter verduidelijking.
Naast de sterkte en omvang van het bekken is ook de hoeking t.o.v. de lengteas van invloed. De stand van de benen kan ten dele deze hoeking weer compenseren. In principe is de ligging van het bekken met het heupgewricht veel meer bepalend dan het uiterlijk van de croupe. Er zijn talrijke paarden die ondanks bijv. een te hoog kruisbeen en een minder mooie croupe topprestaties hebben geleverd.
xyzutu2 schreef:
Als er een dergelijk wetenschappelijk onderzoek is gedaan, dan zou er een kern van waarheid in kunnen zitten die met argumenten ondersteund wordt. Als dat onderzoek niet gedaan is, dan is het de vraag waar de theorieen dan op gebaseerd zijn. En dan neig ik toch sterk naar smaak.
Pipo schreef:........maar volgens mij is bokt gewoon een medium waar dit soort onderwerpen besproken worden. Mensen hebben een mening en verkondigen die hier.
Persoonlijk vind ik het juist interessant om hierover te discusseren met fokkers en ruiters........................